AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Barnet mitt på 1 år har hatt litt feber i det siste, noe som har ført til at jeg har holdt det hjemme i 2 dager tilsammmen. På mandagen når jeg hentet henne, spurte jeg om hun hadde spist noe. Og ja, det hadde hun i følge barnehagen. Jeg valgte likevel å holde henne hjemme på tirsdagen, da hun fikk feber kvelden før. Og i dag leverte jeg henne, da jeg synes hun virker oppegående og fornøyd ut. Frokost og drikke ble inntatt uten problem, så det anså jeg som nok et godt tegn. Men når jeg omsider leverte barnet i morgest, så registrerer jeg at enkelte av de ansatte ikke sier hei til meg når jeg sier hei. Og når jeg så møter på barnet mitt sin primærkontakt, så spør hun meg om ungen ikke har vært til lege i det siste. Nei, hvordan da? Spør jeg undrende. Jo for hun spiser så dårlig i barnehagen, svarer hun. Jeg tenkte at dette var rart, for jeg fikk jo beskjed om det motsatte på mandagen da jeg spurte. Så da var jeg riktignok ikke så bekymret. Barnet har ikke hatt høy feber, og ligget under 39. Naturlig nok har det strevd med å spise en ettermiddag hvor hun var varm. Men dette forandret seg så snart hun ble mindre varm, derfor valgte jeg å ta det med til barnehagen i dag. For barnet mitt er jo aktiv som før.. Synes likevel det er dumt at de ikke er ærlig med meg, og at de velger å legge skylden på omsorgsevnen min (tipper i allefall at de tenker dette). Primærkontakten til barnet mitt, er utrolig kortfattet og lite snakkesalig. Noe jeg ser på som et dårlig tegn. Jeg gir henne detaljerte opplysninger om barnet mitt, når det kommer til formen og rutinene vi har hatt. Og hun svarer bare med å være taus. Det virket som om hun ville ha meg fort ut av barnehagen i dag, men kan jo også være ved tanke på at avskjedsmareritt mellom meg og barnet mitt ikke skulle bli så langvarig. Håper likevel at jeg får rett i dag, når det kommer til vurderingsevnen min. Jeg har også lest legenes egne råd på nett, når det kommer til sykdom og barnehage. Og gitt barnehagen beskjed om å kontakte meg, om barnet mitt virker slapt og spiser dårlig. Har heldigvis ikke hørt noe så langt, så da satser jeg på at primærkontakten tok feil Var nesten på gråten i mårrest, da jeg følte at hun anklaget meg gir omsorgssvikt :/ Synes det rett og slett er psykisk terror, når enkelte vil holde på slik.. Måtte bare få det ut.Anonymous poster hash: e7b34...60f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Barnet mitt på 1 år har hatt litt feber i det siste, noe som har ført til at jeg har holdt det hjemme i 2 dager tilsammmen. På mandagen når jeg hentet henne, spurte jeg om hun hadde spist noe. Og ja, det hadde hun i følge barnehagen. Jeg valgte likevel å holde henne hjemme på tirsdagen, da hun fikk feber kvelden før. Og i dag leverte jeg henne, da jeg synes hun virker oppegående og fornøyd ut. Frokost og drikke ble inntatt uten problem, så det anså jeg som nok et godt tegn. Men når jeg omsider leverte barnet i morgest, så registrerer jeg at enkelte av de ansatte ikke sier hei til meg når jeg sier hei. Og når jeg så møter på barnet mitt sin primærkontakt, så spør hun meg om ungen ikke har vært til lege i det siste. Nei, hvordan da? Spør jeg undrende. Jo for hun spiser så dårlig i barnehagen, svarer hun. Jeg tenkte at dette var rart, for jeg fikk jo beskjed om det motsatte på mandagen da jeg spurte. Så da var jeg riktignok ikke så bekymret. Barnet har ikke hatt høy feber, og ligget under 39. Naturlig nok har det strevd med å spise en ettermiddag hvor hun var varm. Men dette forandret seg så snart hun ble mindre varm, derfor valgte jeg å ta det med til barnehagen i dag. For barnet mitt er jo aktiv som før.. Synes likevel det er dumt at de ikke er ærlig med meg, og at de velger å legge skylden på omsorgsevnen min (tipper i allefall at de tenker dette). Primærkontakten til barnet mitt, er utrolig kortfattet og lite snakkesalig. Noe jeg ser på som et dårlig tegn. Jeg gir henne detaljerte opplysninger om barnet mitt, når det kommer til formen og rutinene vi har hatt. Og hun svarer bare med å være taus. Det virket som om hun ville ha meg fort ut av barnehagen i dag, men kan jo også være ved tanke på at avskjedsmareritt mellom meg og barnet mitt ikke skulle bli så langvarig. Håper likevel at jeg får rett i dag, når det kommer til vurderingsevnen min. Jeg har også lest legenes egne råd på nett, når det kommer til sykdom og barnehage. Og gitt barnehagen beskjed om å kontakte meg, om barnet mitt virker slapt og spiser dårlig. Har heldigvis ikke hørt noe så langt, så da satser jeg på at primærkontakten tok feil Var nesten på gråten i mårrest, da jeg følte at hun anklaget meg gir omsorgssvikt :/ Synes det rett og slett er psykisk terror, når enkelte vil holde på slik.. Måtte bare få det ut.Anonymous poster hash: e7b34...60f *avskjeden, ikke avskjedsmareritt (hehe) HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 De har vel mistolket spørsmålet ditt da? Du spurte om hun hadde spist noe, og fikk til svar at ja det hadde hun. Når primærkontakten likevel sier at hun spiser dårlig betyr jo ikke det at hun første løy. Anonymous poster hash: 9288f...d81 12
Gjest constance90 Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Synes ingenting av det du skrev var hint til barnemishandling og abarnehagen bedriver psykisk terror. Det er nok bare du som har tolket og tatt til deg feil ting. 19
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Jeg ville ikke brydd meg om det der. Merkelig oppførsel av barnehagen. Du skulle sagt att du hadde fått beskjed om att hun hadde spistAnonymous poster hash: eb91b...05c 1
GammelKaktus Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Hvis du synes det er ubehagelig så tar deg en prat med primærkontakten og får oppklart en del ting. Fortell hvordan du føler det, at du spurte en ansatt om barnet spiste og hun sa ja og hvordan du oppfatter situasjonen, vær rolig og saklig så ordner det seg. Hvis du ikke merker at ting bedrer seg så tar du det videre til fagleder eller styrer. 1
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Synes det rett og slett er psykisk terror, når enkelte vil holde på slik.. Måtte bare få det ut.Anonymous poster hash: e7b34...60f Kanskje det er du som overtolker litt? 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 De har vel mistolket spørsmålet ditt da? Du spurte om hun hadde spist noe, og fikk til svar at ja det hadde hun. Når primærkontakten likevel sier at hun spiser dårlig betyr jo ikke det at hun første løy. Anonymous poster hash: 9288f...d81 De fortalte jo meg hva hun hadde spist, og matboksn var nesten tom på mandagen. Så da mistenkte jeg jo at ingenting hadde vært rart. Derfor reagerte jeg nå på å få høre om at hun spiste så lite Dette var jo en helomvending.. Så nei. Dette likte jeg ikke å høre. Når jeg ønsker å høre om hvordan hun har vært i matveien, ønsker jeg at de svarer meg oppriktig. Slik at jeg eventuelt kunne tatt grep og bekymret meg. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Jeg ville ikke brydd meg om det der. Merkelig oppførsel av barnehagen. Du skulle sagt att du hadde fått beskjed om att hun hadde spistAnonymous poster hash: eb91b...05c Jeg gjorde det, men fikk bare et dumt blikk tilbake. Det blir jo bare ord mot ord.. Men så lenge jeg vet at barnet har det bra, så skal jeg ha god samvittighet HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Kanskje det er du som overtolker litt? Jeg skjønner godt at du tror det, men primærkontakten til barnet mitt er litt spesiell Tror ikke kjemien mellom oss er helt i vater, noe jeg har merket siden dag 1 av. Vel, vi går se hvordan dette utvikler seg. Samboeren min hisset seg værtfall opp over dette.. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Jeg skjønner godt at du tror det, men primærkontakten til barnet mitt er litt spesiell Tror ikke kjemien mellom oss er helt i vater, noe jeg har merket siden dag 1 av. Vel, vi går se hvordan dette utvikler seg. Samboeren min hisset seg værtfall opp over dette.. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f Må innrømme at jeg ikke hadde tenkt noe på det. Men det virker for meg som om dere overanalyserer, og lurer litt på om det er en grunn til at dere reagerer slik som dere gjør? Har barnet akkurat begynt i bhg?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Hvis du synes det er ubehagelig så tar deg en prat med primærkontakten og får oppklart en del ting. Fortell hvordan du føler det, at du spurte en ansatt om barnet spiste og hun sa ja og hvordan du oppfatter situasjonen, vær rolig og saklig så ordner det seg. Hvis du ikke merker at ting bedrer seg så tar du det videre til fagleder eller styrer. Skal se det litt an først, før jeg tar det steget Om jenta mi er som hun skal i dag, så må da primærkontakten innse at jeg hadde rett. Sendte de værtfall ei melding for litt siden, hvor jeg ba de om å kontakte meg om hun var slapp og småspist. For da ville jeg ta henne med til legen. Så nå kan de ikke påstå at jeg ikke bryr meg, og heller ikke komme unna med å gi feilaktige opplysninger. Meldingen min er de pliktig til å følge opp. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Så nå kan de ikke påstå at jeg ikke bryr meg, og heller ikke komme unna med å gi feilaktige opplysninger. Meldingen min er de pliktig til å følge opp. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f Men har de påstått det da? Og har de noe grunn til å tro at du ikke tar vare på barnet ditt? Eller er det DU som tror at de tror/mener det? 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Må innrømme at jeg ikke hadde tenkt noe på det. Men det virker for meg som om dere overanalyserer, og lurer litt på om det er en grunn til at dere reagerer slik som dere gjør? Har barnet akkurat begynt i bhg? Har inntrykk av at de ansatte i barnehagen er litt for slappe i rutinene sine. Noe jeg og en venninne så smått begynner å få inntrykk av. Men nå var jo poenget mitt at de gir meg ulik informasjon, som jeg ikke synes er greit. Det har gått nesten 2 uker nå siden hun begynte i barnehagen. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Det virket som om hun ville ha meg fort ut av barnehagen i dag, men kan jo også være ved tanke på at avskjedsmareritt mellom meg og barnet mitt ikke skulle bli så langvarig.Anonymous poster hash: e7b34...60f Akkurat dette finnes det kanskje en enkel forklaring på, du kan jo spørre de som jobber der hvordan de foretrekker at avskjeden skal foregå? Dersom foreldrene viser usikkerhet, når de forlater barnet i barnehagen oppfatter barnet dette og vil gjøre det hele mye vanskeligere. http://www.vier.no/Innhold/Side/27548 I tilfelle det er noe de ansatte mener ikke er helt heldig kan du kanskje spørre dem om noen tips til å gjøre avskjeden lettere? Anonymous poster hash: 9288f...d81
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Men har de påstått det da? Og har de noe grunn til å tro at du ikke tar vare på barnet ditt? Eller er det DU som tror at de tror/mener det? Jeg er redd de skal både mene og tro det, basert på misforståelser. Såklart hadde jeg tatt med ettåringen min til legen, hadde jeg fått høre sannheten om hvor dårlig hun spiste i barnehagen på mandagen.. Men mens jeg hadde henne hjemme, så kom hun seg til hektene igjen. Hun har fått godt med stell, noe som nå har gitt positivt utslag på formen. Er bare så redd for at barnehagen bløffer meg igjen. Helt siden hun begynte i barnehagen,fikk jeg inntrykk av at de ikke var flinke til å gi henne nok drikke. Og dette er jo bare helt klassisk.. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Men de har nok ikke lyvd for deg (med vilje). Hva skulle de tjent på det? Og hvorfor tror du at hun ikke får drikke? 2
Ciara Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Jeg er redd de skal både mene og tro det, basert på misforståelser. Såklart hadde jeg tatt med ettåringen min til legen, hadde jeg fått høre sannheten om hvor dårlig hun spiste i barnehagen på mandagen.. Men mens jeg hadde henne hjemme, så kom hun seg til hektene igjen. Hun har fått godt med stell, noe som nå har gitt positivt utslag på formen. Er bare så redd for at barnehagen bløffer meg igjen. Helt siden hun begynte i barnehagen,fikk jeg inntrykk av at de ikke var flinke til å gi henne nok drikke. Og dette er jo bare helt klassisk.. HIAnonymous poster hash: e7b34...60f Barnet ditt har vært to uker i barnehagen, og du er allerede redd for at de tror du ikke tar deg godt av barnet ditt, at de lyver til deg, at de ikke ønsker å snakke med deg. Er du engstelig for hvordan du blir oppfattet som forelder ellers også? Har du blitt beskyldt for omsorgssvikt tidligere? 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 Stor forskjell på å spise en dag og over tid. Du spurte om hun hadde spist en bestemt dag, noe hun hadde, de påpeker at hun over tid ikke spiser så mye, altså noe helt annet. Du må lære deg å skille mellom de to tingene, for det er ikke det samme. Type; jeg har ikke vært kvalm i dag, men har vært mye plaget med kvalme i det siste. To forskjellige ting. Tenker at du legger for mye i dette og overdramatiserer. Hvis du snakker med en venninne og dere jager hverandre opp, så kan man også få inntrykk av at det er verre enn det er. Men hvis barnet er plaget med feber til og fra over tid, slapphet og spiser dårlig i barnehagen, så syns jeg du burde tatt henne med til lege for lengst. Feber en liten uke er normalt, men over tid i kombinasjon med lite matinntak er det ikke. Anonymous poster hash: c55e5...132 1
absinthia Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Man kan iblant få forskjellig informasjon fra ansatte fordi den enkelte ansatte forteller om hva de har sett og ikke om hva den andre har lagt merke til. Kanskje spiste barnet bra til frokost, men lite til lunch og frukt og at det var en annen som satt ved barnet til frokost, enn de andre måltidene. At ansatte iblant kan virke som om de ikke har tid til å hilse på deg, kan ha med at de er litt stressa, opptatt med andre barn, eller på vei for å gjøre en oppgave som må gjøres litt raskt, selv om du ikke ser det. Det er svært sjeldent grunn til å tro at barnehagen er " ute etter deg" på noen måte og er det slik at man er en familie som er på tiltak under barnevernet, så er det bare å gjøre ditt beste: høre på hva de har å si og spørre om det er noe man lurer på. Når man kommuniserer med mennesker så er det ikke alltid at en som mottaker hører det den andre parten sier, i dette tilfellet tror jeg at barnehagen kommer med informasjon til deg som de ville gjort til alle oss andre, mens du hører " vi ser ned på deg og tror at du er en dårlig mor". Slike situasjoner som dette har det med å balle på seg, når man tror at andre misliker en eller ser ned på en, kan man tolke et ærlig smil, som et falskt glis, eller et helt normalt utsagn som en måte,å trykke seg ned på. Jeg synes at du bør snakke med styrer og fortelle hvordan du oppfattet dette om det fortsetter å plage deg, så,dere får litt oppklaring i dette og kan få et bedre samarbeid, men du må være åpen på at det kan tenkes at det er du som tolker i verste mening. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå