Gå til innhold

Flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er i an vanskelig situsjon og trenger noen gode råd.Alt begynte uken før sommerferien, da moren til min datters bestevennine siden barnehagen sendte bekymringsmelding på datteren min til barnevernet. Det kom som et sjokk på oss. Vi er en helt vanlig famile med helt vanlige problemer. For å gjøre en lang historie med tårer og sinne kort, så ble saken avsluttet uken før skolestart med ingen tiltak. Vi er altså " godkjente foreldre".( Hele sommeren vår ble ødelagt med møter, hjemmebesøk og bekymring, av en som vi trodde var en venn, og som vi har sammarbeidet godt med i mange år. Vansklig å forklare hvordan dette føles som foreldre, men eg må si at eg er fremdeles veldig sint. Vi flyttet sånn at disse jentene fikk gå på skole sammen. Mitt problem nå er at eg ikke vil bo her lengre. Ønsker ikke å måtte forholde meg til denne personen resten av livet. Eg vil tilbake til området som eg er vokst opp. Det vil si 15 min. med bil, men det vil også si at jenten min må bytte skole. Er det egoistisk av oss å flytte? Er det ikke viktig at eg som mor skal ha det bra? Eg kommer aldri å tilgi dette. Jentene leke fremdeles på skolen og et par ganger på fritiden hjemme hos oss. All komminikasjon har foregått gjennom meldinger. Hva skal eg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det du mener er best. Hvis situasjonen slik den er nå er uutholdelig så flytter du, enkelt og greit. Livet er for kort til at du skal gå å tenke på dette hele tiden.

Men jeg lurer jo litt på hva hun meldte dere for? Er det for noe reelt eller var det rett og slett for å være jævlig?

Skrevet

Hun mente at hun hadde angst siden hun ikke ville sykle og fremdeles av og til tisser om natten. Hun har aldri vært en god venn av meg og eg har ingen plikt til å fortelle henne alt som foregår i min jente sitt liv. Og så påsto hun at siden hun ikke ville sykle ville hun bli mobbet senere i livet. Barnevernet mente hun blandet de inn i noe de ikke hadde noe med. Vi er foreldre som tar tak i ting.

Skrevet

Hun virker jo ikke helt i vater hvis dette var grunnen. Nei, jeg hadde nok flyttet :)

Blir trist for jenta di som sannsynligvis mister en venninne men med den moren der så er det kanskje like greit.

Skrevet

Eg føler det er best også. Bare tanken på henne og å skrive om henne gjør med uvel og skjelven. Andre mener at hun vinner om vi flytter, men det driter eg i. Eg har trivdes veldig godt her vi bor, men nå er alt ødelagt for min del. Vet at skolen hun da vil begynne på er en god skole. Hun er en utadvent og snill jente, så håper det ville gått bra.

Skrevet

Men det gjør vondt i mammahjertet.

Skrevet

Du må begynne å slappe av og heve deg over dette.

Anonymous poster hash: b95d3...f1b

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, hadde sikkert følt det på samme måte hvis det var meg. Det kommen nok til å gå greit, det er ikke alle som har mulighet til å gå på samme skole helle skoleløpet, noen flytter fordi foreldrene har byttet jobb andre fordi de har kjøpt seg et huset annet sted osv.

Barn er tilpasningsdyktige. Pass bare på at det ikke blir en vane med flytting hvis det skulle skje noe lignende igjen. Det beste er jo å holde det stabilt når de går i barnehage/skole, så langt det er mulig da.

Gjest Magdalene
Skrevet

Forstår at dette er vanskelig, men hun har jo gjort det fordi hun bryr seg om datteren din.

Jeg ville prøvd å komme i dialog med henne, slik at dere kan komme dere videre uten å flytte og slik.

Skrevet

Det er ikke aktuelt. Viss du hadde kjent henne ville du ikke tenkt sånn.

Gjest Magdalene
Skrevet

Det er ikke aktuelt. Viss du hadde kjent henne ville du ikke tenkt sånn.

Nei, men da er det jo bare å flytte da

Skrevet

Det er ikke første gang hun har meldt noen til barnevernet og hun har snakket om det flere ganger ang andre før.

Skrevet

Da er jo jobben enklere for barnevernet når samme melder melder inn gang wtter gang uten at barnevernet dinner noe å sette fingeren på.

Flytter du kan du få andre som ser andre ting og melder fra til Bv. Dette kan du aldri gardere deg mot.

Ønsker du avstand til vedkommende så fåmdu hjelpe datteren din til å finne andre venner der dere bor. Å flykte fra problemer hjelper sjeldent.

Finnfritidsaktiviteter jenta di kan ha glede av og der hun kan få nye og andre venner å forholde swg til. Løft hodet ditt og se forbi denne dama du er godkjent av bv. Kanskje hun selv er under oppsikt av bv? Hva vet du?

Ingen setter opp oppslag på døra om at de er under undersøkelse av bv. Og sladder er ikke annet enn sladder for ar de som driver på med den øvelsen skal heve seg over andre, fordi de selv ofte er har for lav selvtillit.

Anonymous poster hash: b95d3...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...