Gå til innhold

Ny venninne som trekker seg stadig bort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge innflyttere, og bor i samme bygd og strøk.

Så ble vi kjent med hverandre i en lokal barselgruppe, og knyttet etterhvert bånd.

Både jeg og hun ble dårlig likt og frosset ut, samt ispedd negative bemerkninger fra de andre.

Derfor bestemte jeg meg for vi sammen kunne være sterke.

Men dette skedde ikke før hun en dag bestemte seg for å fortelle meg om hvordan bestemte personer i barselgruppen hadde plaget henne.

Jeg ble rystet, og samtidig overrasket over hvor likt vi har hatt det. Og vi tenkte dessuten likt.

Vel, etter at jeg var på besøk hos henne følte jeg at jeg endelig hadde fått en ordentlig venn.

Men når vi nå la avtaler for å møtes med hvert vårt barn, så stilte hun aldri opp.

Hun brøt den ene avtalen etter den andre, og nå har hun nylig kommet tilbake på jobb.

Jeg tenker naturlig nok at hun har mye å gjøre.

Men å ta en fem minutter på facebook for å svare på meldingen, gjør hun altså ikke.

Jeg ser at hun har sett siste melding, men den besvarte hun ikke.

Jeg har på ingen måte vært klengete og mast på henne, men har kun åpnet meg for henne og ønsket et nytt vennskap velkommen.

Hun sa jo selv at hadde det ikke vært for meg, hadde hun ikke hatt så mange å prate med.

Hun har tydeligvis lyst til å involvere damene i barselgruppen, inn i en ny Facebookgruppe. Men da sier jeg til henne at det bare er å prøve, men at det ikke er sikkert at det er mulig å reparere den betente relasjonen mellom henne og dem.

Jeg har jo fra tidligere av fått med meg at de baksnakket henne, noe jeg har fortalt henne.

Hun reagerte med å bli veldig skuffet, men presiserte likefullt at hun visste at de ville gjøre dette mot henne.

Så, nå tyder mye på at hun har trukket seg helt vekk ifra meg. Og dette opprører meg veldig :/

Jeg har jo fortalt henne mye om hvordan jeg har hatt det i bygda, blandet med mye annet positivt..

Men nå ser det ut som at vi lever på hver vår kant igjen.

Jeg gjorde mitt beste, men mitt beste var ikke godt nok..

Hverken jeg eller hun har så mange venner, derfor trodde jeg vi kunne finne et godt selskap i hverandre.

Hva skjedde tror dere?

Anonymous poster hash: ce387...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun har litt dårlig selvtillitt?

Har bekjente som selv mener de har blitt sære av å være mye alene.

Så kan det jo kanskje hende at hun er redd for å stole på noen?

Skrevet

Jeg tenker litt som over her: kanskje hun er redd for at du skal behandle likedan som de andre?

Eller så kan det jo være at det er ren tilfeldighet også: kanskje det rett og slett ikke har passet de gangene, uten at det er noen baktanker ved det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...