Gå til innhold

Hviledager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvor mange hviledager burde jeg ha i uka om jeg sykler og jogger, begge deler på 90 minutter hver gang. Jeg er litt over middels godt trent. Er det nok med en dag i uka der jeg hviler.

Anonymous poster hash: 359a5...f3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg mener at du kan sykle hver dag hvis du ikke føler deg trøtt og sliten av det.

For min del så er problemet heller for mange hviledager enn for få. Og det tror jeg gjelder for de fleste av oss.

Skrevet

Burde jeg ikke ha noen som helst hviledager når jeg jogger eller sykler 90 min hver dag?? har ikke hørt noe annet enn at da kan man få skader og kroppen ikke restitueres.....?

Gjest Vinglasset
Skrevet

Burde jeg ikke ha noen som helst hviledager når jeg jogger eller sykler 90 min hver dag?? har ikke hørt noe annet enn at da kan man få skader og kroppen ikke restitueres.....?

Hvis du har holdt på med dette en stund så kjenner du vel på kroppen om du trenger hvile?

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kjenne det... om det gjør vondt eller noe? jeg har ikke vondt i kroppen. kjenner man det før man får slitasjeskader osv?

Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kjenne det... om det gjør vondt eller noe? jeg har ikke vondt i kroppen. kjenner man det før man får slitasjeskader osv?

Jeg kan nesten garantere at du ikke får slitasjeskader av å sykle 90 minutt pr dag.

Sykler du til jobb?

Skrevet

Jeg sykler 90 minutter to ganger i uka og jogger 90 min resten av dagene

Skrevet

Kommer ann på intensiteten. Hvor lenge øktene varier spiller i utgangspunktet ingen rolle. Sykle 90 minutter rolig kan du gjøre hver dag. Sykle 90 minutter på/over terskel orker du ikke gjøre hver dag, det begrenser seg selv.

Anonymous poster hash: 83c4b...353

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...