Gå til innhold

Når kaster dere brukte kokebøker?

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg kaster heller ikke bøker, verken kokebøker eller andre. Om det er litt søl i dem spiller ingen rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ kaste kokoebøker?? Da gir du de heller til Fretex eller noen andre. Aldri katet en kokoebok, kjekt å ha oppskriftene siden jeg ikke klarer å huske alle.

Anonymous poster hash: b6bb6...b8d
  • Liker 1
Skrevet

Hæ kaste kokoebøker?? Da gir du de heller til Fretex eller noen andre. Aldri katet en kokoebok, kjekt å ha oppskriftene siden jeg ikke klarer å huske alle.

Hehe, kokebøker :P

Skrevet

Tenner de opp på sankthansbålet.

Anonymous poster hash: bad3b...ec7

Skrevet

Jeg har kokebøker fra 1937 til i dag. Jeg kvitter meg bare med svært dårlige koke eller bakebøker ( dvs ca 1)

Min beste kokebok heter noe slikt som," husmorskolens kokebok" og er en blå, tykk sak fra 1961.

Fra boller til burritos er også super, fin å ha når man har yngre mennesker i hus.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

For et spørsmål!

Kast akkurat hva du vil når du vil!

Fins vel ingen regel for når man kaster kokebøker...

Anonymous poster hash: e3b2f...d4f

Jeg har lært at det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. :opplyser:

Endret av Spirrevirrevipp
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Tror jeg tar vare på denne da. Jeg har jo skrevet en del oppskrifter oppi den selv også som jeg har kommet borti i løpet av årene. :)

Skrevet

"Arvet" en kokebok med oppskrifter for diverse matallergier av mamma som hun kjøpte da jeg var liten. Ikke en eneste av ingrediensene som kan brukes som erstatning finnes i dag så den kastet jeg.

Skrevet

Jeg har aldri kastet en kokebok før, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Unntak i fremtiden kan vel være hvis boken er skikkelig ødelagt.

Har et par kokebøker fra starten av 1900-tallet, passer veldig godt på dem og de andre bøkene mine.

Anonymous poster hash: e5b0a...2b6

Skrevet

Kaster ikke kokebøker, men jeg sorterte ut tre bæreposer med kokebøker som bare samlet støv og sendte på loppis.

Skrevet

Man kaster ikke kokebøker, og litt matsøl er en del av gamet. Det betyr ingenting at det er en ny utgave. Oppskrifter eller må oppdateres slik for eksempel ordbøker må.

Anonymous poster hash: aa847...f0a
  • Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Kaster ALDRI kokebøker, med mindre de er så ødelagte at de er umulige å redde.

Kan til nød kanskje gi bort kokebøker, men det har vel skjedd 1 gang i mitt liv

Skrevet

Hender jeg har en opprydning i kokebøkene, men kaster ikke noen. De jeg ikke bruker gir jeg til loppemarked eller Fretex.

Ok... Kastet en som "druknet" i oppvaskkummen en gang...

Skrevet

Bruker dere kokebøker?? Har flere, men har aldri brukt noen av dem. Bruker bare Internett hvis jeg lurer på noe...... Hilsen kvinne 30 år.

Anonymous poster hash: 3461b...e2e

Skrevet

Jeg synes at litt søl i boka (så lenge det er moderat så klart) er den del av sjarmen. Er jo tross alt KOKEbøker vi snakker om, og de bruker man på kjøkkene. Fint å se at de er brukt til noe ;)

Ta vare på dem du, legg dem heller vekk på loftet eller i kjelleren :)

Skrevet

Jeg kaster dem ikke jeg heller.

Ble vegetarianer for en stund siden, og da ga jeg bort en haug med kokebøker på Finn. De ble hentet etter en uke.

Skrevet

Kaste bøker gjør jeg ikke.

For å unngå søl i kokebøker så legger jeg kokebøkene mine inni en stor sveisepose. Nå er vel ikke det noe som alle har tilgjengelig, men det fungerer fint med plastfolie også.

Har 18 år som kokk og det er kun skolekokeboka mi som har flekker og søl, for å pakke inn kokeboka under bruk lærte jeg jo først senere.

Og så har jeg jo en egenskrevet som jeg har favorittoppskriftene mine i.

Skrevet

Jeg har aldri kastet kokebøker, men har flere ganger gitt bort bøker til loppmarked eller bruktbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...