AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Hei. Min samboer har et barn fra før. Damen han har dette barnet med er heller spesiell, og gjør alt hun kan for å kutte han ut fra barnets og sitt eget liv. Helst sitt eget, men det går jo kun utover barnet. Det har aldri fungert etter samlivsbruddet. Barnemor har bestandig trenert samvær, og vært vanskelig. Og ja, min samboer har gjort det han kan for å få til et godt samarbeid, og har alltid vært veldig interessert i barnet sitt. Det har vært utallige meklinger, og det har vært en rettsak hvor min samboer fikk tildelt normalt samvær. Dette trenerte mor på ulike ( vanvittige) måter, og det er nå år siden sist han fikk se barnet sitt. Barnemor har også kuttet all kontakt med sin egen familie, så barnet vokser opp kun med mor rundt seg. Grunnen til at hun har kuttet med familien sin vet vi ikke. Men de er svært fortvilet, og "samarbeider" det de kan med min samboer for at de alle skal få treffe barnet. Alt vi eller familie sender til barnet, blir sendt i retur. Og det siste året nå har barnemor trappet opp og begynt å bare la være med å svare når min samboer prøver å få kontakt. Han er jo veldig interessert i å få vite hvordan barnet har det på ulike arenaer, og er veldig interessert i å få i gang et samvær uten nok en svært kostbar og ødeleggende rettsak. Mor svarer ikke. Tvert. Det er blitt gjort kontakt på kontakt, uten noe som helst respons. Hva gjør man i et sånt tilfelle? Han har vært i kontakt med barnevern, som mener at han bare skal fortsette å vise sin interesse. Mer kan ikke de gjøre. Og han ønsker en rettsak til, men vil helst unngå det da det koster og er krevende. Han har nok også mistet litt tiltro til rettssystemet da det ikke virket som det skulle sist. Vi begynner å lure på hva den damen egentlig holder på med. Og vi forstår ikke hvorfor hun gjør dette mot barnet sitt. Et barn som har en far som elsker det, og som så gjerne vil. Men som rett og slett ikke får lov av mor. Det er tragisk, og han er rådvill. ( Og denne saken har vel igrunn ikke så mange flere sider. Selv damens egen mor sa at hennes plan fra starten av var å få dette barnet som kun sitt). Hun er sprø, og der finnes ingen side som kan forklare hennes grunn til at hun holder på som hun gjør. Anonymous poster hash: 5dbb3...c82
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Ny datingside, gratis registrering! Lag profilen din i dag og begynner å koble med andre medlemmer som er online nå på http://cort.as/9QyV Reis til helvete! Sykt irriterende når man tror det er nye innlegg i en tråd og så er det bare spamAnonymous poster hash: 7c45e...cfe 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Rapportert spamAnonymous poster hash: fe381...766
CMHuser Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Sykt. Jeg hadde gått til både barnevern og politi!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 ta kontakt med barnevernet! om man ikke gjør noe så slipper hu bare unna med det. jævla kjærringer som mener de har eneretten på barn. hilsen dame Anonymous poster hash: 81c7a...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Hun er nok psykisk syk, ikke at det er greit hva hun gjør men hun ser ikke at dette går ut over barnet. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til BV, både pga din samboer men også med tanke på resten av familien som hun nekter barnet kontakt med. Er ikke sunt. Anonymous poster hash: 1752d...635
Gjest BettyBoop Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 ta kontakt med barnevernet! om man ikke gjør noe så slipper hu bare unna med det. jævla kjærringer som mener de har eneretten på barn. hilsen dameAnonymous poster hash: 81c7a...fb2 jeg ville fortsatt å pusha på barnevernet. Helt fjernt at de ikke gjør noe
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Både han og familie har forsøkt å få hjelp hos barnevernet. De opprettet en sak, men det ble ikke noe mer med den da de mente at barnet hadde det det trengte. De gjorde ikke noe med at mor kuttet kontakt med både far, og all familie rundt. De fortalte samboeren min at de hadde " forklart barnemor viktigheten av å la barnet vokse opp med gode relasjoner til familien". Deretter var det opp til damen om hun ønsket og følge dette eller ei. Så lenge barnet hadde det det trengte av klær, mat og tak over hodet så gjorde de ikke mer. Det er en tragedie. Om en mor som helt og holdent tenker på seg selv og sitt eget velbehag. At barnet har en far og en familie på begge sider som så gjerne vil ha kontakt, det bryr hun seg ikke om. For hun vil jo tross alt ikke det.. Ts. Anonymous poster hash: 5dbb3...c82
Gjest Mymle Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Jeg tenker at en bekymringsmelding hos BV hadde vært lurt i dette tilfellet. Er det slik at hun har kuttet all kontakt med resten av omverdenen også og virker å være i ubalanse, så ville jeg også sendt bekymringsmelding til kommunelege da det er ganske tydelige tegn på at hun kanskje burde vurderes hos psykiatrisk.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Og hva skal en gjøre, når hun er som sunket i jorden? Hun har ikke gitt en lyd fra seg til noen det siste året. Og alt vi eller familie forsøker og sende til barnet via post, blir returnert. Ingen sms/telefoner blir besvart. Barnemor flyttet og skiftet barnehage til barnet uten å si noe om dette til barnefar. Han fant ikke ut hvor barnet bodde eller gikk i barnehage før lang tid etterpå. Og han har ikke fått sett sitt eget barn på år. At hun er psykisk syk vet vi. Dette har også henne egen familie fortalt at hun er/ alltid har vært "spesiell". Men hun forstår det neppe selv. Og ser ikke hvordan hun ødelegger sitt eget barns barndom ved å kutte ut alle rundt. Barnet har en flott far, en flott familie på begge sider med mennesker som er interesserte. Anonymous poster hash: 5dbb3...c82
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Bekymringsmeld. er sendt. Flere ganger, fra flere personer. Anonymous poster hash: 5dbb3...c82
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Og hva skal en gjøre, når hun er som sunket i jorden? Hun har ikke gitt en lyd fra seg til noen det siste året. Og alt vi eller familie forsøker og sende til barnet via post, blir returnert. Ingen sms/telefoner blir besvart. Barnemor flyttet og skiftet barnehage til barnet uten å si noe om dette til barnefar. Han fant ikke ut hvor barnet bodde eller gikk i barnehage før lang tid etterpå. Og han har ikke fått sett sitt eget barn på år. At hun er psykisk syk vet vi. Dette har også henne egen familie fortalt at hun er/ alltid har vært "spesiell". Men hun forstår det neppe selv. Og ser ikke hvordan hun ødelegger sitt eget barns barndom ved å kutte ut alle rundt. Barnet har en flott far, en flott familie på begge sider med mennesker som er interesserte. Anonymous poster hash: 5dbb3...c82 dette kan jo umulig være lov tenker jeg. en mor er pliktig til å la far ta del i barnets liv så fremt det ikke er noe som gjør at han ikke burde ha kontakt med barnet, som vold etc. Anonymous poster hash: 81c7a...fb2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Er mannen din en kvinne? Han burde jo møte opp døra hennes og løse saken på en skikkelig måte! Dagens mannfolk som oppførersrg som kvinner!Anonymous poster hash: 8afa7...f48
Gjest BettyBoop Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Er mannen din en kvinne? Han burde jo møte opp døra hennes og løse saken på en skikkelig måte! Dagens mannfolk som oppførersrg som kvinner!Anonymous poster hash: 8afa7...f48 han vet jo ikke hvor hun bor. Og ikke diss kvinner og påstå at de er feigere enn menn basert på kjønn. Tull. Og hvordan mener du han skulle ordna opp slik du mener da uten å ødelegge sine sjanser for å se ungen ennå mer?
Frk.K Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Er mannen din en kvinne? Han burde jo møte opp døra hennes og løse saken på en skikkelig måte! Dagens mannfolk som oppførersrg som kvinner!Anonymous poster hash: 8afa7...f48 Ja for du tror det hjelper? Hadde endt med at han hadde mistet all rettighet av det som heter samvær. Hadde bare gjort saken verre.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 I dette tilfellet ville jeg søkt råd hos en advokat som har kompetanse i barnefordelingssaker. Det kan umulig være lov å kutte ut barnetsfar, nekte han en relasjon til barnet, særlig ikke om det ikke er spesielle grunner for det. Man kan få fri rettshjelp ved lav inntekt. Innboforsikringen kan også dekke en del om det blir rettssak.Anonymous poster hash: 2373e...692
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Om han har "vinne" samvær i retten kan han gå til politiet. Det er ikke lov å stikke av med en unge på en slik plass at vanlig samvær ikke kan opprettholdes. Kidnapping kalles det. Anonymous poster hash: cd77b...195
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 BV kan ikke gjøre noe i denne saken, her må det advokat på banen. Selv om det er dyrt- så er det faktisk barnet hans det er snakk om!! Anonymous poster hash: af861...653
Gjest celine Skrevet 4. september 2014 #20 Skrevet 4. september 2014 Jeg får en sterk følelse av at det er mer ved denne historien enn det som blir fortalt. Skulle gjerne ha hørt barnemors historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå