Gå til innhold

Vil det være gunstig for meg å komme i ketose for å miste fett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 58kg, 168cm.

Har gått ned en del nå siste halve året. Tingen er at jeg fortsatt har mye fett, men lite muskler. Så jeg lurer da på: vil det å kutte karbohydratene helt, så jeg kommer i ketose, hjelpe med å miste fettet på kroppen, men ikke musklene? (De små som er igjen)

Det må skje uten trening, så ALT ligger i kosten nå..

Har tidligere gått ned med lavkarbo. Men da var jeg på grensen til overvektig, å det er jeg jo ikke lenger..

Anonymous poster hash: c1f03...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må det skje uten trening?

Ketose er en ekstremtilstand som er mulig, men som ikke er optimal for mennesket. En ting å tenke på er at når kroppen danner glykogen fra proteiner, dannes restproduktet aceton, som skilles ut gjennom urinen og lungene. Du får rett og slett acetonånde, og det hjelper ikke å pusse tenna eller tygg tyggegummi, siden det kommer fra lungene.

Skrevet

Ketose kan være gunstig ja, men da snakker vi ofte under 30 g karbohydrater, og det er fryktelig lite. Under 50 g er noe mer moderat, så du kan få inn litt flere grønnsaker og evt. bær/fete meieriprodukter som gir god metthetsfølelse som er gunstig ifh til vektnedgang. :)

Anonymous poster hash: 9aee3...a01

Skrevet

Mora mi gikk ned 40kg med ketolyse, hun var regelmessig hos legen og det er det som er anbefalt. Så du bør samarbeide med fastlegen din om dette. Hun hadde knesmerter (i ettertid fått protese i begge knærne men måtte slanke seg først) så å trene var uaktuelt. Hun spiste egg og bacon til frokost hver dag :P Hun bakte brød med sånt mel som er for de som er i ketose, hun kjøpte bøker om ketolyse. Anbefaler deg å kjøpe en bok om det! Og virkelig sette deg inn i dette, og husk fastlegen!

Anonymous poster hash: 60d02...fb9
Skrevet

Hvorfor må det skje uten trening?

Ketose er en ekstremtilstand som er mulig, men som ikke er optimal for mennesket. En ting å tenke på er at når kroppen danner glykogen fra proteiner, dannes restproduktet aceton, som skilles ut gjennom urinen og lungene. Du får rett og slett acetonånde, og det hjelper ikke å pusse tenna eller tygg tyggegummi, siden det kommer fra lungene.

Trening er ikke mulig pga krykker. Går en tur hver dag, men mer klarer jeg desverre ikke:/ det er uvisst om jeg noen gang kan gå uten igjen..

Alle ulempene av ketose kan jeg fint tåle:)

Skrevet

Takk for svar alle:)

Da vil jeg forsøke dette. Tanken var om det ikke var vits i å prøve ketose nå da jeg faktisk ikke er overvektig, bare har for høy fettprosent..

Men da gir jeg det en sjanse. Målet er ikke å miste kilo, bare cm;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...