Gå til innhold

Beste sparetips når det kommer til gaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) i år er jeg for første gang nokså blakk fram til jul... Derfor tenkte jeg at noen av dere kanskje hadde noen gode tips til hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig?

Jeg tenkte å begynne å handle litt allerede. Men lengre enn det har jeg ikke kommet :P

Anonymous poster hash: a227a...0d3

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Handle hele året

Ikke ha høye krav til gaver. Bedre med en billig gave som kommer fra hjertet, enn mange dyre som ikke betyr noe

• Liker 1
Skrevet

for leker pleier jeg å gå inn på lekekassen.no (lønner seg å kjøpe ting tidlig da det kan fort bli tomt, og man burde ta flere kjøp samtidig på grunn av frakt, hvis det skal lønne seg)

Amazon.co.uk er også et bra sted for å handle leker og en hakk billigere enn de prisene vi har i Norge.

Jeg har også meldt meg flere ganger på bokklubben og fått gavekort for 1000 kr. kun betalt for porto 159 kr. :)

• Liker 1
Skrevet

Ebay! Kjøp nå så får du det frem i god tid! :)

Anonymous poster hash: b0bf0...e53

• Liker 1
Skrevet

Gi hjemmelagde gaver. Bak noe godt som kjeks eller en form for julekake, lag karameller/drops, strikk votter, kjøp fine men billige krukker som du kan ha ingredienser i til f.eks. kjeks - så kan den som får gaven kose seg med baking, gi gavekort (barnepass, hundepass o.l.).
Husk forresten at ingredienser og annet man handler inn til å lage hjemmelagde ting kan bli dyrt, så man må jo vurdere om det er billigere å kjøpe noe enn å lage. Kommer selvfølgelig an på hva det er :)

Om du skal gi gaver til barn, hva med å invitere dem med på en opplevelse? Inviter dem med på skitur med pølser på bål e.l. Eller kanskje du kan invitere dem med på et museeum (egnet for barn) eller en annen aktivitet med kafétur etterpå? (Dette måtte jo blitt etter jul, og da har man forhåpenligvis fått en ny lønning).

Ellers så er det hyggelig å få ting man kan hygge seg med. F.eks. en god te/kaffe og en god sjokolade.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Signerer Funky Punk når hun sier handle gavene hele året.

Da får du spredd utgiftene og det er ofte veldig gode tilbud på saker og ting som passer helt perfekt som julegave.

Når det kommer til november så er det ikke et salg å finne lenger.

Noen steder lønner det seg å 'ha meldt seg på' for å få tilbudene.

Ark.no er en av disse.

Skrevet

Lag hjemmelagde ting, men sørg for å tilpasse gaven til mottakeren. For min del ville et par hjemmestrikkede sokker blitt satt stor pris på. Hjemmestrikket skjerf, lue eller votter likeså.

Dekorerte syltetøyglass med småkaker oppi ville nok ikke fremkalt noen jubel dessverre. Men for andre er det jo helt motsatt. Vet jeg sikkert høres fryktelig utakknemlig ut, men det får så være.

Anonymous poster hash: 6bd96...96c
Skrevet

Begynn tidlig, følg med på salg (her er det langåpent på storsenteret en gang i måneden, pleier å bla gjennom tilbudsavisen), handl på ebay. Kjøp heller mindre/billigere ting som de faktisk ønsker seg, enn noe bare for å gi noe. Lag gavekort på middag&film (gjerne hjemme), barnevakt, e.l. Lag hjemmelagde gaver, e.eks. konfekt, krydderoljer.

Skrevet

Lag en liste over hvem som skal få gave. Se om det er noen du kan kutte ut på den lista. Vi gikk gjennom hvem vi ga julegaver til, og fant ut at vi ga julegaver til folk vi egentlig ikke så annet enn når julegavene ble levert. Når du har en liste over hvem du skal gi til så kan du begynne å sette opp hva du ønsker å gi. Det er enda en del salg i butikkene. Sjekk kampanjetilbud. Meld deg inn i kundeklubber, få tilbud på mail. Gjerrigknark.no har lister over hvor man kan får tilbudsmail fra. Og så finnes det sånne "klubber" på nett der man får ting til veldig nedsatt pris hvis mange nok kjøper det tilbudet. Lets deal tror jeg den ene heter. Er mye å spare der på ting som kan gis i gave.

Jeg handler julegaver hele året. Sjekker ukas tilbud på ulike butikker, og ser etter det som jeg har planlagt å kjøpe i julegave. Samler de på noe servise eller bestikk er det kanskje tilbud på det. Bedre med en del i en serie man faktisk samler på enn et helt servise man ikke ønsker.

Hvis det er noe du er god til å lage, men som for eksempel venninna di ikke er så god til så gi henne det i julegave. Jeg er veldig flink å bake, mens en venninne av meg hater det. Så da gir jeg henne en kurv med bakst til jul. Det blir hun veldig glad for. En annen venninne av meg er veldig flink til å lage brente mandler. Jeg brenner mine, derfor ønsker jeg meg brente mandler av henne til jul. Og det er jo ikke noen dyr gave, men for meg betyr den veldig mye fordi det er noe jeg virkelig setter pris på at hun lager til meg.

På nettet er det et tonn med ideer til hjemmelagde gaver. Sjekk ut litt..

Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Og mange gaver kan man lage selv.

Ikke alle som liker det av en eller annen grunn.

Har laget ting, og folk har ikke likt det.

Så man må se an mottakeren litt, men selv så setter jeg stor pris på hjemmelagde gaver :)

Skrevet

Bygge opp emosjonelle murer rundt deg, steng alle andre ute og dø alene.

Gjest Vinglasset
Skrevet

Kutt ut alle "unødvendige" gaver.

Vi gir kun gaver til våre barn, svigerbarn, barn i familien opp til en viss alder og foreldrene våre.

Alle andre er kuttet ut ...

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ikke alle som liker det av en eller annen grunn.

Har laget ting, og folk har ikke likt det.

Så man må se an mottakeren litt, men selv så setter jeg stor pris på hjemmelagde gaver :)

Det er klart (og synd), men det er jo mye forskjellig man kan lage også da, avhengig av hva man kan.

I år lager jeg sylte og saft til en person, juleknekk til en annen. Skal også hekle en del enkle ting, samt sy noen brødkurver.

Heldigvis omgås jeg meed folk som elsker å få hjemmelagede gaver istedenfor å få nok en kjøpt gave man ikke leggee like mye sjel i.

Skrevet

Det er klart (og synd), men det er jo mye forskjellig man kan lage også da, avhengig av hva man kan.

I år lager jeg sylte og saft til en person, juleknekk til en annen. Skal også hekle en del enkle ting, samt sy noen brødkurver.

Heldigvis omgås jeg meed folk som elsker å få hjemmelagede gaver istedenfor å få nok en kjøpt gave man ikke leggee like mye sjel i.

Det trenger da ikke være enten eller; man kan fint få til begge deler :)

Når du lager forskjellige gaver til hver enkelt mottaker tyder jo det på at du er oppmerksom på hva vedkommende liker. Det er det viktigste ved en gave mener jeg, og det tror jeg vi er enige i.

Problemet oppstår dersom en person bestemmer seg for å lage en og samme hjemmelagde gave til alle, og forventer at mottakeren skal sette pris på det fordi "det er jo hjemmelaget"

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips er å kjøpe opp gjennom hele året, men det er jo litt sent nå til denne julen, så da får du begynne å handle inn nå. Følg meg på tilbud!

Ellers så meldte jeg meg inn i en bokklubb for ikke lenge siden, da kunne jeg velge meg noen bøker i velkomstpakken. Ulempen er at man må være medlem i ett år, men jeg var jo interessert i å være med. Jeg valgte ut en bok til meg, og to bøker som skal gis bort i julegave. Da blir det nesten gratis julegaver der :)

Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Det trenger da ikke være enten eller; man kan fint få til begge deler :)

Når du lager forskjellige gaver til hver enkelt mottaker tyder jo det på at du er oppmerksom på hva vedkommende liker. Det er det viktigste ved en gave mener jeg, og det tror jeg vi er enige i.

Problemet oppstår dersom en person bestemmer seg for å lage en og samme hjemmelagde gave til alle, og forventer at mottakeren skal sette pris på det fordi "det er jo hjemmelaget"

Jeg lager ikke det samme til folk,men tenker over hva folk vil sette pris på, men noen vil bare ikke ha hjemmelagde gaver.

Virker nesten som om de setter mer pris på de gavene jeg kjøper,for jeg pleier som regel å kjøpe noe i tillegg.

Ikke akkurat som det er dorullnisser jeg lager :) Pleier å lage ting jeg er god på,men noen vil bare ikke ha det så da får de heller noe som er kjøpt.

Skrevet

Som andre sier, handle gjennom hele året.

For de som bor i østlandsområdet kan man gjøre skikkelige varp på Norwegian outlet i Vestby. Tingene kan jo ikke byttes etterpå, og er gjerne fjorårets sesong, men det gjør i mange tilfeller ingenting.

Havaristen er også en butikk det ikke er dumt å følge på Facebook, plutselig får de inn et parti med et eller annet kult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...