AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jeg er en jente på 15 år, og mamma går igjennom tingene mine, er dette greit? F.eks om jeg er på skolen så går hun igjennom rommet mitt og ser på ting og låner klær og alt mulig.. Hun mener at vi ikke skal skjule noe for hverandre så det går greit, men jeg får jo ikke noe privatliv! hva synes dere om dette? Anonymous poster hash: 5702d...2df
GammelKaktus Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Er det en grunn for at hun går gjennom tingene dine? Har du gjort noe som gjør at hun ikke stoler på deg? Mener ikke at hun nødvendigvis gjør rett når hun går gjennom tingene dine, men det har kanskje en god grunn, bruker du dop eller misbruker alkohol? Hvis du er en helt vanlig jente som følger husreglene og er til å stole på så synes jeg du kant ta en prat med henne å fortelle henne hvordan du har det når hun går gjennom tingene dine, og at du føler at du trenger mer privatliv osv. Si at du og trenger din egen plass som er bare for deg, det bør hun forstå, hun har da og vært ung. Hun hadde nok heller ikke likt at moren lånte klærne hennes når hun var 15 1
emilia12 Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Med mindre du har gjort noe alvorlig som har svekket tilliten til deg så er det etter min mening totalt respektløst. En 15 åring(eller yngre og for den saks skyld) bør få ha litt privatliv. Jeg hadde selv en bok hvor jeg skrev om alt mulig, gutter jeg likte og sånt. Skrev også en del dikt jeg ikke hadde lyst å dele på den tiden. Synes man bør kunne ha ting for seg selv på rommet sitt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Det er i alle fall noe jeg er helt i mot. Hun bør respektere din rett til privatliv på samme måte som du respekterer hennes. For meg høres dette veldig rart ut.. Har hun ikke tillit til deg, leter hun etter noe? Anonymous poster hash: 9896b...74b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 For å snu på dette, hadde moren din syntes det var greit at du gjorde det samme på hennes rom? Dette handler om å ha respekt for og å kunne stole på hverandre. Har du gjort noe som gjør at moren din ikke har respekt for deg, lengre? Husk på at mange foreldre er redde for at barna og ungdommene deres roter seg bort i stoff, prøver alkohol og roter med gutter. Det kan rett og slett være fordi moren din prøver å vite hva du driver med fordi hun føler at du ikke forteller alt til henne slik du kanskje gjorde da du var yngre? Undersøker hun pc og sånne ting og?Anonymous poster hash: d99b4...b4e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg synes det er dårlig gjort, en tenåring må få ha noe privatliv! En stefar jeg hadde gjorde det samme, selv om vi var englebarn hele gjengen, og aldri gjorde noe galt. Den ene gangen jeg gjemte ei vinflaske inni et buksebein, i en hjelm, i en bag bakerst i skapet, så hadde han funnet det en time senere når jeg gikk trilletur med lillesøsteren min. Det er fælt å leve sånn! Håper han leste dagboka mi, der jeg skrev nøyaktig hva jeg mente om han.. Kan du be henne ligge unna? Anonymous poster hash: 216e4...6ba
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Mamma gjorde det også, og psykologen min reagerte sterkt på at dette ikke var passende at hun gjorde. Anonymous poster hash: 9095a...40d
FrkHumle Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Med mindre hun mistenker at du driver med noe skadelig så er det ikke lov å gå gjennom tingene dine. Her står det om retten til privatliv i barnekonvensjonen artikel 16. Du får be henne lese den! I tillegg kjøper du lås og setter på døra di, da får du kontroll over når hun går inn der.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Dere skal ikke skjule noe for hverandre sier hun, da er det altså greit for henne om du snoker inne på soverommet hennes? Anonymous poster hash: 9b133...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå