Gå til innhold

Flytte ut eller holde ut for pengenes skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 23 år gammel student som bor hjemme hos foreldrene mine og det har jeg gjort gjennom studiene. Nå har jeg kun 1 år igjen til jeg er ferdig utdannet og vurderer sterkt å flytte ut. Problemet er at jeg absolutt ikke trives hjemme, jeg krangler mye med foreldrene mine og vi er stort sett uenige om alt. Vi skriker på hverandre ofte, jeg får ofte høre de verste ting slengt mot meg(alt fra skjellsord til anmodninger om at jeg burde ta livet av meg selv). Begge foreldrene mine har et voldsomt temperament, så det oppstår ofte vanskelige situasjoner. Jeg hater å bo her og det eneste som får meg til å holde ut er pengene jeg sparer. Ved å bo hjemme har jeg klart å spare opp en del, dette er penger som kommer godt med når jeg skal kjøpe bolig om noen år eller hvis jeg må klare meg uten jobb en periode etter studiene. Jeg utdanner meg til et yrke der det ikke er lett å få jobb med en gang, jeg må belage meg på vikariater de første årene. Det jeg lurer på er burde jeg flytte ut eller bli boende hjemme det siste året? Hva ville du ha gjort? Jeg har penger til å greie meg hvis jeg må flytte ut, men det innebærer at jeg må ta av sparekonto som egentlig var satt av til boligkjøp.

Anonymous poster hash: c2e11...1ed

Videoannonse
Annonse
Gjest _LilleMy
Skrevet

Hadde jeg hatt det slik du har det, ville jeg flyttet ut om jeg hadde råd. Det er slitsomt å krangle så ofte med noen man bor med, og man får det mye bedre med seg selv når man flytter ut. Du kan jo muligens finne deg en deltidsjobb i en butikk eller noe lignende mens du utdanner deg, slik at du tjener penger ved siden av studiene :)

Skrevet

De fleste bor ikke hjemme når de studerer, noe som vil si at de ender opp med studielån og lite sparepenger. De kommer seg som oftest inn på boligmarkedet likevel, det tar bare litt lengre tid.