AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Hvorfor er det så veldig korte nyheter i radioen? Det gjelder både p4. radio Norge og NRK. Jeg tror de er på 1 til 2 minutter. Det er jo mye som ikke blir nevt, eller så er omtalen så kort at man sitter igjen med flere spørsmål en svar. Anonymous poster hash: 8bead...29e
Sølvrosen Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Du hører ikke på de radiokanalene der de sender nyheter til rett tid. Både p1 og p2 har kort nyhetsoppsumering hver time hele dagen og hver halvtime om morgenen. p1 har mer nyheter inkludert i diverse formidagsprogram, og går dypere inn i nyhetene i "her og nå" som starter 17.03 Hvis du vil ha mer nyheter må du høre på p2. Der starter de kl 06.30 med "nyhetsmorgen" som avbrytes av "politisk kvarter" kl 07.45 og "kulturnytt" kl 08.03, før det fortsetter frem til "ekko" kl 09.03. I tillegg sender de "nyhetslunsj" kl 12.30-13.00 og "nyhetsettermidag" kl 15.03-17.00. Høydepunktet er "dagsnytt atten" kl 18.00, der dagens viktigste saker debateres. Hvis du synes p2 har for lite nyheter kan du prøve NRK Alltid Nyheter. De har nyhetsprogrammene fra p2, men også programmer fra f.eks BBC, slik at de har nyheter 24 timer i døgnet. Grunnen til at alle andre kanaler har så korte nyhetssendinger er fordi lytterene vil høre om det skjer noe viktig i verden, men de har mest lyst til å høre på andre former for program. De som vil høre nyheter hører enten på nyhetsprogram eller bruker aviser, internett eller tv.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Jeg synes de programmene du nevner er mere debatt programmer, hvor man diskuterer politiske saker og da nesten alltid innenriks. Har lett etter NRK alltid nyheter, men greier ikke å ta den inn. Anonymous poster hash: 8bead...29e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 De som lytter på de kanalene du nevner gjør det gjerne fordi de først og fremst ønsker musikk og underholdning og god stemning. De setter jo også pris på nyhetsoppdateringer innimellom, men ikke for lange. Lyttertallene hadde falt om de hadde kjørt lengre sendinger, og P4 og Radio Norge lever jo av antall lyttere. I tillegg går nyheter ofte i loop, de færreste trenger å se/høre nøyaktig det samme ørten ganger i løpet av en dag, men man overlever det om det varer i et par minutter. Som Sølvrosen nevner, P2 har en del lange nyhetssendinger hvor de går mer i dybden, og NRK Alltid Nyheter har jo alltid nyheter.. Om du ikke får den inn på FM eller DAB, så kan du høre på nett. Jeg tror også den ligger i kanallisten min på TV (Get). Og er du først på nett eller har en radioapp på mobilen som tune in, så har du jo en rekke internasjonale nyhetskanaler å velge i. Selv hører jeg noen ganger på P2 om morgenen for å sjekke at verden fremdeles går rundt og få med meg dagens viktigste saker i dybden, resten av dagen holder det med P4 - da går jo de samme nyhetene fra morgenen på repetisjon der, men skjer det noe nytt så vet du P4 er på ballen. I tillegg sitter jeg jo på PC hele dagen, og får med meg nyhetene på nettavisene, det er vel egentlig hovedkilden til nyheter for meg. Kommer det et nyhetsbrudd på P4 så er det bare rett på vg.no og lese mer. Anonymous poster hash: c4795...77d
cellar Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Jeg hører på p4 fordi jeg vil høre musikk når jeg kjører bil. Jeg kan alltids koble spotify opp til bilstereoen, men jeg synes det er veldig greit å få med seg de viktigste trafikknyhetene og eventuelle nyhetsbrudd. Setter derfor pris på at de er så korte, det er jo nyheter hver halvtime.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Jeg synes de programmene du nevner er mere debatt programmer, hvor man diskuterer politiske saker og da nesten alltid innenriks. Har lett etter NRK alltid nyheter, men greier ikke å ta den inn. Anonymous poster hash: 8bead...29e Alltid Nyheter - Frekvenser Alternativt kan du høre via nettet. BBC Newshour er min fortrukne nyhetskilde. De sender en time på nettet kl. 14 med reprise kl 15. Anonymous poster hash: c649b...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå