Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Date to, og jeg kjenner at dette ikke er typen for meg.

Jeg er vandt til at menn i det minste gir deg noe å drikke når man blir bedt på filmkveld, men nei da.

Sendte mld for å være høffelig om jeg skulle ta med noe, og fikk til svar: Ja, vist du vil ha noe til filmen så kan du det.

Skrev at da tar jeg med noe til oss jeg.

Men hadde nå forventet å i det minste få noe å drikke da jeg kom, men nei da.

Så det potetgulle ble jo litt tørt kan man si, og endte opp med om ett glass vann.

Tenkte at han kanskje var litt nervøs, så ville jo gi han en sjanse til da.

Så da han spurte om jeg ville ha besøk, så sa jeg ja.

Kjøpte inn drikke, saltstenger og potetgull siden vi skulle se film.

Men rett før han skal komme, får jeg mld om at han er sulten. Så han skal bare få i seg noe mat.

Trodde jo at han skulle spise noe før han kommer, men like etterpå ringer det på.

Da han kommer inn har han kjøpt seg sushi, og setter seg for å spise uten å tilby med så mye som en bit...

Er det bare meg, eller er det litt rar oppførsel??

Anonymous poster hash: df76b...0f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som han kanskje ikke er vant til å tenke på andre enn seg selv, og at han kanskje er litt sosialt ukalibrert. Dette er kanskje første gang han er på date med ei, og siden han ikke er vant til å tenke på flere enn seg selv, så har han tenkt at han ikke ville ha noe å drikke på første daten så derfor dro han den slutningen at du heller ikke ville ha. Samme på andre daten. Du sier ikke noe om at du er sulten, og dermed tenker han at du ikke er sulten og at du ikke er interessert i maten hans.

Det er ikke lett for slike folk å forstå hva de gjør feil. Dersom han ikke har lært vanlig folkeskikk så er det en slags logikk i tankegangen hans. Hvis han er en som du kan tenke deg å fortsette med om du ser bort ifra det du nevner, så tror jeg bare du må snakke med ham om det.

• Liker 2
Skrevet

Klein fyr..

Anonymous poster hash: 6565f...4d7
  • Liker 7
Gjest Whitestripes
Skrevet

Lyser gjerrig lang vei, og kombinert med korte sosiale antenner, blir det jo bare uhøflig og merkelig. Han er tydeligvis ikke opptatt av å gjøre noe godt inntrykk på deg.

• Liker 11
Skrevet

Virker som han kanskje ikke er vant til å tenke på andre enn seg selv, og at han kanskje er litt sosialt ukalibrert. Dette er kanskje første gang han er på date med ei, og siden han ikke er vant til å tenke på flere enn seg selv, så har han tenkt at han ikke ville ha noe å drikke på første daten så derfor dro han den slutningen at du heller ikke ville ha. Samme på andre daten. Du sier ikke noe om at du er sulten, og dermed tenker han at du ikke er sulten og at du ikke er interessert i maten hans.

Det er ikke lett for slike folk å forstå hva de gjør feil. Dersom han ikke har lært vanlig folkeskikk så er det en slags logikk i tankegangen hans. Hvis han er en som du kan tenke deg å fortsette med om du ser bort ifra det du nevner, så tror jeg bare du må snakke med ham om det.

Ser absolutt hva du mener...

Mannen er over 30år, og har datet før. Men har ikke vært i mer enn ett seriøst forhold før.

Grunnen til at jeg ikke nevnte noe om at jeg var sulten var fordi jeg trodde han skulle spise hjemme, før han kom til meg.Ikke at han skulle kjøpe med seg mat hit.

Har alltid fått spørsmål om jeg også er sulten og vil ha mat da, eller om vi skal dra sammen å kjøpe noe.

Dette er nok ikke en jeg orker å fortsette å møte, og jeg kommer til å si hvorfor.

Å kanskje, bare kanskje gi han en siste sjanse.

Men jeg orker ikke å skulle oppdra en voksen mann i folkeskikk.

• Liker 1
Skrevet

Lyser gjerrig lang vei, og kombinert med korte sosiale antenner, blir det jo bare uhøflig og merkelig. Han er tydeligvis ikke opptatt av å gjøre noe godt inntrykk på deg.

Er det inntrykke jeg sitter med også etter dette.

Har datet en del fyrer, og ALDRI opplevd noe lignende.

Skrevet

Mannen er over 30år, og har datet før. Men har ikke vært i mer enn ett seriøst forhold før.

Grunnen til at jeg ikke nevnte noe om at jeg var sulten var fordi jeg trodde han skulle spise hjemme, før han kom til meg.Ikke at han skulle kjøpe med seg mat hit.

Har alltid fått spørsmål om jeg også er sulten og vil ha mat da, eller om vi skal dra sammen å kjøpe noe.

Dette er nok ikke en jeg orker å fortsette å møte, og jeg kommer til å si hvorfor.

Fra denne mannen eller andre?

Anonymous poster hash: 91dde...614

Skrevet

Wow, ok. Her så jeg for meg en på max 23-24 år. ikke en voksen mann på 30. Da er jeg enig i de som sier at han fremstår som en kombinasjon av gjerrig og litt reduserte sosiale antenner. Jeg skjønner absolutt at du ikke gidder å oppdra en voksen mann.

• Liker 4
Skrevet

Gjerrige menn er noe av det mest usjarmerende jeg vet om. Vanskelig å endre på sånne folk også...

• Liker 5
Skrevet

Han virker jo bare utrolig sær. Hvis han ikke er rik, genial og utrolig sjarmerende, er det nok like greit å si til ham at han får spise sushien sin hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Fra denne mannen eller andre? Anonymous poster hash: 91dde...614

Fra andre jeg har datet...

Wow, ok. Her så jeg for meg en på max 23-24 år. ikke en voksen mann på 30. Da er jeg enig i de som sier at han fremstår som en kombinasjon av gjerrig og litt reduserte sosiale antenner. Jeg skjønner absolutt at du ikke gidder å oppdra en voksen mann.

Forsto at du trodde han var yngere...hehehe :P

Skrevet

At han ikke tilbyr noe å drikke, trenger ikke å bety noe. Kanskje han er vant til at folk forsyner seg/spør om han har noe å drikke.

At han ikke spurte om du ville ha mat, er litt mer rart... Hmm....

Er jo ikke sikkert at han er gjerrig da. Kanskje veldig distre?
Men ingen seriøse forhold når han er over 30.. Da er det vel noe som skurrer litt..
Du kan jo snakke med han om det i stedet for å ditche, og så si hvorfor, uten å gi sjanse til endring

Anonymous poster hash: 42e69...7bc
Skrevet

At han ikke tilbyr noe å drikke, trenger ikke å bety noe. Kanskje han er vant til at folk forsyner seg/spør om han har noe å drikke. At han ikke spurte om du ville ha mat, er litt mer rart... Hmm.... Er jo ikke sikkert at han er gjerrig da. Kanskje veldig distre? Men ingen seriøse forhold når han er over 30.. Da er det vel noe som skurrer litt.. Du kan jo snakke med han om det i stedet for å ditche, og så si hvorfor, uten å gi sjanse til endring Anonymous poster hash: 42e69...7bc

For meg er det rart da jeg har tatt med potetgull, og ikke tilby noe å drikke til.

Han har vært i ett seriøst forhold som varte en del år.

Har jo tenkt til å snakke med han om det, så får vi se om han får en 3 sjanse eller ikke ut fra hva han svarer.

Skrevet

Haha, huff, det kan være min eks... :P Høres veldig sånn ut, også med tanke på at han ofte likte å kjøpe seg sushi. I så fall: det var jeg som dumpet han etter å ha gitt han flere sjanser, og nei, han vil ikke forandre seg :fnise::rolleyes:

Anonymous poster hash: 0cb1a...0fb
Skrevet

Ja, hva er problemet da?

Skrevet

Ja, hva er problemet da?

Du bør kanskje lese svarene til TS før du svarer ;)

Anonymous poster hash: b6992...531

• Liker 5
Skrevet

Du må huske på at det finnes mange gjerrige folk der ute.

Jeg føler at du er litt for opptatt av å finne en "naturlig" forklaring, som at han var nervøs, eller ikke er vant med å tenke på andre. Dette er bullshit.

En sjenerøs mann som er interessert i en kvinne, vil gjøre sitt beste og kjøpe med seg ting til film / middag, og selvfølgelig dele uavhengig av om han er nervøs eller ikke!

Du har rett og slett funnet en med dårligere kvaliteter i form av gjerrighet og kanskje litt manglende forståelse for hvordan man bør opptre. Det er jo egentlig bra at han viser dette allerede nå, for da blir du ikke "lurt", ved at han viser dette trekket senere.

Dessuten sier du allerede "jeg kjenner at dette ikke er typen for meg."

Synes du skal lytte til følelsene dine :)

• Liker 1
Skrevet

For meg er det rart da jeg har tatt med potetgull, og ikke tilby noe å drikke til.

Han har vært i ett seriøst forhold som varte en del år.

Har jo tenkt til å snakke med han om det, så får vi se om han får en 3 sjanse eller ikke ut fra hva han svarer.

Hva så om han har vært i et seriøst forhold tidligere? Dette kan jo ha vært med en kvinne uten særlig erfaring og som ble behandlet dårlig? Jeg var selv i mitt første forhold sammen med en skikkelig drittsekk, som både var gjerrig og egoistisk! Håper ikke andre damer satser på at han er "ok" bare fordi han sier han har vært sammen med ei dame før! :jolie:

Synes også det er dumt av deg å gi sjanse på sjanse! Du VET jo egentlig allerede at her er det noe med personkjemien som skurrer!

Kan legge til at jeg har flere gjerrige folk i familien, og for disse er det helt naturlig å komme på besøk uten å ta med seg noe, bare ta med egen snacks, uffe seg over det dersom noen forteller at de pleier å kjøpe kaffelatte (alt er dyrt vet du), kjører byen rundt etter de billigste handlevarene, krangler med kona om at det hun har lyst på av pålegg og frukt er unødvendig, slik at de skal komme unna med å kjøpe inn den maten de selv har lyst på (av billigste slag selvfølgelig), deler aldri av lønna si til familieorganiseringen, og er utrolig vanskelig å diskutere med enten det gjelder at barnet trenger nye sko (neeeeida), lue, klær osv, så da blir det moren som må stå for alt av "unødige" klesplagg og leker.

Sier det bare; Gjerrige og egoistiske folk er ikke en drøm å leve 40 år sammen med...... Da er det ganske så mange bagatellmessige ting som blir krise i heimen :P

Anonymous poster hash: bad3c...7b5

• Liker 3
Skrevet

Dette skurrer veldig! Dere dater og da bør jo han gjøre sitt ytterste for å vise sin beste side. De fleste oppfører seg best i den fasen og hvis det er hans beste må du jo spørre deg hvor kjip han blir etter 2 års forhold når forelskelsen har lagt seg litt. Jeg er kvinne da, men for meg er det helt naturlig å kjøpe med til de jeg drar til selv om det bare er venner. Frekt å ta med mat bare til seg selv. Aldri opplevd noe sånt før. Jeg ville faktisk sagt ifra på en høflig måte hva du føler, men hadde ikke datet han mer uansett

Anonymous poster hash: 41a66...3bb

• Liker 1
Skrevet

Glemmer aldri en kjæreste som aldri betalte for meg. Bad meg ut på middag men betalte bare for seg selv. Skulle vi grille og handle sammen, hentet han seg en sjokolade og brus som han satt bak maten vår og betalte bare dette og lot meg betale for alt det andre, selv om vi skulle spise sammen. Han var også den som kunne stoppe ved en bensinstasjon, gå inn og komme ut med bare brus og pølse til seg selv, mens jeg satt i bilen i sjokk. Gjorde det selvsagt slutt

Anonymous poster hash: 1a701...1fe
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...