Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg er en ung man som har bruk får noen råd fra andre hoder istedet får kun mitt. Det gjelder noen personlige "problemer" jeg har.. Kort om meg å min partner: Vi er begge utrolig glade i hverandre og hjelper hverandre i ale situasjoner uansett og ser på oss som et sterkt par, og ser får meg en god framtid. Vi er samboere, trives godt begge to og har veldig god kontakt med både hennes og min familie. Jeg har hatt en kjæreste tidligere, vi hadde sex kun en gang på grunn av at jeg ikke følte at hun satte pris på meg, å det å ha sex å åpne seg for en person er noe veldig spesielt for meg og skjer ikke med hvem som helst. Jeg er en av de "heldige" som ikke ser så værst ut, å har derfor fått mange spørsmål og muligheter opp igjennom tiden, men jeg tror mitt syn på slikt er litt gammeldags så jeg har såret mange opp igjennom tiden og jeg liker det så absolutt ikke, men jeg ser ikke noe grunn til å si ja når jeg ikke vil så angrer ikke. Samboeren min har vært litt "lett på tråden" tidligere. Hun synes selv at hun ikke ser bra ut, og har alltid vært redd for at hun skulle ende opp alene, og har derfor prøvd (helt ekstremt) strekt å få seg en kjæreste og har tatt enhver mulighet hun kunne ha fått til å snakke med andre gutter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg klarer ikke å slå meg til ro på grunn av dette. Jeg er fullt klar over at det er slik dagens samfunn er, det er ikke noe negativt i one night stands og ha sex med personer man ikke kjenner noe spesielt. Men jeg har av en eller annen grunn et ufattelig hat mot slikt, selv om jeg ikke ønsker. Ønsker å akseptere, og forstå at det er på grunn av behov, men det er umulig får meg. Jeg vil helst ikke ta det opp med henne, for jeg ønsker ikke å gjøre henne noe vondt. Men jeg klarer heller ikke å la det ligge. Jeg klarer ikke å ikke tvile på henne når hun for eksempel er på en fest jeg ikke er på. Jeg hater at dette ikke er noe jeg kan styre selv, hun fortjener det beste, men jeg klarer dessverre ikke å akseptere henne uansett hvor mye jeg vil. Denne følelsen kommer og går, i takt med depresjoner(jeg har hatt det i ca. 2-3 år). Håper virkelig at noen her kan hjelpe meg med å gi meg råd eller ett eller annet jeg kan tenke på får å endre meg! Hun fortjener så utrolig mye, å det er hun jeg ønsker å stifte familie med, men så kommer den følelsen og jeg klarer ikke å akseptere det selv om det er fortid:(

Anonymous poster hash: 22e92...634

Anonymous poster hash: 22e92...634
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har vært i liknende situasjon, hvor jeg haf møtt mannen i mitt liv. Problemet for meg var at han har vært gift og har barn med eksen. Dette gikk inn på meg lenge, hvor jeg var usikker på om jeg klarte å starte et liv med en mann som allerede «har» en familie fra før av.

Mitt råd til deg er å se henne for den hun er, og ikke tenke på fortiden til din partner. Ingenting annet enn dårlige følelser dukker opp da. At hun har hatt sex med flere, betyr ikke at hun ikke vil være med deg nå og fremover.

Alle har en fortid... :)

Anonymous poster hash: 46142...74a

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har vært i liknende situasjon, hvor jeg haf møtt mannen i mitt liv. Problemet for meg var at han har vært gift og har barn med eksen. Dette gikk inn på meg lenge, hvor jeg var usikker på om jeg klarte å starte et liv med en mann som allerede «har» en familie fra før av.

Mitt råd til deg er å se henne for den hun er, og ikke tenke på fortiden til din partner. Ingenting annet enn dårlige følelser dukker opp da. At hun har hatt sex med flere, betyr ikke at hun ikke vil være med deg nå og fremover.

Alle har en fortid... :)

Ja sant det, det kommer bare en slags spærre på å klare å glemme det, men hjertelig takk for svar hjelper mye og setter enormt stor pris på det! :D

Skrevet

Hvilken nytte er det å se bakover? Hvis dette er en dame du vil stifte familie med må du forsøke å være litt raus med tilliten din, gi henne en sjanse. Folk er under stadig forandring, selv om hun har en fortid du ikke var en del av så betyr det ikke at hun er samme person. Dere begge fortjener at du gir henne litt tillit, senk skuldrene å la kjærleiken blomstre. Livet er for kort til å bekymre seg for alt som har skjedd tidligere.

Anonymous poster hash: bdd44...dd4

Skrevet

Forstår hva du mener, di tankene... Jeg er litt sånn som deg når det gjelder den "gammeldags" greien, det gikk 4 år fra min første kjærlighet til jeg traff min nåværende type. I de årene har jeg holdt meg for sex for ser ikke vits i å gi seg selv til en som ikke elsker deg osv

Meen typen min har derimot hatt mange mange one night stands, har tenkt ofte på det, hvordan jentene så ut, var di bedre enn meg, tenker han på di enda?

Men så ble det bedre ved tiden, jeg ser at typen elsker meg, å det jeg har med han har ikke de jentene kunne jitt han - sex med kjærlighet å nærhet. One night stands er bare for behov å man tenker ikke mye, sex i forhold er helt spessielt der begge nyter hverandre som personer å deler en nærhet som er unikt. Det trøster meg å tenke på det da, at meg har han hatt sex med mest å det med følelser innblandet, mens de andre jentene er bare randoms som han ikke brydde seg om eller tok hensyn til som han gjør med meg.

Prøv å tenk på det slikt: viktigst er at dere har det bra å at hun er god mot deg å nyter DEG nå. Viktig å vite er at når ei jente har sex med noen hun har følelser for så endres alt, økt nytelse, åpenhet, man nyter kroppen til gutten da helt annerledes.. I en one night stand så er det ikke allti gutten tar hensyn til at jenta har det godt, i et forhold så tar gutten mer "vare" på jenta så hun også har det godt:)

Håper dette hjalp deg litt...men plager tankene dine mer å mer så er det beste å få det ut med å snakke med henne engang dere er rolige å kan snakke i fred. Si forsiktig at det plager deg at så mange har fått oppleve henne, å du er så glad i henne at i dine tanker er det helt ubehagelig tanken på å dele henne med noen andre gutter som ikke er deg selv.. hun forstår deg nokk å kansje kan komme med noe bedre som gjør deg mer avslappet enn det alle skriver her på KG:)

Skrevet

Forstår hva du mener, di tankene... Jeg er litt sånn som deg når det gjelder den "gammeldags" greien, det gikk 4 år fra min første kjærlighet til jeg traff min nåværende type. I de årene har jeg holdt meg for sex for ser ikke vits i å gi seg selv til en som ikke elsker deg osv

Meen typen min har derimot hatt mange mange one night stands, har tenkt ofte på det, hvordan jentene så ut, var di bedre enn meg, tenker han på di enda?

Men så ble det bedre ved tiden, jeg ser at typen elsker meg, å det jeg har med han har ikke de jentene kunne jitt han - sex med kjærlighet å nærhet. One night stands er bare for behov å man tenker ikke mye, sex i forhold er helt spessielt der begge nyter hverandre som personer å deler en nærhet som er unikt. Det trøster meg å tenke på det da, at meg har han hatt sex med mest å det med følelser innblandet, mens de andre jentene er bare randoms som han ikke brydde seg om eller tok hensyn til som han gjør med meg.

Prøv å tenk på det slikt: viktigst er at dere har det bra å at hun er god mot deg å nyter DEG nå. Viktig å vite er at når ei jente har sex med noen hun har følelser for så endres alt, økt nytelse, åpenhet, man nyter kroppen til gutten da helt annerledes.. I en one night stand så er det ikke allti gutten tar hensyn til at jenta har det godt, i et forhold så tar gutten mer "vare" på jenta så hun også har det godt:)

Håper dette hjalp deg litt...men plager tankene dine mer å mer så er det beste å få det ut med å snakke med henne engang dere er rolige å kan snakke i fred. Si forsiktig at det plager deg at så mange har fått oppleve henne, å du er så glad i henne at i dine tanker er det helt ubehagelig tanken på å dele henne med noen andre gutter som ikke er deg selv.. hun forstår deg nokk å kansje kan komme med noe bedre som gjør deg mer avslappet enn det alle skriver her på KG:)

Ja ser vi har en god del likheter, jeg setter enormt stor pris på at du viser meg forskjellige sider ved det! Det som gjør at jeg ikke klarer å gi helt slipp på det, er at det er så mange i min krets som har fått en "bit" av henne. Men jeg elsker henne over alt så er sikker på at tiden vil legge det i glemmeboksen:) Igjen, takk for et godt råd!!:D

Skrevet

Du sier det kommer og går i takt med depresjonene. Min første tanke er da at det er en sammenheng der, så mitt spørsmål blir om du får behandling for depresjonene? Og hva slags behandling, samtaler eller medisiner (eller begge deler)? Får du samtalebehandling ville jeg tatt opp dette med behandler. Går du ikke til samtalebehandling av noe slag går det an å snakke med fastlegen, noen fastleger er både dyktige og villige til å avsette tid til dette. Uansett kan du bestille en time for å bli henvist til en form for samtalebehandling hvis du ikke allerede har det.

Min mann har mye mer seksuell erfaring enn meg, uten at det har vært eller er et problem for noen av oss. Jeg skjønner godt at det blir vanskeligere for deg, som omgås de hun har hatt sex med. Snakk med henne om dette. Er det mulig å begrense omgangen med dem? Trenger hun tilbringe tid sammen med dem uten deg/alene?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei Ts.

Jeg syns det ser bra ut at dere har det så fint som du beskriver!

Og jeg syns jo synd på samboeren din som har slitt med så dårlig selvbilde tidligere,og det er vel derfor hun har hatt sex med så mange. For å få bekreftelse. Hun trenger ikke det nå når dere har et så ok forhold.

Å ha sex med mange betyr ikke nødvendigvis at en har LYST . Det er viktig å vite.

En VIL,men det kan som i din samboers situasjon være kun vilje til å bli sett,få feedback og kanskje en kjæreste.

Det du kan tenke på er at med deg har hun lyst! Det må være det viktigste. At du gir henne det,pluss at hun har fått en kjæreste hun har det godt med.

Ikke la tankene på fortiden ødelegge det fine nettopp dere to har.

Skrevet

Ville sett på fortid som fortid, og se fremover. Alle har bagasje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...