Gå til innhold

Bekymret hybelboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger å lufte tankene litt da det er noe som har plaget meg en del i det siste.

For to år siden flyttet jeg hjemmefra for å begynne på videregående i en annen by, og var så heldig å få leie hybel hos noen foreldrene mine kjenner. Loftsleiligheten blir også leid ut, hun som bor der er i slutten av 20-årene, og har en datter på rundt 4. Hun har bodd der en stund og da jeg flyttet inn ble jeg fort litt kjent med henne, og syntes hun virket hyggelig og ordentlig.

Så kommer vi til problemet, det er et gammelt hus som er ekstremt lytt, man hører alt som foregår her.

Hun som bor ovenpå ser ut til å få seg ny type veldig ofte, de siste to årene har det vel vært 4 forskjellige menn som har vært på besøk i perioder. Alle har sett ganske sjuskete ut, for å være ærlig... Nå er han siste her nesten hver dag, og jeg hører dem døgnet rundt ettersom ingen av dem har jobb.

Og de krangler skikkelig, minst en gang i uka.

Hører dem gjennom gulvet og gjennom vinduet når de er ute og røyker. De krangler som oftest veldig sent etter at ungen har lagt seg, også kan man høre gråt fra badet etterpå. Men har også hørt dem hyle og skrike til hverandre på ettermiddagen, og etterpå har datteren begynt å gråte. En gang hørte jeg også at en av dem klasket til den andre utenfor...

Dette begynner å bli ganske slitsomt. Jeg skjønner at man kan ha uenigheter og krangler i blant, men å høre to voksne mennesker skrike og grine og trampe aggressivt opptil flere ganger i uka synes jeg er veldig ubehagelig.

Men det som bekymrer meg er vel datteren. Moren har selv fortalt at de ikke har noe kontakt med faren, og hun må jo bli forvirret når hun er 4 år og mamma har hatt mange kjærester de siste årene? Også reagerer jeg veldig på hvor mye de krangler. Er selv skilsmissebarn og erfaringen min er at barn får med seg mye mer enn de voksne tror. En ting er at kranglingen er irriterende og ubehagelig, men jeg er oppriktig bekymret for jenta.

Samtidig aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler jo at jeg ikke har noe med det og det er vanskelig å ta opp med husvert, og jeg er 10 år yngre enn leieboeren så jeg føler liksom ikke at jeg kan snakke til henne om det heller... har også tenkt tanken på å sende bekymringsmelding, men er redd for at det er fryktelig åpenbart at det er meg. Noen som har gode råd?

Anonymous poster hash: f089f...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe godt råd til deg her og nå, men ville bare si at det er godt det finnes mennesker som deg. Det er viktig å bry seg.

• Liker 1
Skrevet

Hva så om hun mistenker deg for å ha sendt meldingen? Hvilke konsekvenser mener du det skal kunne få for deg?

• Liker 1
Skrevet

har også tenkt tanken på å sende bekymringsmelding, men er redd for at det er fryktelig åpenbart at det er meg. Noen som har gode råd?

Send bekymringsmelding

Det er svært skadelig for barn å være vitne til det (vold) som du forteller om.

Hvorfor er du redd i forhold til at det kan være åpenbart at det er deg som har sendt meldingen?

Er ikke barnets beste det viktigste?

Anonymous poster hash: c1f8f...c02

• Liker 1
Skrevet

Føler jo at jeg ikke har noe med det

Er det mange som tenker/føler slik? Er det slik, så synes jeg at det er trist.

Du viser ønske om å hjelpe barnet, ved å poste her og fortelle om din bekymring og be om råd. Det er flott! Flere burde bry seg, og gjøre noe for å hjelpe, når de er vitne til vold m.m.

Anonymous poster hash: c1f8f...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...