Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ifjor gjorde jeg noe jeg virkelig hadde ønsket meg lenge og det var å kunne kjøpe gaver til barn som ikke er så heldige. Dette var gjennom en lokal organisasjon ala "hjelp oss å hjelpe" og synes at erfaringen var hyggelig. Jeg har alltid vært skeptisk til sånt mest fordi jeg tror at noen kanskje utnytter sånne organisasjoner og ser for meg en haug meg alkoholiserte foreldre som drikker bort penger og ikke har nok til jul etterpå. Men i fjor hadde jeg bedre råd og ikke så mange gaver å handle inn så jeg gikk for det med beste tanke i bakhodet om at barn ikke er skyldige for hva foreldre gjør med penga.

I år har jeg enda færre gaver jeg må handle inn da en del av familien min flytter og det blir upraktisk å gi gaver, så den delen av budsjettet kan godt gå til innkjøp av leker for mindre heldige barn. Også synes jeg at gaver skal være kun for barn opptil 15-16 år. Når jeg så etterlysning for gave til gutt på 23 år synes jeg ble litt for mye da de kan jobbe og kjøpe sine egne gaver eller la være å få gaver , synes jeg nå da.

Er det noen so har gjort dette tidligere? Hva synes dere?

Endret av Ulzzang
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Et år ble jeg drittlei at mine søsken svarte "vet ikkje, samme for meg" når jeg spurte hva de ønsket seg til jul. Så da gikk pengene deres til kirkens bymisjon (eller sos, husker ikke) og kjøpte geiter, vannbrønn og kyllinger i deres navn.

Føltes veldig bra ut på mange måter

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleier alltid å kjøpe gaver til veldedighet i jula. Besteveninna mi og jeg har en tradisjon om at vi gir hverandre en bitteliten ting, også er hovedgaven veldedighet. Som Constance90 sier så har jeg også kjøpt geiter i venninna mi sitt navn. Ett år så ga jeg gave til Frelsesarmeen. Vi finner litt forskjellig hvert år. Jeg synes det er veldig fint =)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvert eneste år gir jeg en ganske solid gave til min frivillige organisasjon som driver vårt nærmeste hjelpesenteret for hjemløse dyr.

• Liker 4
Skrevet

Vi kjøper (fine!) leker på tilbud og gir bort til organisasjoner som deler ut til barn som har foreldre med dårlig råd. Det koster oss et par lapper i løpet av året, men det er fint å tenke på barna som får flotte gaver de kanskje ellers ikke ville fått.

• Liker 1
Skrevet

Hvert eneste år gir jeg en ganske solid gave til min frivillige organisasjon som driver vårt nærmeste hjelpesenteret for hjemløse dyr.

Fantastisk Lille-Pus!

Jeg prøvde å ta kontakt med hjelp oss å hjelpe her på Sørlandet i fjor. Planen var å gi bort et par fine gaver. Fikk aldri noe respons fra dem, så jeg har ingen erfaring med dette dessverre.

Anonymous poster hash: 07628...d1a

Skrevet

Fantastisk Lille-Pus!

Jeg prøvde å ta kontakt med hjelp oss å hjelpe her på Sørlandet i fjor. Planen var å gi bort et par fine gaver. Fikk aldri noe respons fra dem, så jeg har ingen erfaring med dette dessverre.

I år skal jeg feire jul igjen Oslo da, noen som vet om organisasjoner som tar imot presanger?

Skrevet

I år skal jeg feire jul igjen Oslo da, noen som vet om organisasjoner som tar imot presanger?

Den eneste jeg vet om er Fattighuset på Grønland :).

Her har jeg allerede gått for innkjøp for mange fine gaver. Det ble ca 7 gaver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...