AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Jeg har bestilt varer fra en norsk interiør nettside i slutten av juli. I midten av august tok jeg kontakt med dem da jeg ikke har fått varene. Ved en feiltakelse var ikke varene sendt, men de lovte å gjøre dette med en gang og beklaget at jeg ikke hadde fått varene. Dette er snart to uker siden og jeg har fortsatt ikke fått varene. Har sendt en ny mail, men nå svarer de ikke. Regningen på disse varene har frist 5.sept og går via Nordea klaurna eller hva det heter. Hva gjør jeg?Anonymous poster hash: 95eb6...3f7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Ringer dem, selvfølgelig.Anonymous poster hash: 457c2...e21 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Dersom firmaet hadde sendt varene innen "rimelig tid", ville du da ha mottatt varene FØR forfall på regningen? Hvor mye penger? Dersom ja, ville jeg sendt en ny mail, vist til din forrige mail og skrevet at du ikke vil betale tilsendt faktura før du har mottatt varene. i alle tilfeller, send eller ring og spør om råd hos forbrukerrådet, der kan du oppgi firma navn og de vet om dette er et firma de har skuffen full av klager på allerede. Ønsker tilbakemeld. På sakens utvikling.Anonymous poster hash: 00cf5...b97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Dersom firmaet hadde sendt varene innen "rimelig tid", ville du da ha mottatt varene FØR forfall på regningen? Hvor mye penger? Dersom ja, ville jeg sendt en ny mail, vist til din forrige mail og skrevet at du ikke vil betale tilsendt faktura før du har mottatt varene. i alle tilfeller, send eller ring og spør om råd hos forbrukerrådet, der kan du oppgi firma navn og de vet om dette er et firma de har skuffen full av klager på allerede. Ønsker tilbakemeld. På sakens utvikling.Anonymous poster hash: 00cf5...b97 Hadde varene blitt sendt ville ikke regningen forfalt før 3 uker etter at varene var mottatt. Er ikke store summen. 500 kr. Anonymous poster hash: 95eb6...3f7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Ringer dem, selvfølgelig.Anonymous poster hash: 457c2...e21 Dokumentasjon, dokumentasjon viktigere en noe annet i sånne saker. Dokumentasjon får en bare ved å sende skriftlige henvendelser!Anonymous poster hash: 00cf5...b97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Hadde varene blitt sendt ville ikke regningen forfalt før 3 uker etter at varene var mottatt. Er ikke store summen. 500 kr. Anonymous poster hash: 95eb6...3f7 Da ber du om utsettelse på fakturaen inntil du har mottatt varene, med mindre du er villig til å risikere å tape pengene. Skriv dette i mailen.Anonymous poster hash: 00cf5...b97
Gjest Blondie65 Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Dokumentasjon, dokumentasjon viktigere en noe annet i sånne saker. Dokumentasjon får en bare ved å sende skriftlige henvendelser!Anonymous poster hash: 00cf5...b97 Først ringer man, kommer til enighet og får navn på saksbehandler - og ber dem bekrefte dette på e-post. Dersom de ikke gjør det innen rimelig tid, send e-post selv der du bekrefter telefonsamtalen der du avtalte med X at slik og sånn skulle skje og etterlys bekreftelsen. Dokumentasjon - sammen med telefonlogg ordnet.
AndreasBR Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Jeg ville vel ringt Klarna, og fått utsatt fakturaen. (Husk at de ikke kan sende purring før det har gått 14 dager etter forfall.) Deretter ring denne butikken, evnt send mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå