AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Hei! Jeg har forsøkt botox mot hyperhidrose (overdreven svetting), men fikk dessverre ingen/liten effekt på store deler av kroppen. Derfor har jeg nå fått Dridase på resept. Pakningsvedlegget som fulgte med var kun på tysk, så føler meg litt lost. Har forsøkt å finne pakningsvedlegg på nett, uten hell. Dette er hva jeg har opplevd etter 4 dager ( 1 tablett om dagen) Til nå har jeg lagt merke til disse endringene/ bivirkningene: Kviser i ansiktet Veldig mørk og sterk lukt på urin En helt annen og sterk kroppslukt. Jeg syns det er litt skummelt at kroppen har endret seg så raskt på bare 4 dager. Hva er deres erfaringer med Dridase? Hvor lang tid tok det før ting ble bra? Er takknemlig for alle svar Anonymous poster hash: 3e905...e79
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Min erfaring er at det hjelper Jeg har ikke merket andre bivirkninger enn munntørrhet (jeg har i tillegg opplevd et velttap på 10-15 kg, men tror ikke det har noe med medikamentet å gjøre). Om du har mørk urin med sterk lukt, er det et tegn på at du er dehydrert. Da må du drikke mer. Jeg har ingen kviser og lukter ikke, så har ingen av de bivirkningene (?) du nevner.Anonymous poster hash: a7695...a7f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Og det tok tre dager før jeg merket virkning Anonymous poster hash: a7695...a7f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Fikk du pakningsvedlegg på norsk? Hadde tablettene en effekt på matlysten? Med tanke på vektnedgangen du nevner. Anonymous poster hash: 3e905...e79
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Fikk du pakningsvedlegg på norsk? Hadde tablettene en effekt på matlysten? Med tanke på vektnedgangen du nevner. Anonymous poster hash: 3e905...e79 Ja, pakningsvedlegget er på tysk, siden det ikke markedsføres i Norge. Skulle gjerne hatt det oversatt (selv om jeg kan litt tysk). Jeg har litt dårlig matlyst, ja, og skal snakke med legen om dette. Men det har skjedd veldig vanskelige ting i familien, som mest sannsynlig har forårsaket at jeg har gått ned i vekt. Tror ikke dette er en kjent bivirknining. Har i hvert fall ikke gått opp i vekt, som man kan av så mange andre medisiner. Håper du får effekt av det. Anonymous poster hash: a7695...a7f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Er forresten en lang tråd her inne om det, i tilfelle du vil lese om flere tidligere erfaringer:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=578523&page=1Anonymous poster hash: a7695...a7f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Tusen takk Anonymous poster hash: 3e905...e79
elisaday Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Dridase Etter å ha slitt med hyperhidrose i over 12 år forsvant svettingen min på store deler av kroppen etter 3-4 dager på Dridase. Hendene mine er knusktørre, klær føles annerledes på kroppen og håret mitt kruser seg ikke lenger. Jeg tar 10 mg om morgenen og 5 mg om kvelden. Foreløpig har jeg ikke blitt kvitt all den ubehagelige svettingen, svetter ennå endel i føttene og litt under armene. Jeg kommer til å trappe sakte oppover på dridase til jeg forhåpentligvis oppnår ønsket effekt, men hvis svettingen ikke forsvinner helt, så er det også helt greit. Noe effekt er bedre enn ingen effekt! Mitt råd til alle som prøver disse forskjellige medisinene er å gi det tid, og trappe opp hvis du ikke merker noe effekt på 1-2 tabeletter. Den høyeste dosen som er forsvarlig å ta av Dridase, er 60 mg daglig. Tabelettene kommer i 5 mg og hvor mange mg som er rett for hver enkelt er individuelt. Hvor mye du svetter, hvor ofte du svetter, og hvor mye du veier kan spille inn på doseringen. Min erfaring er at norske fastleger ikke har mye kunnskap om disse medisinene. Jeg har derfor lest meg opp selv på nettet. Dette anbefaler jeg alle å gjøre, uansett hvilken type medisin det er snakk om. Har merket meg 2 bivirkninger som jeg selv mener er en lav pris å betale for å slippe svetting. Munntørrhet og nedsatt matlyst. VERDT DET!! Lykke til alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Litt gammel tråd, men jeg poster her uansett. Noen som har erfaring med å ta pauser fra tablettene - at man bare tar de dagene man skal være sosial? Hudlegen sa det skulle fungere, men det fungerte dårlig her om dagen da jeg begynte på tablettene igjen etter en kort pause. Da tok jeg bare 1 tablett 1 halv time før jobb. Anonymous poster hash: 01b96...cb6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Litt gammel tråd, men jeg poster her uansett. Noen som har erfaring med å ta pauser fra tablettene - at man bare tar de dagene man skal være sosial? Hudlegen sa det skulle fungere, men det fungerte dårlig her om dagen da jeg begynte på tablettene igjen etter en kort pause. Da tok jeg bare 1 tablett 1 halv time før jobb. Anonymous poster hash: 01b96...cb6 For meg fungerer det. Jeg prøver å ta pauser innimellom, innbiller meg at det er det beste for kroppen. Faktisk har jeg begynt å svette mindre også de dagene jeg tar pause, i forhold til tidligere (da var det virkelg aånn at svetten rant). De tablettene har fungert helt optimalt for meg, trenger bare å ta en tablett i døgnet. Anonymous poster hash: fbc8b...181
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 For meg fungerer det. Jeg prøver å ta pauser innimellom, innbiller meg at det er det beste for kroppen. Faktisk har jeg begynt å svette mindre også de dagene jeg tar pause, i forhold til tidligere (da var det virkelg aånn at svetten rant). De tablettene har fungert helt optimalt for meg, trenger bare å ta en tablett i døgnet.Anonymous poster hash: fbc8b...181 Flott å høre, takk for svar. Jeg får vel prøve meg fram på doseringen, men jeg skal fortsette med pauser. Anonymous poster hash: 01b96...cb6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #12 Skrevet 19. april 2015 Flott å høre, takk for svar. Jeg får vel prøve meg fram på doseringen, men jeg skal fortsette med pauser. Anonymous poster hash: 01b96...cb6 Håper du får god virkning. Det tok noen dager første gang jeg begynte med dem, men nå virker det som jeg ikke trenger den innkjøringsperioden lenger. Anonymous poster hash: fbc8b...181
JulesLykke Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Dessverre så står pakningsvedlegget på Dridase (resept) på tysk, så for dere som ikke forstår det så godt, så er de mest vanlige bivirkningene: Svimmelhet, munntørrhet, forvirrelse, hodepine og minsket matlyst. Håper det var til hjelp. :- )
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 Ta en telefon til apoteket og/eller legen. Kanskje det finnes noe som kan hjelpe mot disse bivirkningene Anonymkode: 6d61b...e85
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 18 timer siden, JulesLykke skrev: Dessverre så står pakningsvedlegget på Dridase (resept) på tysk, så for dere som ikke forstår det så godt, så er de mest vanlige bivirkningene: Svimmelhet, munntørrhet, forvirrelse, hodepine og minsket matlyst. Håper det var til hjelp. :- ) Takk. Jeg får munntørrhet og har gått ned 20 kg i vekt (men det er helt greit). Man kan få sugetabletter på apoteket som i neholder fluor og som forebygger både hull og avhjelper munntørrheten. Jeg bruker likevel mindt mulig av medisinen. Anonymkode: 4da38...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2016 den 16.28): Takk. Jeg får munntørrhet og har gått ned 20 kg i vekt (men det er helt greit). Man kan få sugetabletter på apoteket som i neholder fluor og som forebygger både hull og avhjelper munntørrheten. Jeg bruker likevel mindt mulig av medisinen. Anonymkode: 4da38...9fa Hvor lenge hadde du gått på de ettersom du gikk ned så mye? Anonymkode: b7d53...928
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå