AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Hei Jeg bor omtrent vegg i vegg med et eldresenter og jeg merker veldig ofte at jeg blir tung i hodet, begynner å klø og kjenner et snev av røyklukt derfra. Ja, jeg er veldig følsom for røyk. Når jeg går ut dit for å sjekke står det aldri noen utenfor så jeg mistenkter at helsepersonell eller noen av de bosatte røyker inne på senteret. Men røykeloven gjelder vel også ved eldresenter? personlig tolererer jeg at det røykes rundt på området på dagtid selv om det plager meg, men de siste ukene har jeg blitt hodlt våken om nettene også fordi jeg kjenner meg så tung i hodet og av røykingen. Hvem tar jeg kontakt med for å få orden på problemet? senteret, kommunen? Anonymous poster hash: 69101...229
Gjest Vinglasset Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 De fleste sykehjem har vel røykerom? Dette er jo hjemmet til beboerne og det ville vært feil å nekte dem å røyke på sine gamle dager. 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 De fleste sykehjem har vel røykerom? Dette er jo hjemmet til beboerne og det ville vært feil å nekte dem å røyke på sine gamle dager. Røykerom i 2014? Hvor dumme er folk som tror at noen vegger sperrer røyken vekk fra andre beboere? Nei vet du hva, så lenge det går utover oss som skal opp om morran sine nattesøvn, så får de finne seg i å la være å røyke etter midnatt. Det får være måte på ? Stakkars eldre som ikk får røyke om natta på sine siste dager? Hva med oss som må gå på jobb uten en natts søvn? Anonymous poster hash: 69101...229
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Røykerom er ut. Du kan ikke være sikker på at dine helseplager kommer utenfra, eller fra ting du enten har vært borti i løpet av dagen eller har på ditt eget soverom. Har problemer knyttet til røyk og andre lukter selv. Har jeg vært borti noe jeg ikke tåler i løpet av dagen blir pusten verre om natten. Hvordan pusteproblemer for folk med sensitivitet varierer i løpet av døgnet er godt beskrevet i siste boka til Amund Gulsvik. Bruk anfallsmedisin før du legger deg og se om det bedrer seg etter noen døgn. Eller gå til legen.Anonymous poster hash: a374c...4a3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Røykerom finnes på eldresenter/ sykehjem. Jeg jobber på et sykehjem som bare er fire år gammelt og der er det røykerom på alle avdelinger. Det kan kun benyttes av beboere, besøkende og ansatte på bort fra kommunens område hvis vi skal røyke. Dette er fordi det er beboernes private hjem. Jeg personlig synes det er tullete at en pårørende som kommer for å besøke sin gamle demente mor ikke kan røyke på røykerommet/ verandaen, når det kanskje er den eneste formen for "kos" de har sammen. Vi ansatte blir jo også sniffet opp og ned av pårørende som er anti-røykere, og jeg ser lang vei at de tror vi sitter og damper på jobb (det har til og med kommet klager på det). Men saken er at vi av og til må sitte å feks holde en urolig pasient i hånda på røykerommet fordi de er urolige. Vi kan ikke nekte de å røyke, enda dette har vært et problem i tilfeller hvor det kun har vært gravid+asmatiker på jobb. Unge folk på opplæring må også i noen tilfeller lære å rulle røyk, fordi en eller flere av beboerne er avhengig av at noen hjelper de! Det føles mildt sakt litt rart å måtte løpe over skog og hei i pausen for å ta seg en røyk, når man skal sitte i de innrøykte røykerommene etterpå! Tviler dessverre på at TS kan gjøre så mye med at beboerne røyker :/Anonymous poster hash: e1210...b09
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Jeg jobber på sykehjem og vi har ett røykerom for pasientene. Men det er stengt om natten. Anonymous poster hash: 5eb67...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå