AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Mens andre ikke kan det? Jeg blir forstyrra i tankene med en gang jeg skal ned noen kilo,og hopper rett i et sf-spor. Dette fordi jeg slanket meg førti kilo for noen år siden, og fikk en alvorlig spiseforstyrrelse av det. Så hvorfor må noen kjempe for å ikke spise for mye for å gå ned, mens andre bare ender opp med å spise alt for lite og blir sjuke? Anonymous poster hash: e2ba8...22a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 feil holdning, slanking handler om å spise mindre kalorier, og det er ikke det samme som å sulte seg. Noen får lettere oppheng i slike ting enn andre Anonymous poster hash: a702a...343 3
Gjest Blomst83 Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Fordi en spiseforstyrrelse er noe man er disponert for,og siden ikke alle er det så vi heller ikke alle utvikle en sf.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Fordi en spiseforstyrrelse er noe man er disponert for,og siden ikke alle er det så vi heller ikke alle utvikle en sf. Er det så enkelt? Hvordan disponert mener du? Et gen? Anonymous poster hash: e2ba8...22a
Gjest Blomst83 Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Er det så enkelt? Hvordan disponert mener du? Et gen?Anonymous poster hash: e2ba8...22a Enkelt er det ikke.En spiseforstyrrelse er en kompleks lidelse,men enkelte mennesker mer disponert for en sårbarhet som gjør at de vil kunne utvikle en sykdom.Det blir det samme som med f.eks alkohol.Det er mange som drikker alkohol,men alle er ikke alkoholikere.Eller det er mange som kan prøve dop uten å bli narkomane.
Gjest avocadoen Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Man trenger ikke engang legge om kostholdet om man vil ned i vekt om man spiser normalt. Jeg gikk ned 10 kg på 2 mnd bare ved å bli mer aktiv. Veier nå 53 kg ca og det er veldig passe for jeg som er ganske lav. Jeg merker jo selv at jeg blir helt rar i hodet om jeg skal telle kcal og sånne ting.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Hvorfor kan noen drikke alkohol moderat mens andre blir alkoholikere? Hvorfor kan noen spise moderat mengde usunne matvarer mens andre ender opp med å overspise? Hvorfor kan noen unne seg noe nytt av og til mens andre blir shoppingavhengige, i kredittkortgjeld eller samlere? Fordi folk er forskjellige og er ulikt disponert for avhengighet og manisk oppførsel. Anonymous poster hash: f602b...627
Gjest Blomst83 Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 (endret) Selvkontroll! Det blir feil å si.En spiseforstyrrelse er en sykdom,og det handler ikke om å ha selvkontroll eller ikke. Endret 4. september 2014 av Blomst83
Djungelvrål Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Man kan faktisk spise mye mer enn man har gjort når man slanker seg bare man spiser riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Man kan faktisk spise mye mer enn man har gjort når man slanker seg bare man spiser riktig. Joda,men det handler jo ikke nødvendigvis om mengde mat. Anonymous poster hash: e2ba8...22a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Det er nok mye som er genetisk, spiseforstyrrelser er noe en er genetisk disponert for. Sliter selv med anoreksi og merker at jeg får rusfølelse av å slanke meg, jeg misbruker ikke alkohol eller noe annet, men mat (jeg bruker fravær av mat som rus). Og jeg blir veldig lett hekta og avhengig av ting. Anonymous poster hash: f4706...9b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå