Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har et års pause fra studier før mastergrad fordi jeg rett og slett ikke var motivert til å begynne rett på. Men nå, over 2 mnd senere har jeg fremdeles ikke jobb, og det begynner å bli krise. Dagpenger har jeg ikke rett til, da jeg ikke har jobbet nok de siste årene, kun studert. Hvordan går jeg frem ift. sosial stønad? Noen som har erfaringer de vil dele? Synes det er ganske ugreit å måtte vurdere dette, men akkurat nå ser jeg ingen annen utvei. Søker jobber dagen lang, men er jo helt umulig å få seg noe :(

Anonymous poster hash: 12502...a23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ned på Nav. Da får du et skjema å fylle ut samt en liste over dokumentasjon som du må legge med. :-)

Skrevet

Er på en måte i samme situasjon selv. Var nede på nav i dag og hentet søknad om stønad. Veldig greit å fylle ut! Kjedelig å havne i en slik situasjon men er ikke noe annet man kan gjøre. For meg er det slik at jeg er ekstrahjelp, og så var jeg sykemeldt en periode og så fikk jeg ingen vakter før 30 august så nå har jeg ingen intekter i september (bortsett fra de 300 som jeg får fra den ene dagen). Så nå sitter jeg her uten særlig penger før den 20 oktober.

Men uansett, av de jeg har snakket med hos Nav var utrolig hyggelige og lette å snakke med så bare ta deg turen ned dit og ha en samtale med de :)

Anonymous poster hash: 4129f...fba
Skrevet

Ta med deg kontoutskrift for de siste tre måneder, kopi av husleiekontrakt eller faktura som viser hvor mye du betaler i husleie, kopi av likningen.

Anonymous poster hash: d1d9e...9c9

Skrevet

Var innom der i dag, men fikk beskjed om at jeg ikke får hjelp fordi jeg har 25000 kr på BSU. Hun jeg snakket med fortalte meg at dette vil holde i 2 mnd, og at jeg dersom jeg ikke har fått jobb til da, må komme tilbake.. Føles dumt å måtte tape mye penger ved å bryte BSU, men må man så må man :(

Anonymous poster hash: 12502...a23
Skrevet

Jeg skjønner du føler det er kipt, spesielt hvis hjelpen blir kortvarig. Men sosialstønad er på den annen side tross alt aller siste sikkerhetsnett etter alle andre muligheter er prøvd, pengene hentes jo fra felleskassa og betales av skattebetalere :)

Anonymous poster hash: 0ab02...a72
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville klaget, da det skal kunne gjøres unntak for midler som er bundet med skattefradrag, f.eks. BSU, særskilt fordi dersom man bryter BSU-avtalen, så får man aldri opprettet ny BSU når man er på fote igjen.

Anonymous poster hash: 1f57c...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...