Gå til innhold

Er det normalt å stryke klær?

77 stemmer

1. 1. Stryker du klærne dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stryker aldri klærne mine. Rister de bare veldig (!!) hardt etter vask, og henger de opp til tørk med klesklyper. Har hverken tid eller ork til å stryke klær, bortsett fra bunadsskjorta mi da, men den bruker jeg jo stort sett kun en gang i året :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stryker skjorter og enkelte topper som trenges og strykes. Og duker.

Gjest Blubberella
Skrevet

huff nei der må jeg innrømme at jeg synder veldig. En sjelden gang dersom jeg skal ha på finklær og de er skrukkete, kan jeg finne på å dra frem strykejernet, men ellers stryker jeg omtrent aldri klær. Strykejernet blir stort sett bare brukt til duker og gardiner og knapt nok det.

Skrevet

Jeg stryker alltid klærne mine. Bruker veldig mye klær som skjorter og disse rynker seg fort slik at de må strykes før jeg kan bruke de. Er forøvrig også 17 år og dette har jeg gjort siden jeg var... 12? :fnise:

Gjest Daenerys
Skrevet

Bare skjorter om jeg skal gå med det, og det er kun når jeg må være pent antrukket :)

Gjest Enhjørning
Skrevet

Vel, jeg stryker ikke klær. Jeg kan stryke duker og hjelpe moren min med å stryke gardiner. Ble litt inspirert av å begynne å stryke endel av klærne mine når jeg leste her da, jeg vet jo at alt ser mye bedre ut da :P

Skrevet

En del, men mye mindre enn før. Det var også en tid jeg strøk alt av sengetøy og håndklær.. Det har jeg gitt opp, men stryker fortsett en del klær, selv om jeg må si at de haugene tar lengre og lengre tid nå om dagen.

Skrevet

Jeg har kun strøket bunadsskjorten til 17. mai og that's it. Er nok et par klesplagg som kanskje kunne hatt god av en stryk, men ender bare med at jeg ikke går med det eller oppdager det når jeg kommer til feriestedet og innser at jeg ikke har noe annet å gå med enn den uberkrøllete greien som attpåtil har ligger rullet i baggen.

Skrevet

Er en del styr å finne frem strykebrett mm. her også, men må stryke skjorter til jobben ca en gang i uken. Da hender det jeg slenger med et plagg eller to om de har blitt veldig krøllete. Tykke gensere, Olabukser, syntetiske klær osv blir jo ikke krøllete uansett.

Skrevet (endret)

Dobbelpost.

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet

En venninne av meg stryker alt, og da mener jeg alt. Truser, kluter vaskefiller osv. ingenting går forbi strykejernet hennes. :fnise: Hun sier det selv at det er nesten blir en tvangshandling...

Jeg stryker ingenting jeg, er for lat til det :) Dessuten har jeg ikke noe klær (som jeg vet om iallfall) som krever stryking...

Skrevet

Det er helt normalt, synes jeg. Styrkte klær ser penere ut...

Anonymous poster hash: a0ed0...f46

Skrevet

Stryker vel kanskje halvparten av garderoben min. Noen plagg må nødvendigvis strykes dersom man ønsker å se representabel ut, andre synes jeg sitter finere på selv om forskjellen ikke er veldig merkbar etter stryking.

Skrevet

Stryker alltid skjorter. Stryker også en del av mine finere gensere, kardiganer når jeg først er i gang. Slips/sløyfer blir derimot ikke strøket med mindre de er særdeles skrukkete.

Skrevet

Eg stryker kleda mine, også t-trøyer. Eg stryker ikkje sengetøy, men det blir utruleg mykje lekrare om ein gjer det, altså. Verkeleg.

Eg pressar alt av ull også. Eg har litt vanskeleg for å fatte folk som kjøper dyre klede og sko, og så let dei vere å stryke/presse/pusse dei.

Skrevet

Skulle gjerne strøket mer enn jeg gjør. Men, når halve leiligheten må ommøbleres for å gjøre det, så blir det ikke! Men, stryker slikt som må strykes da.

Skrevet

Stryker kun skjorter og duker :nigo: . Dvs. jeg stryker det som trenger å strykes, men kjøper som regel strykefrie klær. Til og med mine 3 kjoler er i stoff som ikke krøller... Men bluser/skjorter får seg alltid en omgang med strykejernet før de tas på. Orker ikke krøllete klær. Og i perioder der jeg har vært lykkelig eier av linbukser så har selvsagt de også fått seg en runde med strykejernet.

T-skjorter, dongeribukser og fritidstøy som er det jeg bruker mest av får gå lykkelig ustrøket gjennom livet.

Skrevet

Tror jeg stryker klær sånn 2 ganger i året:P Jul og 17.mai. Stryker også ved behov om jeg skal i penere selskap(ikke at det er noe som skjer ofte), eller jobbintervju.

Anonymous poster hash: df313...df5
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg pleide aldri stryke klær. Har ikke eid et strykejern på kanskje 20 år.

Men her om dagen så måtte jeg få meg et strykejern pga en del håndarbeide jeg driver med,og tenkte at jeg like gjerne kunne stryke sengetøyet og klærne.

Guuuuud så deilig!! Kommer til å stryke alt fra og med nå.

Så utrolig deilig å ta på seg nystrøkne klær, og legge seg i sengetøye som var strøket.

Nyfrelst stryker :ler:

• Liker 1
Skrevet

Enkelte plagg jeg har ,må strykes ellers ser det helt for jævlig ut.Da kun en normal skjorte eller skjørt

og ikke direkte penklær.

Vet om en som stryker trusene sine også.. Da har det bikket over asså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...