Kika11 Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jobber som bensinstasjon medarbeider i 22 måneder allerede, 80% stilling, fast jobb, 36 år gammel. Er det mulig at jeg tjener så mye som en 19 år gammel person med samme erfaring som meg på bensinstasjon?
ekkoet Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 (endret) Jeg kan ta feil, så om noen mener det er annerledes, så rett meg gjerne: Jeg trodde det var i staten man opererte med lønnstrinn og at en privateid bensinstasjon ikke ville falle innunder denne ordningen. Mulig det finnes rater/nivå dersom du er organisert (er du det?), hvis ikke trodde jeg det var opp til arbeidsgiver å sette lønningene. Er du organisert ville jeg stilt spørsmålet til fagforeningen. Så svaret er vel at "ja det er mulig". Men om det er fordi 1-åringen lønnes høyt, du lønnes lavt eller alle lønnes flatt vet jeg ikke. Men om en 19-åring har jobbet 100% i 22mnd på bensinstasjon og har samme oppgaver/ansvar er det ikke utenkelig at dere får det samme, med mindre det har foregått forhandlinger eller skjønn ved ansettelsene. Endret 2. september 2014 av ekkoet 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Dumt spørsmål kanskje, men hvorfor skulle det være forskjell? Hvis det er som du sier at dere har samme stilling og erfaring. Anonymous poster hash: 052b5...53e
Kika11 Skrevet 2. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2014 Takk for svar, ekkoet! Det er på tida å bytte jobb, tror jeg! Anonym, en 36 år gammel person har opplevd litt mer enn en 19-åring, og kan kanskje takle bedre forskjellige situasjoner på bensinstasjonen. Alder kan være en fordel synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Takk for svar, ekkoet! Det er på tida å bytte jobb, tror jeg! Anonym, en 36 år gammel person har opplevd litt mer enn en 19-åring, og kan kanskje takle bedre forskjellige situasjoner på bensinstasjonen. Alder kan være en fordel synes jeg. De færreste steder bryr seg om alder (så sant man er over 18 år). Det går på ansienitet, utdanning og ev ansvar. Anonymous poster hash: 0ab0c...8fd 3
AndreasBR Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 (endret) Takk for svar, ekkoet! Det er på tida å bytte jobb, tror jeg! Anonym, en 36 år gammel person har opplevd litt mer enn en 19-åring, og kan kanskje takle bedre forskjellige situasjoner på bensinstasjonen. Alder kan være en fordel synes jeg. Absolutt ikke. Man skal ha lik lønn for likt arbeid av lik verdi. Misforstå meg rett, men din jobb består av å putte boller i et heveskap, steke dem, og sette dem ut. Legge opp pølser, flytte pølser inn i brød/lompe og gi til kunden, blant andre ting. (Mamma har også jobbet på bensinstasjon, sier ikke at det ikke er en akseptabel jobb eller noe lignende, men la oss være realistiske.. Du er antagelig ingen ingeniør.) Det er en grense for hvor mye forskjell det er i verdien av det arbeidet. Når det er sagt, så kan man påstå at hvor lenge man har vært et sted endrer verdien, men du skriver at dere har vært der like lenge. Altså bør dere ha lik lønn. Endret 2. september 2014 av AndreasBR 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Takk for svar, ekkoet! Det er på tida å bytte jobb, tror jeg! Anonym, en 36 år gammel person har opplevd litt mer enn en 19-åring, og kan kanskje takle bedre forskjellige situasjoner på bensinstasjonen. Alder kan være en fordel synes jeg. Så du ville syntes det var riktig at en på 60 år med like lang erfaring som deg fra bensinstasjon fikk høyere lønn enn deg?Anonymous poster hash: 052b5...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå