Gå til innhold

Klatrer ut av sprinkelsenga!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 23 mnd klatrer ut av sprinkelsenga.

Burde vel få kjøpt en "stor" seng til han, vel vil barnet noengang legge seg da?

Han er jo tydelig trøtt, men vil ikke legge seg, så jeg kan liksom ikke se at det blir noe bedre av å ha stor seng.

Når har dere bytta, og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vel få kjøpt en "stor" seng til han, vel vil barnet noengang legge seg da?

Han er jo tydelig trøtt, men vil ikke legge seg, så jeg kan liksom ikke se at det blir noe bedre av å ha stor seng.

Vi bytta når hun var ca 20 mnd. Da begynte hun å klatre over. Det var ingen problem med "stor" seng. Hun har aldri kommet ut av den. Lykke til =)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hehe, husker min eldste begynte å klatre ut ved ca 1,5 år. Dagene startet med et dunk og påfølgende hyl fra en unge som hadde klatret ut av senga... Var ikke noe problem å bytte til stor seng. Et par-tre dager der det to litt lenger tid å legge, bare.

Skrevet

Vi måtte også bytte til stor seng da barnet var 23 mnd. fordi h*n begynte å klatre ut, og her gikk det overhode ikke greit. Gikk fra å ha enkle legninger som tok fem minutter til å få legginger som tar opptil en time hver kveld 😩 Det er stor stas å kunne gå ut av sengen på egenhånd. Vi har holdt på siden mars, og det er fortsatt vanskelig enkelte kvelder. Jeg savner sprinkelsengen!

Anonymous poster hash: 59c51...421

Skrevet

Vår byttet ved 1,5 år og gikk helt fint. Tok sikkert er helt år etter det før han skjønte at han faktisk kunne gå ut selv, satt i sengen og ropte på oss akkurat som i sprinkelsengen. Veldig greit egentlig at han ikke gikk ut selv, nå kommer han ut av og til, men veldig sjelden.

Ta han med på valg av seng, dvs gi noen valgmuligheter dere allerede har valgt, kanskje får han dekorere den til stor gutt seng med noen klistremerker etc. Vår var veldig stolt over å ha fått stor gutt seng.

Anonymous poster hash: e39c5...aa7

Skrevet

Vi skal bytte når vi finner en juniorseng vi vil ha, og poden er rett over 2 år nå.

Det var litt stress de første dagene etter at han hadde lært seg å klatre ut av sengen, for da var dette veldig spennende og han var mer opptatt av å klatre ut og inn av sengen enn å sove i den. Dette gikk over etter et par dager, når det ikke var like spennende lenger. :)

Skrevet

Vi fjerna bare ene sida på sprinkelsenga når hun begynte å klatre ut.

• Liker 1
Skrevet

Min eldste var drøye to, og det tok lang tid før han gikk ut av senga selv. I stedet hørte jeg han ropte: "Mamma, jeg er våken! Du må hente meg!" :ler:

Skrevet

Problemet med stor seng er at de kan ramle ut når de sover.

Anonymous poster hash: 9d266...a50

Skrevet

Vi har måttet bytte nå, ungen er bare 14 måneder men en klatremus uten like. Juniorseng er helt greit, han som alltid har styra og ordna ved legging klarer seg nå riktig så bra :-)

Anonymous poster hash: b2054...8bb

Gjest Magdalene
Skrevet

Min eldste byttet da hun var 2,5. Gikk ut av sengen 100 ganger hver kveld i starten. Og hver morgen gikk hun ut og kom inn til oss.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Problemet med stor seng er at de kan ramle ut når de sover.

Anonymous poster hash: 9d266...a50

Sengehest.

Evt trykke noen store bøker ned langs madrassen.

• Liker 1
Skrevet

Min eldste byttet da hun var 2,5. Gikk ut av sengen 100 ganger hver kveld i starten. Og hver morgen gikk hun ut og kom inn til oss.

Ser for meg at det samme kommer til å skje her, ganske propell han vi har!

Men han klatrer ut av sprinkelsenga ørten ganger også, så....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...