Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare spørre dere i KG om en sak...

Jeg har en kompis, som jeg har hatt av- og - på kontakt med i flere år. Vi har hatt mindre kontakt de siste årene da han har hatt en dame som var ganske så sjalu..

Nå, da han også har blitt singel har kontakten blitt gjenopptatt. Vi har hatt en god tone oss i mellom, og fungert bra som gode venner. Helt til han for noen helger hadde tatt seg et par drinker for mye på en fest, og begynte å legge an på meg. Jeg lo det hele bort, og sa at han nok kom til å angre i morgen hvis han tok flørten lenger. Sa også at jeg ikke var interessert i å ødelegge det fine venneforholdet vi hadde.

Etter dette har jeg vært på en ukes ferie, og vi har ikke hatt annet enn et par sms`er om vær og vind. Nå, da jeg hadde kommet hjem, var han veldig ivrig på "å ta en kopp kaffe" med meg( som han selv uttrykte det). Dette er jo i og for seg hyggelig, og jeg sa at det kan vi godt litt ut i uka.

I går var jeg veldig opptatt med visninger på leilgiheter og pakking av min egen leilighet. Han ringte midt unedr en visning. Jeg sendte en sms om hvor jeg var, og at jeg var opptatt og at jeg ville ringe han etter jeg var ferdig.

Han sendte rett etter dette en sms om at han gjerne ville treffe meg allerede i går kveld, og spurte om det passet. Jeg var som sagt opptatt, og fikk ikke mulighet til å svare med en gang.

Det var som sagt travelt i noen timer i går, og jeg fikk rett og slett ikke tid til å ringe han tilbake rett etter visningen....Jeg skulle jo ringe han, men det var etter alt hadde roet seg en smule.

Jeg rakk aldri å ringe han tilbake før han ringte meg, og var skikkelig sur og irritert på at jeg ikke hadde svart han med èn gang. Her hadde han tatt seg fri fra oppussing og masse andre greier for å ta en kaffekopp med meg, også hadde jeg ikke tid!! MAKAN!

Jeg fikk også en sur melding om at han var skikkelig skuffet over meg, og at han var vant til at folk ringte tilbake med èn gang................

Så kommer jeg til spørsmålet, kjære KG`brukee;

Er jeg helt på jordet når jeg forventer å ikke ha meldeplikt hos mine venner? Er jeg for storforlangende når jeg forventer forståelse for at jeghar det travelt, og at jeg ringer tilbake når jeg får tid? Han er ikke min kjæreste, ei heller ektemann eller samboer.....for meg er han kun en kompis........

Hvordan tolker dere hans reaksjon? Jeg mener virkelig at jeg ikke har gjort noe galt her.......

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, du har ikke oppført deg urimelig. Har han endret oppførsel i løpet av den tiden du har kjent han, eller har han alltid vært slik? Hvis magefølelsen din sier at han liker deg, er stor sannsynlighet for det, mener jeg. Det pleier å stemme når jeg har slike "magefølelser", i alle fall.

Skrevet

Ja, har en ekkel følelse av at han etter hvert har fått en slags form for "eierfølelse" ovenfor meg. Jeg syns da virkelig jeg har vært klar og tydelig i at jeg veldig gjerne vil ha han som en venn, og bare det.....

Syns dette er vanskelig å ordne opp i. Vil jo ikke miste han som kompis heller. Men når han begynner å kreve av meg syns jeg det blir litt feil.

Gjest GreenSky
Skrevet

Han virker litt overivrig, i og med at dere ikke hadde gjort noen faktisk avtle, men han hadde tatt seg fri fra oppussingen likevel. Kan du si det direkte til han, at du synes han har begynt å kreve litt mye av deg? Eller kanskje du bare skulle prøve å ligge lavt i terrenget en stund. Hva om du forteller han at du skal på en date?

Skrevet

Joda, jeg sendte tilbake en sms etter jeg fikk hans. Der skrev jeg at jeg var veldig lei meg for at jeg rett og slett ikke fikk tid til å ringe tilbake med èn gang og jeg fortalte at jeg hadde veldig mye å tenke på og stri med for tiden. Jeg fortalte også at jeg ikke syns det var morsomt at han ga meg dårlig samvittighet oppå alt det andre, når vi i utgangspunktet ikke hadde en avtale den dagen........

Har ikke fått svar fra han. Jeg vet jeg burde ringt istedet for å sende sms, men jeg sier det èn gang til- jeg hadde rett og slett ikke tid til å sette meg ned for en lengre venneprat i går...

Jeg tror nok jeg skal ligge lavt en liten stund. Det er jo forsåvidt litt trist da. Jeg trodde ordentlige venner var der for deg og støttet deg når du strir med et eller annet. Et godt vennskap skal jo tåle både oppturer og nedturer og såpass takhøyde at man ikke blir såret, skuffet eller snurt om den andre parten rett og slett ikke har tid akkurat da...

Mulig jeg har miforstått.

Du er snill du, Greeny!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Håper det ordner seg, da!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som han har fått følelser for deg jeg, og da blir man fort litt irrasjonell. Han lager sin egen virkelighet i hodet sitt, og klarer ikke å forstå at det skal være vanskelig å ta seg tid til å skrive en sms.

Vel av og til ER det det. Plutselig skjer det noe som gjør at man har hendene fulle, og ikke så mye som et sekund til overs til å sende melding. Jeg har også fått sånne; "hallo skal du svare?" meldinger, og det har alltid vært fra menn, som spent sitter og venter på svar.

Og jeg har selv vært den som har sittet med mobilen i hånden, og ventet spent på svar. Men det har ikke vært fra menn jeg ikke har hatt "romantisk interesse" for.

Gjør som Greeny sier; ligg lavt en stund. Tar du kontakt igjen nå, kan han tolke det som interesse.

(Registrerer forøvrig at Greeny har forandret utseende betraktelig i det siste. :-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...