AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Hei! Når jula kommer har jeg om min kjære vært sammen i ett år. Jeg vet det ikke er lenge, spesielt ikke når vi er i et avstandsforhold. Han feirer aldri jul med sine foreldre, men det gjør jeg hvert år. Saken er at han ønsker å feire jul hjemme med meg og mine foreldre. Vi er begge 21 år gamle, og jeg er veldig usikker på hvordan min mor vil takle å få spørsmålet. Jeg forstås jo veldig godt om hun sier nei siden han ikke er en del av familien, men så er det også sånn at vi ikke kommer til å se hverandre mer enn en gang i høstferien før jula, og jeg ønsker derfor å kunne være mye med han også, samtidig som jeg er med familien. For meg er det uaktuelt å feire jul uten mamma, selv om hun sier nei til å ha min kjære der. De har jo også møtt hverandre flere ganger. Han bar blant annet med i bryllupet til min søster og satt sammen med meg på første rad i kirka. Jeg synes nesten det er enda mer spesielt enn at han feirer jula med oss. Hva tenker dere? Er det urimelig av meg å ville feire julaften med kjæresten og familien sammen?Anonymous poster hash: ecb3d...673
Gjest daisydaisy Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Nei. Jeg ville funnet det urimelig hadde moren min nektet kjæresten min å feire julen med oss. 15
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Nei, jeg hadde nok synes det var mer spesielt om familien min nektet han å komme, uten en god grunn. Det er jo også en mulighet for dem å bli bedre kjent med ham Og hvis han egentlig ikke har noen andre å feire jul med, så skulle det bare mangle at han ikke kunne være med deg og din familie, er min mening. Anonymous poster hash: 23720...ee6 11
Gjest Solsmil Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Det virker veldig sært om moren din nekter kjæresten å komme på julaften, særlig siden han ikke har noen å feire sammen med
minister-mio Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Er det noen grunn til at moren din skulle nekte han å være med? Høres spesielt ut om hun skulle det helt uten grunn 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg har barn på deres alder, og om de hadde hatt ønske om å feire jul sammen med sine kjærester her hjemme, så hadde kjærestene blitt tatt i mot med åpne armer! Jeg hadde gruet meg, fordi julen vi feirer virker så annerledes enn alle andres, men så lenge kjærestene hadde blitt advart på forhånd tror jeg det ville gått greit. Anonymous poster hash: dbbd8...0b5 3
Gjest _LilleMy Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Synes det ville vært mer urimelig om moren din sa nei til det, spesielt når han ikke har noen å feire med. 2
Miss Ava. Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Hvorfor skulle din mor nekte han å feire med dere? Julen er da vel for å møtes og kose seg sammen. Hun burde syns det var koselig at du tar han med hjem. Hos oss er alle sammen, jo flere jo bedre:) 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Min erfaring er iallfall at det er lettere å spørre om å ta med en ekstra hjem til jul, enn å si ifra at man ikke selv kommer hjem til jul...Anonymous poster hash: d4ce2...7df 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Foreldrene mine er overlykkelige når noen av søsknene og kjærestene vil feire jul hos dem. Mor syns det er litt kjedelig dersom de ikke tar turen innom den dagen i det minste (de bor 30 minutter unna). Selv om hun ikke sier det rett ut. Anonymous poster hash: 7d2a0...0af
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 TS her. Nå har jeg snakket med mamma. For henne er det greit. Men min stefar derimot er ikke like begeistra. Men det kanha noe med at han ikke liker jula. Så får se om han endrer mening og hva som skjer. Godt å se at drt ffaktisk ikke er et urimelig ønske fra min side. Følt litt på den...Anonymous poster hash: ecb3d...673
melatonin Skrevet 2. september 2014 #12 Skrevet 2. september 2014 TS her. Nå har jeg snakket med mamma. For henne er det greit. Men min stefar derimot er ikke like begeistra. Men det kanha noe med at han ikke liker jula. Så får se om han endrer mening og hva som skjer. Godt å se at drt ffaktisk ikke er et urimelig ønske fra min side. Følt litt på den...Anonymous poster hash: ecb3d...673 Hvis din stefar ikke liker jul trenger han ikke ødelegge gleden for andre. Han kan holde munn 10
Kittykat Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Jeg mener også at din mor og stefar ville vært urimelige hvis de hadde sagt nei. Til jul har dere vært sammen i 1 år og han har vært med deg i bryllupet til din søster. I mine øyne så fremstår han som en del av familien når han blir invitert med på en så stor dag. Og da hadde det vært en selvfølge for meg å feire jul med han og. Med eller uten mine foreldre.... Fra jeg og samboeren min ble sammen, så var jeg med på sammenkomster på hans siden av familien. Så jeg følte meg som en del av familien fra første dag, kan man si. Litt spesielt var det kanskje, men vi endte jo med å flytte sammen og få barn.
Gjest Hummels Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Hvorfor i all verden feirer han aldri jul med sine foreldre?? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Hvorfor i all verden feirer han aldri jul med sine foreldre?? Fordi foreldrene er skilt, og han fikk alltid høre hvor dårlig han var fra den foreldrene han ikke feira jul med fordi han ikke var hos den personen. Da begynte han å droppe begge for han orka ikke det.Anonymous poster hash: ecb3d...673
Inwe Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Eksen min feiret jul hos min familie annethvert år, han var med det året vi ble sammen. Mamma som inviterte han.
Fionnuala Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Syns da ikke at det er et urimelig spørsmål, mer sært å reagere negativt på det syns jeg Samboeren min og jeg har foreløpig feira jul hver for oss, men begge har vært invitert til hverandres familie fra første julen vi var sammen.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Så heldige dere er. Jeg skal feire jul med min kjære for første gang. På andre siden av jorden. Så det blir en rar jul for alle; oss to, min familie og hans. Men det går bra. Anonymous poster hash: 92866...4ce
kaprifolen Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Slenger meg på flertallet; hadde følt det helt urimelig om han ikke ble ønsket velkommen... Men nå hadde jeg også heller feiret jul alene med kjæresten enn å la han være helt alene på julaften, om min familie hadde sagt nei.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Slenger meg på flertallet; hadde følt det helt urimelig om han ikke ble ønsket velkommen... Men nå hadde jeg også heller feiret jul alene med kjæresten enn å la han være helt alene på julaften, om min familie hadde sagt nei. Han feirer med en vennegjeng om har ikke får komme til meg. Nå står det på stefaren min, så kjenner jeg er veldig nervøs. Anonymous poster hash: ecb3d...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå