Gå til innhold

arbeidsavklaringspenger - tjene penger på blogg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar arbeidsavklaringspenger fra nav, og nå har jeg fått to tilbud om å tjene penger på noen blogginnlegg. Jeg har som regel takket nei til slike tilbud, men disse tovar relevante for bloggen. Det jeg lurer på, er om det jeg evt. tjener på dette vil bli trukket fra stønaden? Da er det jo lite vits i å gjøre det. Jeg har selvsagt tenkt å føre det opp på meldekortet. Jeg skal også ringe saksbehandleren min og spørre, men det vil ta noen dager før jeg får gjort det. Er det noen som har peiling, og evt. erfaring med dette? Jeg vet forresten ikke summen jeg får om jeg gjør det, men det er vel ikke snakk om en veldig stor sum.

Anonymous poster hash: 1a37c...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må oppgi det. Jeg driver med fotografering og får AAP og jeg har fått en avtale med NAV der vi har blitt enige om en "timepris" jeg tar liksom, for på meldekortet må jeg jo oppgi timer. Si du bruker 60 min på et blogginnlegg og sier at timeprisen din er 250 kr, så oppgir du en time og blir trukket for det. Så lenge du har tjent mer enn du blir trukket så er det jo win.

Anonymous poster hash: 128b7...0cc
Skrevet

Jeg mottar arbeidsavklaringspenger fra nav, og nå har jeg fått to tilbud om å tjene penger på noen blogginnlegg. Jeg har som regel takket nei til slike tilbud, men disse tovar relevante for bloggen. Det jeg lurer på, er om det jeg evt. tjener på dette vil bli trukket fra stønaden? Da er det jo lite vits i å gjøre det. Jeg har selvsagt tenkt å føre det opp på meldekortet. Jeg skal også ringe saksbehandleren min og spørre, men det vil ta noen dager før jeg får gjort det. Er det noen som har peiling, og evt. erfaring med dette? Jeg vet forresten ikke summen jeg får om jeg gjør det, men det er vel ikke snakk om en veldig stor sum.

Jeg er stor tilhenger av velferdsordningen vi har og tryggheten ved denne.

Argumenter i retning av at det "ikke er vits" å tjene sine egne penger dersom man kan er forkastelig.

Skrevet

Jeg er stor tilhenger av velferdsordningen vi har og tryggheten ved denne.

Argumenter i retning av at det "ikke er vits" å tjene sine egne penger dersom man kan er forkastelig.

Det ble kanskje litt klønete skrevet. Greia er at det er snakk om såppas lite penger at det blir mye styr og stress hvis jeg takker ja til tilbudene uten å gå i pluss. Hadde det vært snakk om 1000 pluss, så hadde jeg gledelig tjent inn dette så dere skattebetalere hadde sluppet å gi meg penger for å leve på. Men når det kun er snakk om noen hundre kroner, så blir det mye styr, uten at det blir noen forskjell. Vanskelig å forklare, men kanskje du skjønner.

Ellers takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...