vilde Skrevet 6. juli 2004 #1 Del Skrevet 6. juli 2004 Blir man folkeregistrerte samboere når man står registrert på samme adresse i folkeregisteret, eller er det noe annet dette betyr?? Fikk spørsmål om vi var folkeregistrerte samboere, isåfall gjaldt den og den regelen, eller den og den regelen, men vet bare at vi er registrert på samme adresse. (det kunne vi jo vært selv om vi ikke var samboere også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #2 Del Skrevet 6. juli 2004 Tror man må ha hatt samme adresse i 3 år i hht Folkeregisteret. Har litt å si mht en del forsikringer ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 6. juli 2004 #3 Del Skrevet 6. juli 2004 De spør når man søker studielån om man er registrerte samboere. Hvis vi har bodd sammen i over tre år burde jeg vel kanksje svart ja jeg da? Sa nei jeg, siden vi ikke har registrert noe spesielt annet en adresseendring. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. juli 2004 #4 Del Skrevet 6. juli 2004 Søk studielån du... Det er ingen som har noe med hva du gjør under dyna med den du deler leilighet sammen med... Dyneløfting, kalles det... (noe annet er det om man har barn sammen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 6. juli 2004 #5 Del Skrevet 6. juli 2004 For at samboere skal "likestilles" med gifte/partnere så må man ha vært registrert på samme adresse i folkeregisteret i 2 år (ikke 3 år). I noen sammenhenger (f.eks. ved forsikringsoppgjør) så kan det holde å "dokumentere" samboerskapet ved en samboerkontrakt (hvis man ikke er registrert i folkeregisteret eller ikke har vært registrert i 2 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 6. juli 2004 Hm dette gjaldt en reise. Jeg er under 26 og kunne få en billig flybillett hos STA, om samboeren min (som er 28) og jeg var folkeregistrerte samboere så fikk han også billig billett. Jeg sa ja jeg, men så begynnte jeg å lure, vi har bare vært registrert på samme folkeregister adresse i et halvt år, da vi var registrerte lenge hjemme hos foreldrene våre. Så jeg ønsker liksom at vi er registrerte samboere, men det var vel ingen plass på flyttemeldingen vi fyllte ut der vi spesifiserte at vi var samboer, selv om vi altså har samme adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #7 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvis man har barn sammen blir man regnet som samboere også før det har gått to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 8. juli 2004 #8 Del Skrevet 8. juli 2004 Hva når man ikke har barn SAMMEN? Jeg har et "barn" som jeg fikk barnetrygd for og som min samboer ikke er far til. Da jeg hadde vært samboer ett år - mistet jeg halve barnetrygda (jeg oppga at jeg hadde vært samboer i ett år - trygdekontoret skriver jo selv at man skal oppgi om man har vært samboer mer enn 12 mnd de siste 18 mnd...) Tapte jeg penger da, som jeg/barnet hadde krav på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #9 Del Skrevet 9. juli 2004 Du må jo ha meldt flytting til den adr til folkeregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. juli 2004 #10 Del Skrevet 9. juli 2004 Vega: Du er pliktig til å melde flytting til folkeregisteret. Og ja, det medfører at er man aleneforsørger så mister man den ekstra barnetrygden når man har vært samboer i minst 12 mnd. Hvor logikken er henn aner jeg ikke. Er i samme situasjon. Samboer og jeg har adskilt økonomi og han har ikke forsørgelsesplikt i forhold til mine barn. Resultatet er jo at man får mindre å bruke på ungen(e) sine. Og får du bidragsforskudd og er samboer så får det betydning der også. Så får man spørre seg om man har råd til å bli samboer da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå