Gå til innhold

Er jeg en tøffel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg en tøffel når jeg vender det andre kinnet til?

De gangene jeg blir dumpa, eller blir såra av andre grunner, så prøver jeg så godt jeg kan å "vende det andre kinnet til".

Jeg prøver så godt jeg kan å si noen gode ord, og ønsker dama lykke til videre i livet. Å prøver å bite i meg tårene.

Men etter å ha lest en del på forumet her. Så ser jeg at det kanskje gjør meg til en tøffel? Er det sant?

Jeg driter selvfølgelig i det, og kommer til å fortsette å gjøre det som er mest riktig for meg.

Men et det virkelig tøffel-oppførsel å vende det andre kinnet til?

Anonymous poster hash: 572b5...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke det jeg mener når jeg kaller noen en tøffel nei. Du er ikke en tøffel, men voksen nok til å takle et brudd på en voksen måte.

Anonymous poster hash: d7106...136

• Liker 4
Gjest krokodillen
Skrevet

du er ingen tøffel. heller tvert imot. det krever en sterk rygg for å vende det andre kinnet til når man sitter igjen med skjegget i postkassa og en såra sjel

Skrevet

Hvis du virkelig mener det du sier er du ikke noe tøffel nei.

Å vende det andre kinn og ikke la det påvirke deg er det mest mandige man kan gjøre.

Men hvis du innerst inne i deg håper det går dårlig med henne og måten du framstår bare er falsk, da vil jeg si du er en tøffel.

Anonymous poster hash: ced9d...cbf
Skrevet

Hvis du virkelig mener det du sier er du ikke noe tøffel nei.

Å vende det andre kinn og ikke la det påvirke deg er det mest mandige man kan gjøre.

Men hvis du innerst inne i deg håper det går dårlig med henne og måten du framstår bare er falsk, da vil jeg si du er en tøffel.

Anonymous poster hash: ced9d...cbf

Jeg lar meg absolutt påvirke. Og hvis jeg må gråte, så gjør jeg det.

Det er klart det kan være tøft å ønske noen lykke til med noen andre, når jeg selv ønsker å være den som står ved siden av.

Men jeg har selv gjort det slutt med bra damer, der alt har vært perfekt, bortsett fra det viktigste. At jeg ikke har hatt følelser.

Og når jeg blir dumpet av noen som sier at de ikke har de rette følelsene, eller de ikke er klar for noe forhold. Så må jeg bare respektere det. Og da føles det også riktig å ønske de lykke til.

Forrige gang jeg ble "dumpet" var etter en ons der jeg ble forelska. Dessverre for meg var hun ikke ute etter noe fast forhold. Og jeg sa at det var synd for meg. Men så lenge hun er både snill og morsom, og ellers veldig bra, så håper jeg hun finner seg en bra mann, når hun føler seg klar for det.

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg blir dumpa, eller blir såra av andre grunner, så prøver jeg så godt jeg kan å "vende det andre kinnet til".

Jeg prøver så godt jeg kan å si noen gode ord, og ønsker dama lykke til videre i livet. Å prøver å bite i meg tårene.

Men etter å ha lest en del på forumet her. Så ser jeg at det kanskje gjør meg til en tøffel? Er det sant?

Jeg driter selvfølgelig i det, og kommer til å fortsette å gjøre det som er mest riktig for meg.

Gjør det du føler for. Jeg synes ikke at det gjør deg til en "tøffel" at du ønsker andre lykke til videre om du blir dumpet eller såret. Det beviser vel egentlig at du er en mye større person enn det dem noen sinne kommer til å bli!

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du fremstår som voksen og moden når du vender det andre kinnet, svelger og ønsker dem lykke til :) Hadde alle bare vært som deg :)

Skrevet

Nei,du er absolutt ikke tøffel. En typisk tøffel for meg er en som sutrer og maser etter å ha blitt dumpet.

F.eks. slik:

Jeg møtte ham 3 ganger og sa etterpå i fra at dette ikke føltes rett for min del.Han på sin side hadde laget seg store forhåpninger til alt i fra ferie samme høst til hvor mange barn vi skulle ha senere...

Da jeg dumpet ham (på en fin måte sa i fra) begynte han å trygle og be om det han kalte et siste møte. Han var så trist siden han aldri skulle få se meg mer igjen som han sa. Han hadde ikke vært så nedfor siden moren døde. Da jeg ikke svarte slettet han meg fra FB. Jeg trodde han ikke ville kontakte meg igjen, men .etter noen dager fortsatte han å sende meg laaaange sms'er på mobilen om hvor dårlig jeg hadde oppført meg og hvor lei seg han var for dette tragiske utfallet osv...Holdt på å bli gal av han.

Dette er for meg en typisk tøfffel :)

Måten du takler avslag på er voksen og behersket.

Anonymous poster hash: cbe55...df7

Gjest _LilleMy
Skrevet

Nei, du takler det bare på en voksen måte ifølge meg.

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Nei, når man blir dumpet fordi den andre ikke hadde følelser etc, så synes jeg det er det riktige og sterke å gjøre. Hva er alternativet du tenker deg som ikke er tøffel liksom, at du skal kjefte på henne for at hun ikke vil være sammen med deg?

Gjest supernova_87
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er å være en tøffel.

Det viser heller at du har respekt for henne selv etter at det er slutt, og du har respekt for det dere har hatt sammen.

Skrevet

Nei jeg synes ikke du er en tøffel.
Fra mitt synspunkt synes jeg tøffler er slike som alltid blir ilag med samme jenta, uansett hvor mye de ender opp med å såre deg.
Om hun f.eks har vært utro og ender opp med å slå opp med deg og hun kort tid etterpå tar deg tilbake og du vil det, så ja da er du en tøffel.
Tøffler er slike som gjør alt for jenta sin skyld..Dra på butikken for å kjøpe neglelakk fjerner i en kraftig snøstorm? No problem... Lar jenta få alt hun vil ha? No problem...Forandre utsende, klær slik jenta vil? No Problem, bli såret gang på gang...No problem, man elsker jo jenta..Man vil jo gjøre alt for den personen...
Det er en tøffel det... x)
Så nei, du er ikke en tøffel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...