AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Til deg som spiser lavkarbo, hvordan ser din dagsmeny ut? Anonymous poster hash: 6c800...efd
Popc0rn Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Jeg spiser ett eller to måltider om dagen. Så min dagsmeny er rett og slett en stor middag. Ca en halv kilo grønnsaker (noe stekt og noe som salat), 3-400 g kjøtt og en god klatt fet saus er standarden. Jeg sparer mye tid på å spise en gang om dagen. Men det er smak og behag. Man må tåle å føle litt på sulten for å spise så sjeldent.
Gjest Funky Punk Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Veldig variert, men kan gi noen eksempler: Frokost: Lavkarbobrød/ostefrallor/lavkarbotortilla etc med pålegg. Pålegg kan være alt fra ost og skinke til spekemat og eggerøre. Eller som nå hvor det går mest i jorbærsyltetøy (har fryste jordbær fra sommerens plukking, tar opp noen og koker det med sukrin osv) I helgene blir det ofte stekt egg eller omelett eller noe. Lunch: Veldig ofte restemat fra gårdagens middag. Eller så blir det noen skiver med pålegg. Er jeg på farten så blir det gjerne noen matmuffins. Middag: Gryteretter, taco, hamburger, ovnsretter, supper, laks, kylling, svinekjøtt, bacon Bruker også mye asparges, blomkål, brokkoli, selleri, løk, paprika, spinat, avokado osv. Skal jeg kose meg litt ekstra en dag, så lager jeg panna cotta, kladdkake, muffins, mousse o.l. Lager all mat fra bunnen av
sullå Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Frokost: - Oftest tyrkisk og russisk yoghurt med müsli av frø, nøtter og kokos. En kopp kaffe med smør og kokosolje (mikset med stavmikser). - I helgen har jeg gjerne smoothie (med frosne bær, fløte, mandelmelk, kokosolje og chiafrø eller linfrø). Noen ganger blir det chiapudding, eller eggerøre/omelett/ egg og bacon. Lunsj - Hvis jeg er hjemme eller på jobb (mer tid til å spise, samt tilgang til mikro): Middagsrester. - På forelesning: Frøknekkebrød med baconost, eller hjemmelaget brød (med bla egg og frø) med pålegg (bruker matboks med kjøleelement, da holdes maten fersk). Middag: Fisk/kjøtt, grønnsaker (ofte mos, raspet til "ris" , wok eller grateng), og salat (med seterrømme eller saus). Spiser sjelden mellommåltider eller kvelds, men i så fall blir det litt nøtter eller ost. Evt et frøknekkebrødmed smør og ost.
Popc0rn Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Kan jo skrive dagens meny. Frokost (før jobb): 1 avocado Middag (etter jobb): Flatbiff med sjampinjongstuing og stekt brokkoli og rosenkål: 300g flatbiff 200g brokkoli 100g rosenkål 200g sjampinjong 1/2 boks creme fraiche 5 skiver Norvegia stekt i ca 50g smør (sopp trenger mye smør) + salt, paprika, løkpulver og hvitløkspulver (ikke lagt inn i diett.no) + at jeg så at det var litt lite magnesium og selen da jeg la det inn på diett.no så jeg spiste 6 paranøtter nå akkurat 1893 kcal 20g kh 73% fett 4% karbohydrat 23% protein I følge diett.no fikk jeg i meg godt med vitaminer og mineraler. De eneste som ikke var innenfor anbefalt min/max ADI% var: * Vit E, men det er fettløselig vitamin, så man må ikke få i seg det hver dag * B1 (tiamin), men B1 er mest nødvendig til karbohydratforbrenning står det, så jeg vil tro at vi trenger mindre B1 på lavkarbo
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Bump Anonymous poster hash: 6c800...efd
gulsaft Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Frokost: stekt egg & bacon/karbonader m/salat - Omelett med fløte,salat og pesto - Lavkarbobrød med smør og pålegg - lavkarbopannekaker med smør og sukrin eller litt sukkerfritt blåbærsyltetøy - kokt egg - Lunsj: Samme som frokost, middagsrester, salat, atkinsbar Middag: Kylling med salat/grønnsaker, bacon/hjemmelaget karbonade/pølse, pesto, rømmedressing - løvstek med salat og bearnaisesaus - tacosalat - lavkarbopasta med kjøttdeig og hjemmelaget saus - Gratinert pølsegryte - Wok - Blant annet.. Spiser stort sett 2 måltider om dagen, av og til 3. Som snacks går det i mørk sjokolade, youghurtnøtter, atkinsbarer eller baconsvor. Namnam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå