Gå til innhold

angrepillen igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg spurte på apoteket her om dagen når jeg kjøpte angrepillen om det var "farlig" å ta den.

Hun sa at det var helt greit å ta angrepillen helt opp mot 3-4 ganger i mnd...det kan da umulig stemme :o

Hva tror dere?

Selv fikk jeg diare og magekramper så det holdt etter jeg tok angrepillen...og det virker ikke akkuratt sundt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Angrepillen kan kanskje brukes maks 3-4 ganger i løpet av et helt liv. Ikke 3-4 ganger pr mnd. Den kan gi både ubehagelige og i sjeldne tilfeller alvorlige bivirkninger. Sats heller på forebyggende prevensjon som p-piller, kondom, spiral mm

Gjest Anonymous
Skrevet
Angrepillen kan kanskje brukes maks 3-4 ganger i løpet av et helt liv. Ikke 3-4 ganger pr mnd. Den kan gi både ubehagelige og i sjeldne tilfeller alvorlige bivirkninger. Sats heller på forebyggende prevensjon som p-piller' date=' kondom, spiral mm[/quote']

:-)

Skrevet
jeg spurte på apoteket her om dagen når jeg kjøpte angrepillen om det var "farlig" å ta den.

Hun sa at det var helt greit å ta angrepillen helt opp mot 3-4 ganger i mnd...det kan da umulig stemme :o

Hva tror dere?

Selv fikk jeg diare og magekramper så det holdt etter jeg tok angrepillen...og det virker ikke akkuratt sundt...

*Skadelig* er det ikke, men den har ubehagelige bivirkninger som bl.a. kvalme.

En annen ting er at en person som "bevisst" benytter angrepillen som prevensjon både er uforsiktig og irriterende dum.

Gjest Anonymous
Skrevet

*Skadelig* er det ikke, men den har ubehagelige bivirkninger som bl.a. kvalme.

En annen ting er at en person som "bevisst" benytter angrepillen som prevensjon både er uforsiktig og irriterende dum.

Ja vet jo det.

bruker den ikke fast, men er i et nytt forhold og var litt uforsiktig så jeg måtte proppe i meg den shiten :-?

Helt enig med deg i det siste du sa...

Gjest Poirot
Skrevet
Angrepillen kan kanskje brukes maks 3-4 ganger i løpet av et helt liv.

Hvor står dette?

Har jeg aldri fått noen opplysning om, ei heller lest i broskyren som legges ved dette reseptfrie produktet.

Gjest *melody*
Skrevet

Hvor står dette?

Har jeg aldri fått noen opplysning om, ei heller lest i broskyren som legges ved dette reseptfrie produktet.

Lurer jeg også på...

Jeg har brukt denne pillen kanskje 5 ganger i løpet av livet mitt...lever fortsatt der nede jeg :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Informasjonen fikk jeg av min lege. Jeg hadde brukt den 2 ganger i løpet av 6 mnd. Det var i denne forbindelsen hun kom med denne utalelsen. Hun presiserte at angrepillen var et "hormonsjokk", eller noe sånt, for kroppen. Hormoner i veldig mye større doser enn vanlig prevensjon gir. Derfor også mye mer skadelig for kroppen.

Skrevet

I Felleskatalogen står det kun følgende når det gjelder gjentatt bruk av preparatet:

"Bruk av preparatet flere ganger i samme menstruasjonssyklus anbefales ikke."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...