AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Jeg mottar trenerhonorar fra en forening. I 2014 vil jeg motta kr 12.000 og i 2015 vil jeg få kr 9.000. Har forstått at dette må skattes av. Blir dette beskattet som biinntekt? Tenker på prosentsatsen som fremgår av skattekortet? Er det kun jeg som må rapportere dette inn på ligningen min eller må idrettsforeningen også rapportere inn/dokumentere sum e.l.? Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: e7e2d...8b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Dette må ikke skattes av, om du gjør det korrekt:-) Det går an å føre disse inntektene som hobbyinntekter. Du skal i utg.pk ikke tjene penger på hobbyen din, så da er det opp til deg hvor kreativ du kan være for å finne tilsvarende fradrag:-) Ellers må du skatte, ja. Anonymous poster hash: 61712...8c6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Takk for svar! Men trenger litt mer info om hvordan dette gjøres. Jeg er spillende trener på det ene laget og ellers trener jeg et annet. Jeg har lang reisevei til/fra trening. Kan dette være noe som er skattefritt, kompensasjon for utgifter ifm kjøring? Skal idrettslaget rapportere inn det de utbetales til meg? Vil det komme på ligningen min? Tenker jeg må holde av skatt til dette da jeg er student og ikke har råd til å få smell... Alle råd og informasjon mottas med stort takk! Anonymous poster hash: e7e2d...8b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Vil tro at reiseutgifter kan trekkes fra, ring skatteetaten å spør så får du riktig svar. Anonymous poster hash: d2157...dc1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Alt du trenger for å drive hobbyen din kan trekkes fra. Man trekker ikke fra som ved vanlige fradrag på selvangivelsen, men legger ved et skriv det man forklarer inntekter og tilhørende utgifter. Det må være reelle utgifter som kan knyttes direkte til hobbyen. F.eks: sko, treningsklær, reiser, pc, mobil, altså direkte relatert til hobbyen:-) Anonymous poster hash: 61712...8c6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Sel tjener jeg over 500000 på min hobby i året, men alt går jo ut igjen:-) Anonymous poster hash: 61712...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå