AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jeg har ei venninne som røyker bare mer og mer hasj, og hun har opptil flere ganger kjørt bil mens hun har vært høy! Ei venninne var dum nok til å sitte på, men filmet latteranfallene. Jeg tror jeg kommer til å gå til politiet i morgen, be om å få være anonym og tipse dem. Er redd for mine familiemedlemmer og venner, og henne selv - for at de eller hun skal bli skadet til syvende og sist. Er det noe vits å gå til dem? Hun fortalte meg senest for 2 dager siden at hun var ute å kjørte bil i rus, enda hun VET at jeg misliker det sterkt. Hva kan jeg gjøre? Nytter ikke å snakke til henne. Anonymous poster hash: 00567...c4c 1
mie23 Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Kontakt eller et kriseteam. Hun vil hate deg mindre da, enn politi 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Vennskapet vårt har fade'a litt fra før, og jeg har mer eller mindre minket kontakten, annet enn i jobbsammenheng. Ærligtalt har jeg prøvd det som kan prøves for å få henne til å innse faren, men hun svarer med å skjule det for meg mer og mer. Får jo høre det fra andre venner, men ingen ser ut til å gjøre noe annet enn å riste på hodet! Kan jeg gjøre henne en tjeneste, ved å si det - så får hun bare hate meg! - TS Anonymous poster hash: 00567...c4c 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes ikke skal blande deg i det. La henne gjøre det hun vil, om det så er å sette livet sitt og andre sitt i fare så er det opptill henne. Anonymous poster hash: 97180...1fa
Nuttery Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Jeg syntes du skal gå å røyke hasj selv, se på hva slags rus du får og avgjøre hvor vidt du er "ruset" i den forstand at du ikke kan kjøre bil. Er det ulovlig å le mens man kjører bil? En hasj-rus er ikke som å være full eller borte på et annet dop som f.eks LSD. På ingen måte. Ettersom du sier vennskapet allerede har fadet så foreslår jeg at du lar det ligge. 7
Pinkee Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Du kan jo ringe politiet og høre om dem har noen gode råd? Å kjøre i hasj-rus trenger ikke være farligere enn alkohol, men noen får en mye sterkere rus/hallusinasjoner så det er ikke å anbefale. 1
Populært innlegg Gjest Sprettballen Skrevet 3. september 2014 Populært innlegg #7 Skrevet 3. september 2014 Jeg vet ikke hva jeg har gått glipp av her siden de andre sier at du ikke skal blande deg, men SELVSAGT sier du i fra til politiet når noen kjører i ruset tilstand! 84
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 Populært innlegg #8 Skrevet 3. september 2014 Eh, unnskyld meg, sitter seriøst folk og FORSVARER denne venninna som kjører bil i påvirket tilstand og sier hun selv må avgjøre om hun setter sitt og andres liv i fare? Er dere plinge i nøtta???? Jeg har selv røykt hasj flere ganger, og er for legalisering, og ikke SNAKK om at jeg har vært i en tilstand hvor jeg kan kjøre bil. Om en venninne av meg hadde kjørt på noen i påvirket tilstand og jeg kunne ha forhindret det så hadde jeg aldri tilgitt meg selv! TS: Jeg synes du skal snakke med venninnen din, si det du mener og at du kommer til å gå videre med det om hun ikke slutter. Anonymous poster hash: 88d90...492 81
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Jeg syntes du skal gå å røyke hasj selv, se på hva slags rus du får og avgjøre hvor vidt du er "ruset" i den forstand at du ikke kan kjøre bil. Er det ulovlig å le mens man kjører bil? En hasj-rus er ikke som å være full eller borte på et annet dop som f.eks LSD. På ingen måte. Ettersom du sier vennskapet allerede har fadet så foreslår jeg at du lar det ligge. Ehh.... Man kan miste motoriske ferdigheter av å røyke hasj, det er ingen selvfølge at man skal klare å kjøre bil. Anonymous poster hash: 1380f...008 17
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Spør politiet om råd. Selvsagt skal du si fra når hun setter andres liv i fare. Lurer på hva dere ville sagt om dere selv ble meid ned av henne, dere som sitter og bagatelliserer det hele? Anonymous poster hash: 209ef...56d 17
Gjest Sprettballen Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/sd/Nyheter-og-pressemeldinger/pressemeldinger/2012/nye-regler-for-kjoring-med-annen-rus-enn.html?id=670235 http://nhi.no/forside/bilkjoring-og-hasj-38374.html 1
MS.MR Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Jeg har ei venninne som røyker bare mer og mer hasj, og hun har opptil flere ganger kjørt bil mens hun har vært høy! Ei venninne var dum nok til å sitte på, men filmet latteranfallene. Jeg tror jeg kommer til å gå til politiet i morgen, be om å få være anonym og tipse dem. Er redd for mine familiemedlemmer og venner, og henne selv - for at de eller hun skal bli skadet til syvende og sist. Er det noe vits å gå til dem? Hun fortalte meg senest for 2 dager siden at hun var ute å kjørte bil i rus, enda hun VET at jeg misliker det sterkt. Hva kan jeg gjøre? Nytter ikke å snakke til henne. Anonymous poster hash: 00567...c4c Jeg synes du gjør det rette. Selv har jeg 0-toleranse for narkotika, og jeg har i hvart fal 0-toleranse for å kjøre i påvirket tilstand. Om en venn av meg hadde gjort lignende ville jeg selv ha gått til politiet med det. 7
Nuttery Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Du kan jo ringe politiet og høre om dem har noen gode råd? Å kjøre i hasj-rus trenger ikke være farligere enn alkohol, men noen får en mye sterkere rus/hallusinasjoner så det er ikke å anbefale. Du hallusinerer ikke av hasj. Da er det lacet med noe annet. Og denne "rusen" det snakkes om her er sterkt overdrevet. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Hun kjører ruset? Tips politiet og fortell henne at du har. Du mister en venn, men redder potensielt noens liv. Kjøring i beruset tilstand er en forkastelig handling! 25
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Du kan jo ringe politiet og høre om dem har noen gode råd? Å kjøre i hasj-rus trenger ikke være farligere enn alkohol, men noen får en mye sterkere rus/hallusinasjoner så det er ikke å anbefale. Det kan godt være, men å kjøre i alkoholpåvirket tilstand er forbudt det også. Anonymous poster hash: 209ef...56d 30
Gjest Sprettballen Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Du hallusinerer ikke av hasj. Da er det lacet med noe annet. Og denne "rusen" det snakkes om her er sterkt overdrevet. Men den kan kanskje sammenlignes med 0,2 promille? De færreste føler seg (be)ruset av et glass øl eller et glass vin, men saken er at du kjører ikke etter å ha ruset deg, uansett om det er alkohol, hasj, eller andre stoffer! 13
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes ikke skal blande deg i det. La henne gjøre det hun vil, om det så er å sette livet sitt og andre sitt i fare så er det opptill henne. Anonymous poster hash: 97180...1fa Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Opp til henne om hun ønsker å sette andres liv i fare? Selvsagt ikke! Vet man om at andre opptrer på en måte som setter andres liv i fare så skal man selvsagt varsle om det. TS, du gjør det rette ved å melde fra til politiet. Anonymous poster hash: 77b31...aad 26
Gjest Violetta Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Om du sitter på med noen og vet/burde vite at de er rusa er selv det nok til å miste lappen. 4
absinthia Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 Du hallusinerer ikke av hasj. Da er det lacet med noe annet. Og denne "rusen" det snakkes om her er sterkt overdrevet.. Cannabis er et mildt hallusinogen, man kan oppleve forstyrrelser på syn og hørsel, får dårligere vurderingsevne, dårligere motorikk, dårligere konsentrasjon, samt en rekke andre ting. Disse virkningene er farlige når man kjører bil. De fører til at man tar feil vurderinger, ikke får med seg trafikkbildet og ikke har rask nok reaksjon. Dette kan for eksempel føre til at man ikke legger merke til at det er rødt lys, ikke får med seg at det er folk i gangfeltet før det er for sent, overser elger i veikanten, ikke følger med skilting slik at det oppstår farlige situasjoner mm. 18
Gjest marie_82 Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Man skal tydeligvis ikke bli for overasket dersom man møter rusa sjåfører i trafikken, ser man på svarene HI har fått her. Skremmende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå