Gå til innhold

Hva har du betalt hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser overalt nå at de syntes det er veldig dyrt for dyrlege. Og det er det når jeg ser alle disse høye prisene! Det er helt utrolig.

Fortell din historie!

.

Jeg hadde en pus på litt over året som jeg tok imot fra avlivning sammen med 4 av kattungene hennes. Da de ble 7 uker gamle, klarte ho å sette seg fast. Ho kunne ikke gå, så vi dro til dyrlegen med henne mellom 23-24.00 på en lørdagskveld - natt til søndag. Da vi kom ditt var vi veldig bekymret for henne og hvor høy regningen ville bli. Men eneste jeg ville var at ho ikke trengte å avlives.

-Vi tok røntgen
-Undersøkelse igjennom hele kroppen for å finne brudd før røntgen. (fant en hevelse nede ved ryggvirvelen, hvis det var det det het.)

-Helge/natt tillegg

-Smertestillende
-Utstyr som matskål til henne, sprøyte til å få i ho vann og mat, fikk til og med mat hjem til henne. + at vi brukte en time der oppe.

Hvor mye hadde dere måttet betale hos dyrlegen hos dere?

Ble helt sjokkert da det bare kom på 922 kr.

Var også hos dyrlegen med en katt da vi var redde for at ho hadde kattunger igjen i magen. Da ble det undersøkelse, røntgen og noe fiskeolje til dyra våre, kom bare på 800. Dette var 2 forskellige dyrleger. Men jeg hører folk betaler 3000 kr bare ved det jeg gjorde..

Anonymous poster hash: 2b898...cd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalte rundt 900 kr en gang da katten min haltet. Ble fortalt at labben var helt fin, og det var ikke noe problem med den. (Tok ikke røngten elns) Men måtte få antibiotika sprøyte, fordi hun hadde litt feber.
Dyrelege er utrolig dyrt, men dyra er verdt å holde friske - uansett pris.

Anonymous poster hash: b1b99...24c
Skrevet

Keisersnitt natt til søndag 18 000kr

Keisersnitt dagtid 9 000kr

Akutt kalkmangel pga høy melkeproduksjon lørdag kveld (div blodprøver, itravenøs og overvåkning i 2 timer) 5000kr

Alt dette gjelder hund

Anonymous poster hash: d102b...bf7

Skrevet

Det var svært billig, ja.

Jeg betalte 900 kr idag kun for en vanlig konsultasjon, undersøkelse, mikroskopi og resept. Men det er på et velutstyrt Dyresykehus med mye ekspertise, svært sentralt og dessuten kun 10 minutters spasertur hjemmefra. Jeg er fullt klar over at det blir dyrere da, og det er verdt det for meg.

Anonymous poster hash: 581c7...e35

Skrevet

Jeg betalte litt over 7 Tusen første juledag pga pus hadde fått urinveisinfeksjon. Kan trygt si den svei i lommeboka for ei som er student, men det var verdt det!

Skrevet

Betalte 1500.- da vi var til undersøkelse. Tok blodprøver som ble sendt til tyskland for allergisjekk, og fikk 2 akupuktur nåler i poten (hund).

1200.- Tarm infeksjon, undersøkelse, pasta mot magen, 4 piller og en sprøyte.

2500.- avliving av hund. Prisen på det går som regel etter vekt (mer vekt, mer stoffer i sprøyten) hunden veide 60kg.

Betalte forøvring 890.- for en vaksine uten undersøkelse hos en annen dyrlege.

Fikk tilbud om billigere dyrlege, men syntes prisene hos han vi var hos var fine, og han er best likt hos meg personlig.

Skrevet

Enig i du over her. Pris spiller ikke noe rolle når det gjelder dyret ditt. Jeg mener bare det at det er så dyrt og det er stor forskjell på enkelte steder.

Her nede tror jeg fastprisen for å møte opp er på 180 kr. ++

Katten vår fikk tarminfeksjon, dro langt til dyrlegen med buss fordi jeg ikke visste om den dyrlegen nær meg. Men det var ikke så stor forskjell for de andre 2 jeg har vært på. Der fikk vi vaksine, undersøkelse, zoolac (?) til 800 kr. + medisiner som ikke kostet mye.

Fikk en helsesjekk på hunden vår til bare 250 kr.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg "har betalt" tyve tusen kroner, men 15 000 av ddm gikk på,forsikringa...

Skrevet

Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at gamlepusen min kostet meg 100.000,- i veterinærutgifter de siste årene han levde. Jeg hadde ikke forsikret han da han ble kronisk syk, og jevnlige undersøkelser med røntgen, ultralyd, blodprøver samt medisiner bakker på seg.. I tillegg kom all spesialkosten han måtte ha. Jeg tok opp lån da kassa var tom for å dekke alt. Det "rare" er at jeg aldri har tenkt på pengene i den forbindelse. Det var og er et ikke-tema i hodet mitt, altså fullstendig irrelevant.

Jeg er likevel glad jeg har forsikret Pusina som jeg har nå. Sist hun var hos veterinæren og fjernet et gresstrå fra halsen kom regninga på 1200,-, mens jeg betalte 300,- :)

Skrevet

Bikkja løp i en dør når han var valp og fikk vondt i foten sin. Haltet litt, men ikke hoven eller varm. Men tenkte det kunne være greit å bare sjekke det opp, så vi busset avgårde, dyrelegen klemte 2 ganger på foten, konstanterte at det ikke var brudd og at jeg fikk holde han i ro 2-3dager (ikke løping/herjing). Betalte 1000kr!!!! Dette på en bestilt time en onsdags formiddag. Når han har fått vaksinene sine har vi betalt ca 750 for vaksine og at dyrelegen titter i øra, munnen og ser over han. Snedige greier...

