Gå til innhold

Bilsete til liten hund ! ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette, evt anbefalinger? Har liten bil og får snart en liten hund (miniatyrrase). Vet at bur er best og sikrest osv, men jeg må altså gå for en annen løsning. Har sett at de har en variant på pet shop Girls der det er reiseseng, koffert og bilstol i et og hunden kommer opp i høyden. Og en annen på ipet som er mer som et bilsete og reiseveske i et. Begge er slik at de har fester til bilbelte som et barnesete, antiskli under, samt sikkerhetskrok på innsiden som festes til hundens sele står det. Noen som vet hva jeg bør gå for, eller evt vet om andre varianter?

På forhånd: tusen takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for et kræsjtestet bilbur som herkules eller variocage tror jeg det var :)

Skrevet

Ville gått for et kræsjtestet bilbur som herkules eller variocage tror jeg det var :)

Takk for svar, men som jeg skriver så er ikke det et alternativ jeg har ;) Så da er et hundesete som spennes fast og har sikkerhetskrok på innsiden som festes til selen hunden har på seg, i tillegg til vegger og netting over den nest beste løsningen :)

Skrevet

Takk for svar, men som jeg skriver så er ikke det et alternativ jeg har ;) Så da er et hundesete som spennes fast og har sikkerhetskrok på innsiden som festes til selen hunden har på seg, i tillegg til vegger og netting over den nest beste løsningen :)

Fint mulig å bruke bur til en liten hund i en liten bil, om du har en veldig liten hund som dachs, mops, chihuahua og sånn type.

Bare fester buret til ett av setene..

En jeg kjenner bruke kattebur faktisk.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha bur i bilen? Hvor liten er den?

Anonymous poster hash: 9d0b1...92a

Skrevet

Fint mulig å bruke bur til en liten hund i en liten bil, om du har en veldig liten hund som dachs, mops, chihuahua og sånn type.

Bare fester buret til ett av setene..

En jeg kjenner bruke kattebur faktisk.

Okay, da skal jeg se nærmere på det, tusen takk :) Jeg er absolutt opptatt av sikkerheten til hunden og vil at den skal være så trygg som mulig ved en evt bilulykke. Man vet jo aldri..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha bur i bilen? Hvor liten er den?

Anonymous poster hash: 9d0b1...92a

Skal se mer på bur nå også, trodde det ble vanskelig bare...:) Den blir mellom 3-5 kg som voksen, sånn ca. :)

Skrevet

Skal se mer på bur nå også, trodde det ble vanskelig bare... :) Den blir mellom 3-5 kg som voksen, sånn ca. :)

Så bra! :) Bur er helt klart sikrest. Men du bør ikke ha et sammenleggbart bur da det kan klappe sammen under trykk. Husk at hunden skal kunne sitte oppreist, ligge og snu seg uten problemer. Regner med du kan ha et relativt lite bur til din hund og god plass i bilen. Anbefaler sterkt Herkules sine bur. Lykke til

Anonymous poster hash: 728a8...de6

• Liker 1
Skrevet

har selv bitteliten bil, med lite bagasjerom, om du har "koffertlokk" som bagasje, så blir det vanskelig med bur i bagasjen, men om du har slik med vindu, så finnes det nok i str som passer i bilen din, jeg fant et av de minste burene som passer fint til min på 5 kg.

her er et tips til bur i bagasjen http://www.ipet.no/product.html/bilbur-atlas?gclid=CMviytXxx8ACFc7HtAodwgUARA

du sier hunden er liten, da kan du bruke et fly/reisebur av plast, slik med åpning på ene kortsiden. det får du festet bilselen rundt.

Anonymous poster hash: f4f40...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...