Gå til innhold

Bør jeg være redd? -BV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kommenterte i tråden om bV, men tar det her i en egen tråd heller..

Jeg er pissredd barneværnet. Har ikke barn selv ennå, men har funnet han jeg vil ha barn med. Og for å gjøre en LANG historie kort så er det mye "barneværntull" i slekta hans. Mye fordi de krangler og melder hverandre til bv.. Er enkelte i slekten som også har blitt fratatt sine barn.

Jeg har som sagt funnet han jeg vil ha barn med, han har heldihvis lite kontakt med de "værste" men jeg er fortsatt VELDIG redd vi også skal få med bv å gjøre om vi får barn...dette er noe jeg tenker på nesten daglig faktisk.. "Skal ikke jeg få barn med den jeg elsker pga slekten hans...?"

Bør jeg være redd? Vi er noen og tjue, har jobber begge to, stabilt forhold, og ellers trygge rammer.

Anonymous poster hash: f03c6...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare noe å være redd for hvis dere faktisk ikke behandlet barnet bra. Bare drit i de folka og vær trygg på deg selv, og at dere helt fint klarer å ta vare på et barn.

Anonymous poster hash: 8dfe2...5c4

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare noe å være redd for hvis dere faktisk ikke behandlet barnet bra. Bare drit i de folka og vær trygg på deg selv, og at dere helt fint klarer å ta vare på et barn.

Takk, er godt å få noen støttende ord.

Ja, vi er fast bestemte på at vi skal ha barn sammen (snart) så må bare ha bein i nesa og vise at vi klarer det. Så får de andre kjefte og smelle og melde hverandre så mye de vil.

En ting er sikkert, det er lurt å holde seg unna de, for de er ikke gode.

Skrevet

Kan du komme med noe mer info? På hvilket grunnlag melder de hverandre? Det at de faktisk har mistet barna sine, kan jo tyde på at det var med god grunn at de ble meldt til barnevernet. Hvis alle driver og melder hverandre, kan det jo hende at det er flere som har samme type "livsstil" som ikke er forenlig med å ha barn (f.eks. alkoholproblemer, eller "vold er greit", "fri oppdragelse er digg, barna får klare seg sjæl", "trygghet er for pyser" osv)

Anonymous poster hash: b2b10...667

• Liker 1
Skrevet

"fri oppdragelse er digg, barna får klare seg sjæl", "trygghet er for pyser" osv)

Kan nok være lit av det der,ja. Pluss en ganske stor familiekrangel, og da er hevnen liksom "neimen da melder vi de da" ....

Glad han ikke har kontakt med de værste av de.

Skrevet

TS igjen.

Er bare redd han skal stå i papirene og at bv tenker at de må sjekke stå hos oss også.

Skrevet

TS igjen.

Er bare redd han skal stå i papirene og at bv tenker at de må sjekke stå hos oss også.

Hvorfor skulle han stå der? Har han barn fra før?

Skrevet

Hvorfor skulle han stå der? Har han barn fra før?

Nei, men tenkte han kanskje kunne stå i papirene fordi det er nære slekt av han som er innblandet, da bland annet far.

Skrevet

Barnevernet driver jo ikke å sjekker folk på morro. De må få en melding først, så går de gjennom denne med foreldrene og så avgjør de om de skal undersøke. Med mindre det er misstanke om vold dukker de jo ikke bare opp på døra uten varsel.

Anonymous poster hash: 54e13...6b4

Skrevet

Godt å høre. Jeg har nok etter snart 4 år med min samboer sett mye rart ang bv, og dermed blitt veldig redd, og Kanskje overtenker nye, og kanskje til og med overdramatiserer. For ja som du sier så skal det sikkert litt til..

Skrevet

Slik du beskriver det er det ikke i første rekke barnevernet du bør bekymre deg for, men for familien til samboeren din. De høres ut som en samling folk som genererer svært mye unødvendig drama i hverdagen.

Anonymous poster hash: 95de7...627
  • Liker 2
Skrevet

Slik du beskriver det er det ikke i første rekke barnevernet du bør bekymre deg for, men for familien til samboeren din. De høres ut som en samling folk som genererer svært mye unødvendig drama i hverdagen.

Anonymous poster hash: 95de7...627

Wow du beskrev de godt, er akkurat sånn det er, huff. De får kose seg.

Skrevet

Det er litt rart om han skulle stått oppført i bv sine papirer. Hvis de skulle ha sjekket at alle som er slekt med noen som er meldt til bv om de er gode nok foreldre, så hadde nesten ingen opplevd å ikke få besøk av de på døra ;)

Skrevet

En venninne som jobber hos barnevernsvakten sier det at de pleier å sile ut de som ringer barnevernet for å hevne seg for et eller annet, det pleier visst å lyse ganske godt gjennom :)

Uansett så pleier jo de fleste som jobber innenfor barnevernet være normale mennesker som du og jeg ;)

Det skal ganske mye til før de faktisk har lov til å ta et barn fra foreldre. Jeg har vært vitne til barn som har vært utsatt for mishandling og grov omsorgssvikt og barnevernet har ikke hatt mulighet til å ta de fra foreldrene siden de ikke har hatt "sterke" nok bevis.

Selvfølgelig skjer det at barnevernet tabber seg ut, sånn er det med mennesker som jobber med mennesker. Men det er jo ikke regelen, er heller unntaket. Som oftest så er de for seine med å sette inn tiltak.

Det er ingenting som tilsier at dere kommer til å få et besøk av bv bare siden din samboer har en litt merkelig familie, men selvfølgelig hvis de melder dere inn til barnevernet så kommer jo bv til å sjekke opp saken, iallfall første gangen.

Jeg ville tenkt meg godt om, når du først får barn med en så får du som regel familien hans med på kjøpet og. Du sier han har lite kontakt med de verste, men hva med de andre... Hva vil skje hvis dere to om 10 år og 2 barn skulle velge å gå fra hverandre, vil familien han da ringe og melde deg til barnevernet i hytt og pine? J

jeg mener ikke at du ikke skal være sammen med han pga. familien hans, men du må jo bestemme deg for om du orker å leve med alt stresset de kommer til å tilføre livet deres. Sannsynligvis kommer jo alt til å gå greit

Anonymous poster hash: 8e4e4...f12
  • Liker 1
Skrevet

Dersom det blir meldt konkret om dere kan barnevernet gjøre en sjekk av hvordan dere er med barnet deres. Har dere en god relasjon med barnet og barnet får den omsorgen det skal ha er det ingenting å frykte.

Så når dere er klare for å få barn gjør dere det. Jeg ville kanskje holdt kontakten med slekta hans på en minimalt nivå. Det er fordi de høres idiotiske ut, ikke fordi barnevernet vil ta dere.

Skrevet

Slik du beskriver det er det ikke i første rekke barnevernet du bør bekymre deg for, men for familien til samboeren din. De høres ut som en samling folk som genererer svært mye unødvendig drama i hverdagen. Anonymous poster hash: 95de7...627

Det samme tenkte jeg. Hadde vært skeptisk til en slik svigerfamilie. Om man gifter seg med mannen, så gifter man seg med familien også, enten man vil eller ikke.

Har han fått en trygg oppvekst selv? Har han gode rollemodellser, slik at han kan bli en god far? Det høres jo ikke slik ut. Ikke det at han kan noe for hvordan slekta hans er, men det kan jo ha påvirketa han negativt.

Anonymous poster hash: bfa6c...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...