AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Hei Er noe jeg plages veldig med (kanskje at dilemma for mange, men for meg er det skikelig drit) og det er at jeg føler meg ikke så attraktiv for partneren min til tross for at jeg er det! Mange sier hårfarge ikke har så mye å si, men det har faktisk det. Liker man brunetter liker man ofte mystiske og sexy kvinner. Foretrekker man blondiner så foretrekker man som oftest søte og ``uskyldige´ kvinner´. Jeg har alltid foretrukket menn som er høye med mørkt hår, og har funnet en samboer som er akkurat hva jeg liker. Jeg synes han er ekstremt kjekk, og jeg går aldri lei av utseendet hans. Jeg vil alltid ha sex med han, fordi jeg er alltid tiltrukket av han. Jeg mener at utseendet (tiltrekkning) er like viktig som personlighet. Det nytter ikke om en mann er morsom om man ikke er tiltrukket av vedkommende for å si det slikt. Så er problemet da at samboeren min foretrekker et annet utseendet enn meg. Jeg er blond, og samboer har tidligere uttalt flere ganger at brunetter er WOW og fantastiske! Han har nevnt at det er brune øyne som er tingen, og at ingenting slår en fantastisk brunette. Ja, han sa dette når jeg møtte han og angrer seg ihjel for det. For jeg har gjammen ikke glemt hva han sa, og han vet selvtilitten min er drit pga. dette. Så da er spørsmålet. Hva gjør jeg? Jeg kan ikke farge håret mørkt fordi jeg overhodet ikke passer det. I tillegg vil jeg jo ikke forandre utseendet mitt så drastisk bare fordi han foretrekker det. På den andre siden vil jeg jo ha en mann som liker MEG. En mann som sikler etter blondiner og ikke brunetter. Kunne dere vært sammen med en mann som tydelig likte det motsatte av en selv er? Det er ekstra vanskelig for meg, da jeg forguder hans utseendet. Jeg føler meg aldri 100% vakker og sexy med han, og føler han til tider smukkikker på flotte brunetter dersom det er noen i nærheten. En gang sa han faktisk til en venninne av meg som er brunette at hun burde finne en mann som har brunt hår, for det passer sammen?!?! Jaha, tenker han på seg selv eller da?? En annen ting er at jeg føler samboeren min ikke ser hvor bra jeg egentlig ser ut. For å være blondine har jeg veldig god sjangs, og det er alltid flere menn som er interessert i meg. Virker som samboeren min ikke bryr seg noe om det, som at jeg ikke er sååå flott liksom. Anonymous poster hash: 3b5c3...8e5
Gjest EnFyr Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 (endret) Nei, i alle fall jeg foretrekker egentlig ingen hårfarge, og det har null å bety. Jeg tror dette betyr mer for kvinner enn for menn. Endret 2. september 2014 av EnFyr 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 En som ble interessert i meg for en stund siden foretrekker blonde damer med blå eller grønne øyne. Jeg har mørkt hår og grønne øyne, og han syntes jeg var flott. Han var blåøyd og mørkhåret, som jeg foretrekker. Flott utseende, men jeg syntes ikke vi passet sammen personlighetsmessig.. Så jeg var ikke interessert. En jeg derimot ble interessert i litt senere var en lyshåret fyr med grønne øyne. Personligheten hans er nydelig. Utseende også. At jeg vanligvis faller for mørkt hår, spiller ingen rolle. Han lyse er den eneste for meg nå! Anonymous poster hash: ef52a...317 1
Gjest Whitestripes Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 I alle... Det var da også noe å henge seg opp i. Har dere det bra sammen? Jeg synes mørke menn er kjekkest, men jeg har ikke vært sammen med så mange med mørkt hår. Hårfarge har ingenting å si i et forhold. 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Jeg er stum. Dette er noe av det rareste jeg har lest. Er du ute etter gode råd, forståelse og/eller sympati? Forskag til råd (ingen passer helt) Dump ham- bli voksen - hva med å kjøpe et fint kjæledyr som matcher utseende ditt? Og et til ham samtidig? Håper du er veldig, veldig ung. Hva med å vente til dere er gråhårete begge?Anonymous poster hash: a0dc8...99a 13
absinthia Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg ser det som om det er du som tærer på forholdet fordi du har et lavt selvbilde og trenger mye bekreftelse, samt gnager på ting som ble sagt før dere var et ordentlig par. Du er faktisk nødt til å jobbe med å føle deg bra, helt uavhengig av utseendet. Jeg går sterkt ut fra at det er andre ting kjæresten din setter pris på ved deg enn bare utseendet' så du får heller lære deg å sette pris på dem og holde fokuset der. 5
Prestekragen Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Snodig. Det burde ikke være et problem, han skal elske deg som du er, eller drite i det. Du skal da ikke farge håret fordi han foretrekker brunetter.
Gjest Runforit Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Jeg blir som oftest betatt av blonde menn med blå øyne. Har megacrush på Chris Hemsworth og Joeseph Morgan. Mannen min har mørkebrunt hår og brune øyne.... Selv om jeg hovedsakelig tiltrekkes av blonde menn så betyr det ikke at jeg ikke synes mannen min er råkjekk!!! Han er alt jeg vil ha i en mann og jeg har aldri ville ha noen andre enn han i de 8 årene vi har vært sammen. Kan ikke helt forstå at dette plager deg. Plager iallefall ikke mannen min. Han synes bare det er morsomt Hver gang jeg får melding så sier han "Er det elskeren din? Er det Chris eller Joseph?" LOL! Selv om man i utgangspunktet tiltrekkes mot andre preferanser enn det en selv er så betyr det ikke at en ikke synes at partneren er mindre attraktiv. 2
wintergirl Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Hårfarge har ingenting å si på hvilken personlighet du har. Dem som tror det er serøst dumme. Mørk og mystisk, lys, søt og uskyldig. Bare tull!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Dere forstår ikke. Ikke alle er opptatt av utseendet og hårfarge, men samboeren min er det. Han har flere ganger uttalt i fylla eller ved en glipp at brunt hår og brune øyne er det han liker. Han har også ved noen få anledninger vært litt småflørten med mine brunette venninner. Skal man ikke kunne føle seg som den flotteste for mannen? Jeg er nesten sikker på at han hadde droppet meg som en varm potet om det kom en smellflott brunette på døren ts Anonymous poster hash: 3b5c3...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Mange sier hårfarge ikke har så mye å si, men det har faktisk det. Liker man brunetter liker man ofte mystiske og sexy kvinner. Foretrekker man blondiner så foretrekker man som oftest søte og ``uskyldige´ kvinner´. Anonymous poster hash: 3b5c3...8e5 Nei. Kvinner av alle hårfarver kan fremstå sexy, mystisk, uskyldige eller hva det er. Dette er relatert til generell styling, bekledning, kroppsspråk og personlighet. Det at du setter kvinner i slike båser utifra hårfarve betyr at du har et altfor begrenset syn på dette, og kanskje en veldig begrenset stil selv der du ikke klarer å spille på dine ulike sider. Det er overhodet ikke slik at alle blondiner ser ut som Reese Witherspoon og alle brunetter som Megan Fox. Det finnes mer sexy blondiner som Scarlett Johansson og Amber Heard og mer "uskyldige" brunetter som Natalie Portman. De fleste menn setter pris på en kvinne som kan endre stylingen sin og spille opp ulike sider av seg selv, alt ettersom. Noen menn har en gitt "type", men det er ikke normen, og det er sjelden tilfelle at de ikke kan finne noe utenfor denne typen attraktivt. En mann kan oppleve at han faller for kvinner med latinamerikansk bakgrunn oftere enn skandinavisk, eller en "engelsk rose" oftere enn en asiatisk kvinne. Likevel vil de aller fleste menn si at "deres type er vakker". Det virker kanskje korttenkt, men poenget er at en mann kan se på to kvinner og synes de begge er smellvakre, selv om de har ulike farvetoner, stil, blikk eller hva det er. Om du synes din mann generelt ikke virker tiltrukket nok av deg, så har dere et problem. Utover det tror jeg du overtenker og kanskje har et veldig begrenset syn på eget utseende. Jeg er blond og har variert håret opp igjennom tidene - askeblondt, veldig lyst, gyllen honningfarve kombinert med solbrun hud. Håret rett ned og silkeglatt, store krøller eller i en fiskebensflette. Jeg kan ha enkel og sporty sminke, smokey eyes, helt gylne toner eller dyprøde lepper. En bohemsk maxikjole eller en sort cocktailkjole. Typen har sagt at noe han setter pris på ved meg er nettopp det at jeg alltid anstrenger meg og hvis vi skal treffes til middag er han spent på hvordan jeg har kledd meg opp. Kan legge til at alle menn jeg har datet, har datet blondiner OG brunetter før meg. Anonymous poster hash: d6678...c61 2
Tropic Skrevet 2. september 2014 #12 Skrevet 2. september 2014 Det er nok du som er problemet her og det er bare en løsning og det er at du må slutte å bry deg om dette! Jeg var blond da jeg ble sammen med typen og han liker også brunetter bedre, men han ble da sammen med meg likevel, så jeg antar jeg har andre gode egenskaper som overveier det at jeg var blondine. Kunne ikke brydd meg mindre faktisk! Jeg ville alltid ha en mann som var mye høyere enn meg, minst 10 cm, men er da nå sammen med en som er like høy. Det betyr ikke at jeg elsker han noe mindre! Du må prøve å jobbe med selvtilliten din, TS. Tror nok at hadde han ikke sagt dette hadde du nok hengt deg opp i noe annet han engang hadde sagt "galt" 2
Prestekragen Skrevet 2. september 2014 #13 Skrevet 2. september 2014 Dere forstår ikke. Ikke alle er opptatt av utseendet og hårfarge, men samboeren min er det. Han har flere ganger uttalt i fylla eller ved en glipp at brunt hår og brune øyne er det han liker. Han har også ved noen få anledninger vært litt småflørten med mine brunette venninner. Skal man ikke kunne føle seg som den flotteste for mannen? Jeg er nesten sikker på at han hadde droppet meg som en varm potet om det kom en smellflott brunette på døren tsAnonymous poster hash: 3b5c3...8e5 Da tror jeg virkelig ikke du er sammen med rett type. 3
Gjest Pink.Pearls Skrevet 2. september 2014 #14 Skrevet 2. september 2014 (endret) Hårfarge har ingenting å si på hvilken personlighet du har. Dem som tror det er serøst dumme. Mørk og mystisk, lys, søt og uskyldig. Bare tull! Jeg hadde helt ærlig ikke likt det selv om min kjæreste foretrakk noe annet. Endret 28. september 2014 av Pink.Pearls
Gjest Blomsterert Skrevet 2. september 2014 #15 Skrevet 2. september 2014 Det som egentlig plager deg,er at så mange andre menn liker deg,og så TROR du kjæresten din ikke ser hvor fin du er fordi han har uttalt at han liker mørke jenter. Du må ikke ta deg selv så høytidlig,hårfarge og alt dette blir en bagatell når en faller for noen :-) Han syns helt sikkert at du er flott!
Gjest Runforit Skrevet 2. september 2014 #16 Skrevet 2. september 2014 Dere forstår ikke. Ikke alle er opptatt av utseendet og hårfarge, men samboeren min er det. Han har flere ganger uttalt i fylla eller ved en glipp at brunt hår og brune øyne er det han liker. Han har også ved noen få anledninger vært litt småflørten med mine brunette venninner. Skal man ikke kunne føle seg som den flotteste for mannen? Jeg er nesten sikker på at han hadde droppet meg som en varm potet om det kom en smellflott brunette på døren :(ts Anonymous poster hash: 3b5c3...8e5 At han flørter med venninnene dine, brunetter eller ei, da er han en dust. Det gjøre en ikke uansett. Han høres ut som en douchbag. Uansett hva preferanser han måtte ha. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #17 Skrevet 2. september 2014 Men hva mente han da når han sa til min single brunette venninne at hun burde finne seg en mann med mørkt hår, for mørkt og mørkt passer bedre?! Som at han skulle bli sammen med henne heller da? Når jeg spør han om dette nå sier han bare at han ikke husker det. Jeg hater alle de dumme ´´brunette´´ kommentarene hans fra tidligere. De er brent inn på hjernehinna mi! ts Anonymous poster hash: 3b5c3...8e5
Gjest Evans Skrevet 2. september 2014 #18 Skrevet 2. september 2014 Jeg trodde blondiner virkelig var tingen for meg og at jeg nesten ikke kunne falle for annet enn blonde jenter. Men vips, så kom det ei herlig brunette inn i livet mitt, og hårfargen var like ubetydelig som lusa på loftet! Poenget er at man kan tro det er en ting man virkelig liker, men så møter man seg selv i døra. Hårfarge har ingenting å si når 99,99 % av jenta er mer enn fargen på håret.
Kjempeliten Skrevet 2. september 2014 #19 Skrevet 2. september 2014 Jeg tror nok ikke han er enig med deg om at utseendet alltid har noe å si. Kan godt hende han syns brunetter er pene, men han elsker deg for den du er. Jeg liker egentlig blonde og blåøyde gutter best, men ble nå sammen med en brunøyd og mørkhåra gutt. Jeg liker han ikke mindre av den grunn. Det er bare ikke den type utseende jeg hadde snudd meg etter først. Hvis dere skjønner. Utseende har ingenting å si (når man ser bort fra stil og hygiene og sånn da ). Man kan "ombestemme" seg. Du må bare forstå at han ser ting på den måten. Med mindre han sier rett ut til deg at du er mindre pen fordi du er blond da, da er han bare en dust.
Version 2.0 Skrevet 2. september 2014 #20 Skrevet 2. september 2014 Hårfarger kan man jo endre litt på. Ser ikke helt problemet. Er noe annet med øyenfarge. Der har jeg en sterk tendens til å kun tiltrekkes blåøyde/grønnøyde menn. Men om man så sterkt tenner på brunetter som du skal ha d til. Hvorfor i alle dager er han da med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå