AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Vi har en ettåring og syns vi gjør det samme hver eneste helg.. Besøk hos familie, lekepark, en tur innom cafe.. Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 0155e...d32
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Lørdag er vaskedag. Rydder huset, vasker, leker både ute og inne, går gjerne en tur og tar livet med ro. Anonymous poster hash: 66747...8e4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Har en 4 åring og en 2 åring, og lørdagene går stort sett med til husarbeid, handling, hyling, krangling og kjedsomhet. Og en liten tur på lekeplassen, men der er det aldri noen, så de blir fort lei... og sånn går helg etter helg etter helg. Anonymous poster hash: 62a0b...9fb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Vi har en ettåring og syns vi gjør det samme hver eneste helg.. Besøk hos familie, lekepark, en tur innom cafe.. Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 0155e...d32 Akkurat det samme som dere. Ofte med en handletur også. Slik er jo livet med barn, umulig å finne noe nytt, spennende og barnevennlig hver helgAnonymous poster hash: 426dc...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 En på 4 og en på 2 her også. Handletur, rusler i byen og ser på livet der, går på kafé, biblioteket, evt et museum eller en barneforestilling av noe slag. Ringer til venner med barn og spør om de har lyst på besøk, eller komme å spise middag hos oss. Blir ofte det samme hver lørdag, men synes det er veldig hyggelig. Anonymous poster hash: 2438f...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Lørdagen starter kl 5, innen halv 7 er vi igang med tvangsforing av endene i dammen nedenfor hos oss, noen ganger er vi så tidlig ute at vi må "vekke endene" så går vi på lekeplassen, noen slår seg eller blir sure/kalde, jeg lover noen boller og vi siger bort på bakeriet og venter på at de skal åpne, betaler 170kr for to boller, to Kuli og en kaffe. Og jeg tenker der og da at dette er det mest fredelige punktet på dagen i dag ( med begge to fulle av boller). Vi drar på besøk til våre venner som ikke har fått barn enda og jeg løper rundt og stresser over at mine tostiklinger skal søle på noen av de overprisede tingene deres og må forklare min venninne nok en gang at tenåringen ikke får spise nøtter. Lørdagsgodtmaset begynner og varer frem til 6 hvorpå eldstemann innhaldet smågodtet og gråter over at det ikke er mer. Så bruker vi omlag to timer på å legge de... Sånn går no dagan.Anonymous poster hash: 8b214...c6d 14
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Vi er heldige og har min mor og far i nærheten, så nesten hver lørdag er det fast prosedyre at pappa (min far altså) henter de og finner på noe på formiddagen. Da de var 1-2 år så pleide han kjøre til byggeplasser feks å se på gravemaskiner, eller til havna og så på båtene, forbi en bondegård og så på kuene eller hva det måtte være! Ungene mine elsker disse turene og det viser jo bare at det ikke altid skal så mye til for å engasjere en liten sjel Når de er større finner de på andre ting med bestefaren da, hjelper å "jobbe" i hagen, dra på sykkeltur ol. Også har vi hytte da, så vi er mye der hele året. Føler også det går mye i det samme her, men har prøvd at det skjer mye i helgene hele tiden, og det er ikke noe å trakte etter. Jeg tror bare det er sundt med en forutsigbar fridag hvor man kan koble ut, og kanskje kjede seg litt?! Hehe. Det må liksom skje noe hele tiden, og jeg måtte lære meg å "kjede" meg når jeg fikk barn. Innbiller meg at det smitter over på ungene at man kan slappe av og kose seg Anonymous poster hash: 42a83...8de 1
^^Belle^^ Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Vi pusler stort sett hjemme eller rundt huset. Ungene leker, ser film (jepp, så ukorrekt er jeg, og lar eldstejenta se film midt på dagen mens yngste sover ) og hjelper til med å rydde. Nabojentene kommer ofte på besøk, eller så er vi på- eller får besøk av tante, onkler og besteforeldre. En sjelden gang drister vi oss på en liten shoppingtur eller på kafé, men det er faktisk en grunn til at det skjer omtrent hver skuddår. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Dere som bor i Oslo, ta dere en tur på Bøler badet ! Anonymous poster hash: 73ae6...f3e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Vi har tre små på 4 år,17 mnd og baby! Dagene begynner som regel i 8- 8.30 tiden! Kanskje har jeg vært oppe en liten stund med minste og kost meg i sofaen med kardashians og kaffe! Så komme resten ruslende inn i stua og vi tar det helt rolig med litt frokost og lek frem til ca 12 tiden! De eldste småkrangler kanskje litt, men ikke noe stress! Da er det som regel tid for at mellomste skal sove en liten time eller to! Når hun sover reiser kanskje jeg med de to andre en tur til besteforeldre mens mannen er hjemme og "shiner " leil! Hos besteforeldre er vi ute i hagen og leker helt til mannen og tredjemann kommer for å leke de også! Så blir kl ca 18 og vi drar hjem, spiser middag leker litt til for så at barna sover igjen 20- 20.30. En super dag og vi koser oss masse! Anonymous poster hash: a438e...794 1
ekkoet Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 2 stk på 2 og 6. Begynner som regel rundt 7-8, da står en av oss opp, kler på ungene og har litt oppetid alene. Lager frokost og vekker den andre til 9.30-10. Så spiser man og finner på hva man skal gjøre. Dette kommer selvsagt an på være og om man har noe man skulle ha gjort. Veldig ofte suller man tiden bort frem til 12 med leking inne og kanskje litt ute om det er fint vær. Så spiser minstemann før han legger seg. De store spiser da lunsj mens han sover og rundt 14-tiden våkner han igjen. Da kan vi feks dra på besøk til besteforeldre eller tante. Blir gjerne der til ungene har spist middag og det nærmer seg leggetid. Så dra vi hjem og legger ungene slik at vi får oss noen timer voksentid før dagen er over. Ingen lørdag er lik, men dette er den vanligste.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Ei jente på 2 år og 2 mnd. Jeg står opp ca. kl. 6, noen ganger tidligere med jenta. Pappa får sove så mye han vil. Vi stekker pannekaker, lagger grøt og spiser frokost alene. Leker til kl. 8:30. Da begynner pappa å stå opp. Forkost står klar for mannen min på bordet mens jeg tar med jenta ut til parken. Kl. 9-11:00 er jeg og jenta i parken. Pappen har bare en oppgave i den tiden -- støvsugge. Kl. 11:30 er vi hjemme igjen og jenta spiser før hun skal legge seg. Hun sovner kl. 12 presis. og sover i minst 2 timer, oftest 3. Mens jenta sover, lagger jeg og mannen middag, spiser den og har ca. 1,5-2 timer fri hver for seg. Mannen liker å lese eller ordne med noe teknisk, mens jeg enten sover eller strikker. Kl. 15 vekker vi dattera om hun ikke har stått opp. Hun drikker melk så går vi ut alle tre. Vi besøker familien eller inviterer familien til oss kl. 15. Det er ofte at vi er i nabolaget hvor jenta får sykle, lekeplass i nabolagget etc. Noen ganger er vi på en stor lekeplass i byen (sykler ditt med jenta i tilhengeren). Sykler gjennom butikken på vei hjem og kjøper litt mat. Vi er hjemme, i hagen, på veranda fra kl. 17. Lagger middag for kvelden. Spiser kl. 18. Jenta legger seg kl. 19 og sovner med det samme. Om det er ikke noe arbeid vi skal gjøre i hagen, i huset, setter vi på en film og ser den ferdig fær vi legger oss kl. 21-21:30 Anonymous poster hash: 48570...0cc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Ei jente på 2 år og 2 mnd. Jeg står opp ca. kl. 6, noen ganger tidligere med jenta. Pappa får sove så mye han vil. Vi stekker pannekaker, lagger grøt og spiser frokost alene. Leker til kl. 8:30. Da begynner pappa å stå opp. Forkost står klar for mannen min på bordet mens jeg tar med jenta ut til parken. Kl. 9-11:00 er jeg og jenta i parken. Pappen har bare en oppgave i den tiden -- støvsugge. Kl. 11:30 er vi hjemme igjen og jenta spiser før hun skal legge seg. Hun sovner kl. 12 presis. og sover i minst 2 timer, oftest 3. Mens jenta sover, lagger jeg og mannen middag, spiser den og har ca. 1,5-2 timer fri hver for seg. Mannen liker å lese eller ordne med noe teknisk, mens jeg enten sover eller strikker. Kl. 15 vekker vi dattera om hun ikke har stått opp. Hun drikker melk så går vi ut alle tre. Vi besøker familien eller inviterer familien til oss kl. 15. Det er ofte at vi er i nabolaget hvor jenta får sykle, lekeplass i nabolagget etc. Noen ganger er vi på en stor lekeplass i byen (sykler ditt med jenta i tilhengeren). Sykler gjennom butikken på vei hjem og kjøper litt mat. Vi er hjemme, i hagen, på veranda fra kl. 17. Lagger middag for kvelden. Spiser kl. 18. Jenta legger seg kl. 19 og sovner med det samme. Om det er ikke noe arbeid vi skal gjøre i hagen, i huset, setter vi på en film og ser den ferdig fær vi legger oss kl. 21-21:30Anonymous poster hash: 48570...0cc Hvorfor får bare mannen sove så lenge han vil?Anonymous poster hash: f516e...2ae 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Hvorfor får bare mannen sove så lenge han vil?Anonymous poster hash: f516e...2ae Anonymous poster hash: 6a976...d23
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Hvorfor får bare mannen sove så lenge han vil?Anonymous poster hash: f516e...2ae Spiser ikke jenta mellom 11.30 og 18.00?Anonymous poster hash: 6a976...d23 1
Anciol Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Lørdag :ungene står opp 6.00 og 7.30, jeg og mannen min står opp 9.00 (Ungene er 6 og 7 år gamle), så spiser vi en god frokost før vi drar til byen og drar på bibliotek kino, så spiser vi medbrakt lunch i byparken visst været er ok, før vi drar hjem, da er ungene ute og leker med alle barna i sidegaten hvor vi bor, før vi kaller inn til middag. Så spiller vi brettspill , og ungene får klunke på pianoet:) så ca 1800, blir det varm havregrøt til aftens på kalde dager, ellers er det hjemmebakt brød med pålegg:) Så det blir ofte bytur og eventyr:)
Vera Vinge Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Vi har en på 2,5 og en på 6 mnd. Barna pleier å våkne ca samtidig i 7-tiden nå om dagen, og mannen står stort sett opp med begge nå som jeg (og baby) er våken mye om natta. Da står jeg opp et par timer senere og baker brød eller rundstykker fra deig jeg har satt kvelden før. Så da spiser vi frokost sammen (mann og ett barn har spist en liten frokost allerede). Noen lørdager er vi bare hjemme og pusler i hus og hage, og minst en besteforelder er da ofte en snartur innom for å hilse på. Da spiser vi gjerne risengrynsgrøt til lunsj og hører de fleste "obligatoriske" lørdagsprogrammer på radio. Eldstemann elsker å være med på det vi driver med, særlig i hagen, så jeg syns sånne hjemmelørdager er veldig deilige, fordi alle koser seg og vi også får gjort noe praktisk. Andre ganger er vi på besøk hos familie, eller venner med barn eller de kommer hit. Vi er i grunnen sjelden på lekeplasser, ettersom vi er så heldige og har hage. På søndager er vi ofte på tur i skogen, gjerne uten vogn, så vi kan gå på sti og små fjellturer. De fleste søndager drar vi også på trening på morgenen og leverer barna i barnepass. Lenge ble helgene styrt noe av at eldstemann burde sove på et ca gitt tidspunkt, selv om han kunne sove på tur. Jeg merker det gir en annen frihet at vi enten kan drøye legging litt ettersom det passer eller at han ikke sover i det hele tatt, om han ikke trenger det. Jeg har ikke noe ønske om masse forskjellige aktiviteter hver helg. Eldstemann uttrykker veldig glede over at vi er sammen alle sammen, og det er veldig hyggelig. Men det er klart at humøret og aktivitets/lydnivået til sånne små kan variere og noen helger er jo mer krevende enn andre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #18 Skrevet 4. september 2014 Det varierer veldig. Vi drar ofte på helgetur, enten til vår hytte, svigers hytte, hjem til svigers, hjem til min søster, på besøk til venner osv. Helgene våre preges nok mange kjente 2-3 timers kjøring unna. Noen helger tilbringes hjemme. Da er hele familien med på et eller annet som må gjøres, enten i huset, hagen el. I tillegg leker vi og lager middag sammen. Hjemmedagene startes gjerne med frokost foran barne-TV i pysjen. Anonymous poster hash: 2c77b...76e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 Hvorfor får bare mannen sove så lenge han vil?Anonymous poster hash: f516e...2ae Fordi jeg har det lett å stå opp og sov til kl.5-6 før hun var født. Om far står opp kl. 6, da er vi to oppe. Jeg sover aldri lenger uansett.Anonymous poster hash: 48570...0cc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #20 Skrevet 4. september 2014 Opp klokka 7 (halv 8 dersom man er griseheldig!), drikke kaffe mens ungen får litt brødskive. Vi ser Fantorangen i pysjen og tar det rolig. Skikkelig frokost i 9 tiden. Så drar vi ut; sparker fotball eller går til byen, biblioteket er en favoritt. Eller vi drar på badeland dersom det er møkkavær. Er det vår/sommer blir det gjerne en tur i marka som varer hele formiddagen. Ellers blir det litt klesvask og god tid til å lage middag. Prøver å stresse ned litt, det er nok tempo i løpet av uka. Anonymous poster hash: 92baf...1a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå