Gå til innhold

Delte magemuskler etter graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tvillinger for 8mnd. siden. Meldte meg inn på et treningssenter i går og hadde veiledningstime og jeg skulle få et program. Han jeg hadde som veileder var ærlig om at han ikke kunne noe særlig og opptrening av mage og delte magemuskler. Jeg skulle få en ny time hos en som kom fra ferie neste uke. Noen her som har erfaring med delte magemuskler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg tar feil nå, men må ikke delte magemuskler ofte opereres for at magen skal bli flat?

Anonymous poster hash: 79af6...d61
  • Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg vet er det visse øvelser man bør unngå ved delte magemuskler, spesielt sit-ups o.l. Jeg ville ha vurdert å oppsøke en flink fysioterapeut med kompetanse på området. Både for å få konstatert at du har delte magemuskler, og evt i hvilken grad. Så kan du be om å få satt opp et program med passende øvelser :)

Anonymous poster hash: da1f9...f30

Skrevet

Delte magemuskler gror sammen de første månedene etter en grviditet, ofte gjør de ikke det og da må de bli sydd sammen. Det går an å trene slik at det ser finere ut, men musklene kan ikke trenes slik at de henger sammen igjen.

Anonymous poster hash: 64d01...6a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk dette for snart 17 år siden. Ved gradvis vektøkning kom dette mer og mer til syne, og til tross for BMI på 22 har jeg et magemål på 98 cm!! FIkk skreket meg til CT og det viste seg at det er en glippe der på omtrent 3,5 cm.

Nå er situasjonen slik at jeg skal inn på sykehus og fikse dette, på ett eller annet tidspunkt

Anonymous poster hash: 796e8...46a
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg har stor risiko for å få det, og da også brokk. Så skal til en annen fysioterapeut etter fødsel for å forhindre/trene opp igjen. Og får det da gratis.

Anonymous poster hash: 095b5...d82
Skrevet

Jeg får vel kanskje 3 fingre imellom. Er slank ellers, men det ser ut som jeg fortsatt er 6mnd. på vei med tvillingene. Han jeg skal til er naprapat, vet ikke helt hva det er jeg men 😜

Skrevet

Jeg får vel kanskje 3 fingre imellom. Er slank ellers, men det ser ut som jeg fortsatt er 6mnd. på vei med tvillingene. Han jeg skal til er naprapat, vet ikke helt hva det er jeg men 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...