Gå til innhold

Kattunger som vi ikke får gitt bort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har to kattunger som ingen vil ha vistnok.. Har annonsert på nettet så klart. Men ingen respons!

Vi fikk gitt bort guttene i kullet og en jente. Vi sitter igjen med to jenter nå.

Er det noe vi kan gjøre for å .. ja, gjøre ungene mer attraktive? Gi de bort med utstyr?

Altså, alle mulige tips tas imot med en stor takk! Vi er ganske desperate siden vi ikke kan ha katt mer..

Anonymous poster hash: 74a98...40c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med å satt til verden enda flere uønskede katter. SUKK

Blir lei uansvarlige dyreeiere

Anonymous poster hash: a7520...23f
  • Liker 18
Skrevet

Hvorfor avle unger på katten når dere ikke kan ha katt? Det er allerede masse katter som venter på et hjem, markedet er mettet. Derfor får dere ikke gitt bort (og inhvert fall ikke solgt) kattene.

Anonymous poster hash: 638c8...091

• Liker 6
Gjest marie_82
Skrevet (endret)

Gi dere nå med de formaningene. Dere vet ikke nødvendigvis hvorfor TS har fått kattungene.

Selv tok jeg inn en pus i vår som var dumpet. Det viste seg fort at hun var satt ut fordi hun var drektig. 2 uker senere var jeg matmor for 6 små kattunger. Har fått så mange negative kommentarer om hvorfor har vi ikke kastrert katta vår og hvor uansvarlige vi er, og jeg orker ikke forklare det hver gang.

Alle kattungene er reserverte og flytter til engasjerte hjem førstkommende helg. Noen av dem har allerede ventet i en måned på sin kattunge.

Edit. Mange skrivefeil.

Endret av marie_82
Skrevet

Nå var jo ikke dette spørsmålet TS kom med..!

Regner med at annonsen ligger ute på finn.no?

Du kan f.eks ta fler bilder av kattungene, skrive mer om hver enkelt katt og ekstra utstyr sier jo sjelden folk nei til. Bare ikke hver for desperat så de havner i feil hjem!

I nød, kan du høre med FOD gården da de også kan hjelpe til med annonsering da de får gitt bort kattunger lett, og evt dyrebeskyttelsen. Lykke til :)

Gjest marie_82
Skrevet

Hvor er det du holder til TS? Vi bor i Akershus og har ikke hatt så veldig vansker med å få gitt bort våre kattunger. Da har jeg også vært litt kresen og silt ut de jeg var skeptisk til.. Har også stilt krav om utemuligheter.

Om du bor et sted med lite folk og store avstander kan det nok være vanskeligere.

Lag helt ny annonse slik at den havner øverst i resultatlisten. Ta nye fine bilder av de to kattungene og skriv litt om dem, hva slags personlighet de har.

Skrevet

Du har søkt opp alle tenkelige gibort-facebooksider i ditt område?

Anonymous poster hash: 96269...308

• Liker 1
Skrevet

Kattunger skal ikke gis bort, de skal selges. Ta helst 500 kr og oppover for de. Ta fine bilder, det har alt å si.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar dere! Vi har annonser over alt jeg har kommet på. Kanskje jeg skal oppdatere med nye bilder, det var vel ikke så dumt. Vi bor jo ikke i en av de største byene, men har allerede tilbydd å levere i området.

Vi har ikke med vilje fått disse kattungene. VI tok inn en katt for en bekjent, hun sa at katten var sterilisert. Det var den da ikke, hun var allerede gravid når den kom til oss.

Da hun fikk kattungene så kunne vi jo ikke gjøre annet enn å ta vare på de?!

Anonymous poster hash: 74a98...40c
  • Liker 2
Skrevet

Kattunger skal ikke gis bort, de skal selges. Ta helst 500 kr og oppover for de. Ta fine bilder, det har alt å si.

Jeg kan faktisk tenke meg at det har en virkning. Når en katt har kostet noe, ikke bare blitt dumpet på deg gratis, vil ikke utgiften til sterilisering virke så høy lengre.

Manglende sterilisering er en viktig grunn til at kattunger blir gitt bort in the first place.

Anonymous poster hash: 83a09...bfd

• Liker 2
Skrevet

Finn en veterinær som er villig til å kastrere kattunger, be om kvantumsrabatt og få begge kastrert og chippet. Ta fine bilder av kattene, legg ut ny annonse med bilder der du beskriver kattene og deres personlighet og skriv at de koster 1000 kr pr stykk men at dette inkluderer kastrering og chip. Da unngår du idiotavl på kattene og er sikret seriøse "adoptivforeldre" da chippede katter som koster penger ikke er riktig så populært å dumpe. Folk setter også pris på ferdigkastrerte katter så slipper de å ordne det selv.

Du vil jo da gå i minus siden det koster mer enn 1000 kr pr katt å kastrere og chippe, men du vil gjøre en stor innsats for både disse kattene og katter generelt da du er med på å øke deres verdi og minske problemet med alt for mange kattunger som blir satt til verden. Kanskje kan du sende noe av regninga til denne bekjenten som mente katten var kastrert, det burde vedkommende akseptere da det er en liten pris for å være idiot.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 18d7f...890
  • Liker 13
Skrevet

Og husk å kastrere kattemor, da hun kan bli drektig på nytt med en gang (om du ikke har gjort det enda). Greit å merke henne med chip i samme slengen.

• Liker 2
Skrevet

Er de 12 uker allerede?

Det kan være lurt å beholde dem litt lengre og få dem kastrert før de selges, så slipper kjøper å ta seg av kastrering. Skriv gode annonser med flotte bilder og krav til kjøper, så kommer de seriøse til å melde seg.

Anonymous poster hash: ca831...398

Skrevet

Jeg tror mener at hunkatter er for unge til å sterliseres før 4 måneders alder, det er det også fler veterinærer som syntes, og jeg tror det blir verre å få solgt dem når de er 4 måneder også! Men jeg er syns at de bør bli vaksinert og få en helseattest for kattungene og ta 500 kr for dem. Da garanterer du et litt sikrere hjem og at de også ikke blir brukt til slangemat, noe gratis små kattunger fortsatt gjør! Hvor gamle er kattungene nå?

Du kan også skrive i en kontrakt at de skal sterliseres ved 6 mnd alder. De fleste som driver oppdrett gjør dette og har også hørt at blanfingskatter også har dette i kontraktene sine. Men det gir jo ikke 100% garanti, men kanskje litt større garanti for at de blir kasterert ved den alderen...

Skrevet

Det er nok mange veterinærer som ikke vil kastrere før 4-5 måneders alder. Men det er gjort forsøk ned i 10 ukers alderen uten problemer.

Skrevet

Ta mange bilder og skriv om kattungenes personlighet. Steriliser dem.

Anonymous poster hash: df8f9...435
Skrevet

Den forskningen ble vel tatt i statene om jeg ikke husker feil?

Det vil bli verre for eier å beholde kattene til de er sterliseres ved 4-5 mnd alder!! Er ikke så vanlig at blandingskatter blir solgt sterliseres heller. Når hun allerede sliter med å få gitt de fra seg, så kan hun heller prøve de andre tiltakene først ved å ta flere bilder, skriv mer om hver enkelt kattunge, vaksiner de og lever med en helseattest og en kontrakt at de skal sterliseres ved 6 mnd alder!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er nok mange veterinærer som ikke vil kastrere før 4-5 måneders alder. Men det er gjort forsøk ned i 10 ukers alderen uten problemer.

Dette blir litt avsporing, men det får våge seg denne gangen.

Ja, det er gjort forsøk, det stemmer det.

Problemet for den jevne vetrinær er at kirurgisk kastreringen av en hunkatt er en såpass stor operasjon at veterinæren ønsker en minimumsvekt på pasienten slik at tåleevnen mht. narkosen er best mulig.

De største og best utstyrte klinikkene bør ikke ha noen problemer, men mange av de mindre klinikkene vil i praksis ikke ønske å ta sjansen da risikoen for pasienten hos dem av veterinæren vil vurderes å være uforsvarlig høy.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...