Gå til innhold

Hvor lenge fikk dere pakkekalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av foreldre?

Jeg fikk til jeg sa stopp halvveis gjennom studietiden. Da lagde mamma fortsatt til yngre søsken, eller så hadde det vært stopp tidligere... Men akkurat mens man leste og slet til eksamen var det jo litt koselig, MEN, man blir jo voksen.

Svigermor lager fortsatt til sine barn, og svigerbarn. Eldste er snart 40 og yngste nesten 30! Jeg syns det er galskap. Dette inkluderer jo meg, veldig snilt av svigermor selvfølgelig, jeg har foreløpig ikke klart å si ifra hvor tåpelig jeg syns det er, og kjæresten gidder ikke si nei takk til sin mor.

Er jeg helt urimelig som syns det er på tide at samboer sier ifra til sin mor at vi er for gamle for pakkekalendere? Eller er det meningen at jeg skal synes det er koselig at vi fortsatt blir behandlet som barn alle sammen?

Anonymous poster hash: 658b4...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri fått pakkekalender, men fikk sjokoladekalender helt til jeg flyttet hjemmefra som 19-åring. Jeg hadde nok ikke brydd meg så mye om kjæresten fikk pakkekalender fremdeles, det er jo ikke noe stort problem? Svigermor er jo sikkert bare glad i å gi. Jeg synes det er veldig koselig å lage kalender til kjæresten min, men ser jo ikke på ham som et barn likevel.

Anonymous poster hash: 10af7...239
  • Liker 3
Skrevet

Jeg fikk aldri hverken pakkekalender eller sjokoladekalender. Mamma rutet bare opp et vanlig A4-ark og så fikk jeg et klistremerke for hver rute.

Nå går jeg på universitetet og hun jeg bor med får fortsatt pakkekalender i en alder av 25 år.

Anonymous poster hash: e0cc0...efa
Skrevet

Jeg har aldri fått det selv, og er strålende fornøyd med 10-kroners sjokoloadekalenderen jeg fortsatt får - for meg er det den som er tradisjon. Disse med nostalgisk motiv på og en sjokoladesmak man bare finner ikke de kalenderne. Men jeg er veldig glad i å gi, og begynte tidlig med pakkekalendere til søsknene mine. Et år lagde jeg til meg selv (fikk veldig mye nyttig og fint :P) men nå som jeg har mann og barn lager jeg til de to. De har aldri fått før, og synes det er stor stas. Mannen er nå 35.

Anonymous poster hash: 907e9...63a

Skrevet

Får pakkekalender, sjokoladekalender OG flaxkalender enda jeg. Er 21 år. Men så gir også mamma meg både førnavnedag og navnedagsgave også... Hun elsker sånt. ;p Aldri fått noe av pappa.

Har sagt til mamma at vi kan kutte ut kalender, men hun nekter. :P Får dog praktiske ting da.. Som tannkrem, qtips, sminkefjerner etc.

Skrevet

Jeg er 22 år gammel, og har fått en sånn 10-kronerskalender med fint motiv og sjokolade som smaker litt våt papp i alle år :) Da jeg flyttet hjemmefra for å gå videregeånde sendte mamma fremdeles i posten, og nå til jul, når jeg kommer hjem halvveis igjennom desember, kommer det til å ligge en kalender klar på kjøkkenbenken :) Jeg syns det er kjempekoselig, og håper de aldri slutter! Eller kanskje når de blir gamle og pensjonerte, at vi ungene kan ta over og gi til dem hvert år :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk kalendergave til jeg flyttet hjemmefra. Strort sett var det bare en twistbit hver dag, men noen år, da jeg var yngre, har det vært pakker. Da har det vært småting, som et sysett eller en legopakke fordelt over hele desember eller et klistremerke hver dag.

Ett år fikk vi en sjokoladekalender hver fordi vi ikke fant den vanlige kalenderen etter flytting. Det var et trist år.

Skrevet

Jeg fikk bare en sjokoladekalender jeg.

Men lager pakkekalender til lillegutt, det har jeg gjort siden han ble født og det kommer jeg nok til å gjøre så lenge jeg har mulighet til det :)

Skrevet

Jeg er 48 år, og husker at vi søsknene fikk adventskalender med bilder noen år, siden fikk vi adventskalender med sånne bitte små plastfigurer som omhandlet juleevangeliet ( julaften var det alltid en bitteliten plastfigur med Jesusbarnet. Noen år hadde vi hjemmelaget kalender av fyrstitkkesker. Og tingene (en karamell, et viskelær,blyantspisser osv) fikk allid plass i en liten fyrstikkeske. Julaften var det en stor fyrstikkeske med en litt større ting i. Jeg tror det var slutt på kalender da jeg var 16-17 år.

Mine egne barn fikk pakkekalender , der hver ting kostet fra 5 til ca 15 kr. Og gjerne billigere, men sjelden dyrere. Tror det var slutt på kalendertida da de var 16-20 år. Og det var ok for de. Jeg har virkelig ikke sansen for at voksne trenger kalender. Ett år prøvde vi ut at alle i familien fikk kalendere., men verken barn eller voksne syntes egentlig noe om det.

Anonymous poster hash: f41ad...0fa
  • Liker 1
Skrevet

Mamma slutta da jeg ble 18 og begynte på folkehøyskole. Før dette fikk jeg og min bror gave annenhverdag bortsett fra søndager (og julaften) da begge fikk. Hun erstattet pakkekalenderen med flaxkalender som jeg fortsatt får.

Skrevet

Har aldri fått det. Fikk sjokoladekalender, men interessen min var dalende da jeg var 12-13 år.

Skrevet

Jeg har aldri fått pakkekalender, men fikk sjokoladekalender til jeg flyttet ut som 19-åring. Siden har jeg kjøpt egen sjokoladekalender.

Skrevet

Aldri fått pakkekalender, men sjokoladekalender. Tror ikke det var vanlig med pakkekalender der jeg vokste opp, tror ingen i min klasse fikk det. Jeg trodde det var noe relativt nytt som ble til når disse "se så perfekt mamma jeg er bloggene" oppstod. Synes pakkekalender ser koselig ut så skal ha det til mine barn hvis vi får det noen gang. Kjæresten har fått noen år.

Skrevet

Til jeg var 10-12 år.. Ble en og annen 10kronerskalender men det var ikke hvert år. Var faktisk ikke så veldig interessert selv.

Skrevet (endret)

Jeg fikk sjokoladekalender i mange år, pakke-kalender har jeg aldri fått. Men mamma og jeg pleier å gi hverandre hver vår flax-kalender på første adventssøndag. Veldig koselig :)

Endret av Millimani
  • Liker 1
Skrevet

Mamma lagde til oss barna til jul i fjor (jeg blir 22, de fleste av søsknene mine er yngre.).. Og hun pleier lage til mannen sin.. Og stepappa og lillebror pleier å lage til henne. (Og jeg pleier lage til datteren min..) Det er koselig! Og jeg mener man ikke trenger å nødvendigvis bli for gammel til slike kalendere.. Men jeg synes man er for gammel til å FORVENTE gavekalender, når man flytter hjemmefra eller blir over 18..Samme med påskeegg. Jeg sendte et påskeegg hver til mamma og stepappa til påsken i år - fordi man, etter min mening, aldri blir for gammel for gaver.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk pakkekalender og sjokoladekalender til jeg flytta ut som 19 åring, nå er jeg 22 år :) nå kjøper jeg bare flax-kalender til meg og mannen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...