Millimani Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jeg hadde stor-rengjøring av huset mitt ved hjelp av noen andre som gjorde jobben for noen dager siden. Tre flinke vaskedamer. Jeg har en katt som ikke virker like begeistra for den vaskinga. Hvordan få ut lukta av salmiakk, klorin, ajax, jif skurekrem og jif universal fra et hus som har stått på fullt gjennomtrekk i timevis i to dager? Virker som pus reagerer på noe her og ikke klarer å være inne stakkars.. Hun har ikke vondt av å være ute, men viser så tydelig at hun vil være inne. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Får kjøpe 'leke-spray' eller 'lukte-spray' når jeg bare får sjansen, men er det annet som kan hjelpe? Trodde katter ble tiltrukket av salmiakk jeg da, men ser ikke ut som min katt blir det...
Minya Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Salmiakken lukter piss for pus, så i praksis lukter hele huset av kattedass. Klorinen lukter muligens litt forjævlig pluss at om de har vasket over alt så har de kanskje vasket bort mesteparten av pus sine egne lukter slik at hun ikke føler at hun er hjemme i sitt eget hus lenger. Neste gang du skal ha storrengjøring på den måten, ikke bruk annet enn Ajax, Jif eller lignende. Styr unna klor og salmiakk.
Millimani Skrevet 2. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2014 Takk for tipset! Det var vaskedamene som absolutt skulle ha det, ikke jeg! Jeg skjønner ikke åssen noen kan klare den stramme lukta av salmiakken! Jeg klarer ikke lukta av en uåpna salmiakk en gang!
Millimani Skrevet 2. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2014 Det er jo bra at hun ikke tisser inne da, men det har hun aldri gjort heller. Hva annet kan jeg gjøre for å få henne til å være inne, når det faktisk er det hun helst vil(!)? Må finne luktene hennes og håpe det hjelper med spray, men hvor lenge sitter den salmiakk-lukta i tro? Nå har jeg fryktelig dårlig samvittighet!
Minya Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Salmiakk kan sitte i både luft og gulv/vegger i månedsvis eller kanskje til og med årevis for en supernese som katten din har. Har pus gamle tepper eller lignende som hun har ligget mye på, legg dem rundt omkring slik at hun lukter mer av seg selv rundt i huset. Prøv et par måneder med Feliway diffuser og se om det hjelper på tryggheten til pus. Skulle du få samme problemet seinere, med at vaskedamer på død og liv skal bruke salmiakk, så forklar dem at salmiakk lukter dass for katten, og at om det lukter så mye som et fnugg av salmiakk etter at de er ferdige, så får de ikke betalt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 støttet tipset om å kjøpe Feliway diffuser. I tillegg kan du kjøpe Valeriaan-dråper som du kan dryppe bak i nakken på pus som gjør at pus slapper av og stresser mindre. Anonymous poster hash: e1b66...ce5
Millimani Skrevet 3. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2014 (endret) Er det disse dråpene du mener? Valeriana? Endret 3. september 2014 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Er det disse dråpene du mener? Valeriana? jeg bruker de dråpene på bildet i kattedoen her siden pus ble stresser etter vi fikk barn, men det jeg mente fikk jeg kjøpt i dyrebutikk, det er sånn,Valerianapipetter som varer en uke av gangen, spesielt for stressa katter. Den tømmes baki bakken på pus.Anonymous poster hash: e1b66...ce5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Nakken, ikke bakken Anonymous poster hash: e1b66...ce5
Millimani Skrevet 3. september 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2014 jeg bruker de dråpene på bildet i kattedoen her siden pus ble stresser etter vi fikk barn, men det jeg mente fikk jeg kjøpt i dyrebutikk, det er sånn,Valerianapipetter som varer en uke av gangen, spesielt for stressa katter. Den tømmes baki bakken på pus.Anonymous poster hash: e1b66...ce5 Nakken, ikke bakken Anonymous poster hash: e1b66...ce5 Ok, takk Jeg kjøpte de dråpene på apoteket i dag, var litt usikker på om det var de du mente, men jeg tok sjansen. Jeg kan sikkert bruke de på samme måte som deg, og kjøpe de pipettene på dyrebutikken. God idé
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå