AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jeg avtalte en langhelg i utlandet med venninner for et halvår siden. Nå nærmer det seg tid for tur, og jeg har nå enormt dårlig samvittighet for at jeg skal være borte selv om pappaen selvsagt er fantastisk... Noen med råd? Jeg tror jeg trenger alenetiden, men hva sier jeg til toåringen? Kan det bli en traumatisk opplevelse, tror dere? Har aldri reist fra ham før, men han har vært på en overnatting hos besteforeldre flere ganger. Anonymous poster hash: f8951...e80
Schadenfreude Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Dra på turen og kos deg med god samvittighet! Ungen har det fint med pappaen sin. 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Absolutt ikke, 2 år er mer enn modent nok for noen dagers fravær. Selv om mange i KG mafiaen kommer til å proklamere at ungen ikke kan sove borte før den er minst 10 år så går det helt fint. Jeg har ved tre anledninger vært borte fra min sønn i 10 dager, ved 1,5 år og 2,5 år og 3,5 år, og han har absolutt ingen separasjonsangst på grunn av dette. Vi snakket på Skype annenhver dag, og det kan hende han "straffer" deg litt ved å være litt ekstra sutrete og klagete i noen dager etter hjemkomst, men det går fort over. Vår sønn sover en natt eller to borte hos forskjellige besteforeldre kanskje annenhver til hver tredje mnd, og det har han gjort siden han var under året. Dette har bare gjort at han er trygg på andre mennesker, og jubler når han får beskjed om at skal til mommo i helgen f.eks. Kos det og ikke bekymre deg, det er mer enn på tide å ta seg en tur.Anonymous poster hash: 354ec...fee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Jeg er sånn der TiO-mamma og synes ikke du skal ofre det en tanke engang. Anonymous poster hash: 7c471...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Kjenner meg igjen. Lover deg at det blir mye bedre mens turen pågår, er alltid verst før man reiser. Du kan reise med god samvittighet. God tur Anonymous poster hash: ce3fd...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg er sånn der TiO-mamma og synes ikke du skal ofre det en tanke engang.Anonymous poster hash: 7c471...3d4 TiO? Tilknytningsomsorg? Anonymous poster hash: f8951...e80
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 TiO? Tilknytningsomsorg?Anonymous poster hash: f8951...e80 Ja. Anonymous poster hash: 7c471...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 ........ Vår sønn sover en natt eller to borte hos forskjellige besteforeldre kanskje annenhver til hver tredje mnd, og det har han gjort siden han var under året. Dette har bare gjort at han er trygg på andre mennesker, og jubler når han får beskjed om at skal til mommo i helgen f.eks. ....Anonymous poster hash: 354ec...fee Dette begynte ikke vår med før passerte 3 år, men til tross (?) for det er han trygg på andre mennesker og jubler når han skal til mormor og morfar ;-) Ellers enig med deg :-)Anonymous poster hash: 1392c...522 2
kisskissbangbang Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Reis og kos deg! Det er verst akkurat i det du drar, så savner du litt, og så kommer du sikkert til å glede deg veldig til å se barnet rett før dere møtes igjen. Men imellom der er det bare deilig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Jeg skal også på 4-dagers utenlandstur i oktober, og gutten min er 2.5 år. Jeg har vært alene med han fra starten,så unner meg selv denne jenteturen. Men for at vi begge skal ha det best mulig kommer verdens beste mommo å besten og passer. De kommer noen dager før og blir en hel uke. Det skal nok gå bra med allemann alle Anonymous poster hash: 5d0be...118
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #12 Skrevet 2. september 2014 Det går helt fint. Reis og kos deg! Det blir nok uansett verre for deg en for han vil jeg tippe. Anonymous poster hash: 3ea7a...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #13 Skrevet 2. september 2014 Jeg ville ikke ha reist 4 dager fra min 2 åring, men det er meg, og jeg syns det er helt greit at andre gjør det. Kos deg på tur Anonymous poster hash: 7a677...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå