Gå til innhold

Kenya

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Noen som har vært i Kenya, eller i området der før?

Kunne vært interessant å få høre synspunkter til noen som har vært der, samt noen tips/råd om ting å se/gjøre der kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hallo!! :briller:

Vi var i Kenya for 4år siden med Star Tour og Temareiser.

Vi reiste ned i midten av august og det var en veldig flott tid å reise ned på i forhold til sol, varme og regntid.

Vi var først en uke på safari og så hadde vi en uke sol og badeferie ved Mombasa. Det var jo en veldig organisert tur, spesielt den første uka.Men vi synes det var helt topp.Vi fikk se masse forskjellige dyr på safarien og det var utrolig spennende.

Lykke til med turen!!!!

*AMBROSIA* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Kenya i litt over en måned for fire år siden. Hadde det kjempefint, reiste rundt sammen med en venninne. Mitt beste tips er en øy som heter Lamu, et Zanzibar i miniatyr, hvor man kan ta livet med ro, rusle rundt i smale gater, bade og snorkle og spise masse fisk til middag. Øya er muslimsk, så det er greit å ikke gå kledd i hotpants og singlet, men vi syntes ikke det var noe problem å tilpasse oss.

Hvor lenge har du tenkt å være der? Skal du reise med et reiseselskap eller på egen hånd? Det går an å finne meget billig overnatting hvis du ikke reiser charter, men da blir jo standarden deretter.

Vi bodde litt i Nairobi (så Karen Blixen-museet, f.eks), men har hørt at det er veldig mye kriminalitet der. Vi ble ikke utsatt for noe. Hvis du skal dit, kan jeg anbefale et ungdomsherberge, (skal finne fram navnet hvis du er interessert).

Ellers bodde vi ved et par sjøer, Lake Bogoria med masse flamingoer og Lake Naivasha med massse flodhester som kom opp i hagen om natta. Abefaler spesielt "Hell's Gate National Park" hvor man kan dra på sykkelsafari blant giraffer og gnuer.

Hvis du skal bade, var det veldig fint i Malindi og på Diani Beach utenfor Mombasa.

Håper du har fått noen ideer, jeg får helt reisefeber av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann

"gjest" var meg det..for lenge siden :) hehe

Joda jeg reiser i september, og det er ikke en organisert tur. Skal bo i Mombasa på en ganske så pen plass ser det ut som :P Skal være der i 2 uker. UTROLIG spent!!! Særlig siden folk stusser så fælt på at det ikke er en organisert tur..høres jo sååå farlig ut.

Tusen TUSEN takk for tips, ble kjempeglad for det :D

Gleder meg som en unge..men jeg gruuuuer meg til flyturen, den blir LAANG!!!! Men hva gjør vel det når jeg har min kjære ved siden av meg :wink: *smile*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som har vært der...kom dere borti noen ekle krypdyr?? Som sneik seg i kofferten og sånn?? Vet om en som var der flere ganger, og hver gang han kom hjem så heiv dama kofferten hans i fryseren og lot den ligge der i flere dager. Da hun åpna fant hun masse ekle små kryp som var frosset ihjel. *yuk* Så kanskje jeg må hive bagasjen i fryseren når jeg kommer hjem :wink:

Men nå bodde ikke han på noe luksusgreier da..men likevel..krypdyr bryr seg vel ikke om det er luksusplass eller ikke... :-?

Begynner å få litt reisefeber nå altså!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, og ikke la tanken på krypdyr ødelegge Afrika-opplevelsen for deg. Afrika er fantastisk, og du bør ha alle sanser åpne for å smake på kulturen i stedet for å tenke på andre uhumskheter.

Joda, det er massevis av krypdyr i Afrika - akkuart som i Norge også. Der er maur, edderkopper, tusenbein og slanger - men det betyr ikke at man snubler i dem til stadighet.

Tenk som så: Hvor ofte og i hva slags sammenhenger plages man med dette i Norge? Det er noe av det samme med Afrika.

Bor du på "respektable" steder, så er sjansen liten for at du får ubehagelige opplevelser. Men vær forberedt på å kunne se en edderkopp som kryper bortover gangveien når du er midt ute i naturreservatet, eller et tusenbein som forsvinner ned i sluket på vasken.

Hold kofferten lukket, og plasser den på en benk eller et bord. Så skal du se at det er minimalt med blindpassasjerer som du får med deg hjem igjen.

Ha en riktig fin tur. Gled deg!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste krypdyret jeg så, var en kakerlakk på hotellrommet når vi mellomlandet i Paris! Og jeg bodde på mange rare steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg enda mer nå. Så kan jeg vel la bugsprayen være hjemme kanskje :wink:

Og badestedene utenfor Mombasa skal jeg absolutt notere meg.

Takk for flotte svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...