Skrevet

Har ikke vært hos vætrinær i år faktisk. Bank i bordet. Men de 4 første årene er eg vel kommet opp i over 100000 i vætrinær utgift. Lagt ut selv mellom 30000-45000. Så har en hund som er verd en god bil :-)Men alt for min lille kompis. Driter i penger når det kommer til han.

• Liker 1
Skrevet

5000,-

Kutt i foten 2-3 sting. Etter stengetid + narkose pga. en katt som responderte lite på bedøvelsen. Tok 3 timer med laserbehandling uka etter for raskere grotid.

Hadde heldigvis forsikring. :)

Skrevet

Alt fra å fått ting gratis der, til langt over 50 000 kr.

Anonymous poster hash: fea71...4d1
Skrevet

Alt dette er hund:

Vanlig konsultasjon, 750,-
Konsultasjon og prøvetaking, 2700,-
Konsultasjon og ultralyd/røntgen, 3800,-
Nattlige utflukter i helg til veterinær, 4000 - 15000,-
Operasjon øyne - 30.000,-
Operasjon øyne annen klinikk - 60.000,-
Annen operasjon - 100.000,-
Operasjon "kul" - 10.000,-

Anonymous poster hash: bdcb1...83f
Skrevet

5000,-

Kutt i foten 2-3 sting. Etter stengetid + narkose pga. en katt som responderte lite på bedøvelsen. Tok 3 timer med laserbehandling uka etter for raskere grotid.

Hadde heldigvis forsikring. :)

Ai, vi betalte sånn 12.000,- for det samme på hunden vår. :o

Anonymous poster hash: bdcb1...83f

Skrevet

Husker ikke detalj hva ting kostet men..

Hendelse 1. Urinveisinfeksjon på katt. Måtte levere akutt til dyrehospital mitt på natta og det var helg. Katten var så dårlig så måtte mates gjennom slange i halsen. Operasjon for dette kostet. Kostet også for alt utstyr de brukte og alle prøver. Samt medisiner de brukte på katten. Katten lå på dyrehospitalet i 3 uker. Alt kom på 30 000.

Hendelse 2. Akutt syk katt som endte med avliving. Betalte for røntgen og narkose samt avliving. Kom på 3000 ca.

Ellers har jeg betalt kastering og sterilisering av 4 katter med chip merking inkludert. Det er vel 6000 ca til sammen. De får også årlig helse sjekk og vaksiner. Dette er 1600 i året. Så kommer ormekurer i tillegg.

Skrevet

Forgiftning - konsultasjon, medisinsk kull, intravenøs væskebehandling, blodprøver, dagtid: 1700 kroner

Neste dag: konsultasjon, blodprøver, mat pga forgiftningen og medisiner: 2100

Vanlig sjekk: konsultasjon, ørerens, vaksiner, blodprøver og tannstein: 2000

Trekke tre tenner: 5000 kroner

Alt sammen på tre uker. Det svir i lommeboken når man bare har 10000 kroner å leve for. I morgen er det ny runde med røntgen og sjekk, to uker etter siste gang. Men det er verdt det, og jeg hadde betalt trippelt om det måtte til.

Anonymous poster hash: 478f2...6bb

Skrevet

Betalte 1200 for tannrens siden pus har dårlige tenner. Dette var etter generell skjekk på 600. Så ga jeg 1700 for en sjekk nå, grunnet UVI. Så kommer det nok to slike regniner til, da pus skal inn til kontroll, og en til da han nok må trekke tenner.. I tillegg til noen tusenlapper i medisiner. Han sliter også med øremidd..

Han er ikke forsikret. Ringte selskapet etter første sjekk, og siden de ikke dekker tenner eller kjent sykdom, og fordi alderen ikke er kjent, dekker de egentlig svært lite av utgiftene. Så, ikke forsikret ennå.

Det som irriterer meg er vel egentlig at mye av dette kunne vært forhindet, dersom han hadde fått bedre stell (ikke kritikk mot DB, de gjør en super jobb og jobben er viktig). Så litt synd at det er blitt sånn, men han er jo pusen min da.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at gamlepusen min kostet meg 100.000,- i veterinærutgifter de siste årene han levde. Jeg hadde ikke forsikret han da han ble kronisk syk, og jevnlige undersøkelser med røntgen, ultralyd, blodprøver samt medisiner bakker på seg.. I tillegg kom all spesialkosten han måtte ha. Jeg tok opp lån da kassa var tom for å dekke alt. Det "rare" er at jeg aldri har tenkt på pengene i den forbindelse. Det var og er et ikke-tema i hodet mitt, altså fullstendig irrelevant.

Jeg er likevel glad jeg har forsikret Pusina som jeg har nå. Sist hun var hos veterinæren og fjernet et gresstrå fra halsen kom regninga på 1200,-, mens jeg betalte 300,- :)

Hvilken forsikring bruker du? Og hvor mye betaler du i mnd?

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

5000 for avliving, stor hund.

15000 røntgen,blodprøver og div, hunden hadde forstørret prostata og kreft i testikkelen.

Kloklipp betalte jeg 500

Anonymkode: 14366...d0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...