AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 I slutten av september i fjor var jeg vitne til en trafikkulykke. Politiet kom til stedet og skrev meg opp som vitne. Noen dager senere ringte de og trengte vitneerklæring, som de fikk via telefon. De sa også da at fører i bil1 fikk nakkeskade og ville åpne sak mot bil2, og at jeg ville kunne bli innkalt som vitne. Det pleier vel å ta et års tid før rettsaker starter, så det burde være rett rundt hjørnet. Hvor lenge i forveien får man varsel dersom man skulle bli kalt inn? Jeg har termin om et par uker, så kan jo hende det kræsjer. Anonymous poster hash: 8f3a5...3b2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Dette kan bli to ulike rettsaker. En straffesak pga. Kjøringen og ansvar i hht. Den. og en personskadeerstatningssak. En evt. Straffesak, burde nå vært opp og avgjort. I hvertfall burde du blitt varslet. Jeg tror helst hat du vil kunne bli innkalt til en evt. Erstatingssak for personskaden som angivelig skal være blitt påført. Dette kan ta flere år med forhandling, innhenting av legeerklæringer osv. De fleste tilfellene blir oppgjort uten rettssak. Har du termin og er høygravid så er dette god nok grunn til at du kan avgi vitneforklaring overfor retten på høyt talende telefon under hovedforhandlingen. Det samme gjelder like etter fødsel. Så dette tar du som det kommer. Lykke til med fødsel og barseltid.Anonymous poster hash: 76770...269
Kassiopeia Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Jeg ble innkalt som vitne. Fikk plutselig et brev i posten om innkallelse i rettsak et par måneder senere, om en hendelse om skjedde tre år tidligere. Ringte for å høre om jeg var nødvendig der siden jeg ikke visste noen ting, og heller ikke husket noe, men reglene er visst veldig strenge for unntak. Er du høygravid og har termin rundt samme tid som du er innkalt vil jeg tro det er grunn nok til å søke om og slippe oppmøte.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Jeg ble innkalt som vitne. Fikk plutselig et brev i posten om innkallelse i rettsak et par måneder senere, om en hendelse om skjedde tre år tidligere. Ringte for å høre om jeg var nødvendig der siden jeg ikke visste noen ting, og heller ikke husket noe, men reglene er visst veldig strenge for unntak. Er du høygravid og har termin rundt samme tid som du er innkalt vil jeg tro det er grunn nok til å søke om og slippe oppmøte. Hun kan kanskje slippe oppmøte, men vil måtte forklare seg på telefon i en straffesak. Dukker hun ikke opp, kan hun bli hentet av politiet på arbeids eller hjemmeadresse. Var på vei til utlandet på en planlagt reise, og ble innkalt på reisedato. Mot å fremlegge billetter og annen dokumentasjon, ble jeg innkalt til retten til et avhør med aktor og forbryterens advokat, en dommer og en sekretær. Da jeg kom hjem igjen var neste kjeltring sin straffesak oppe. Da ble jeg sittende hele dagen på gangen, før jeg ble kalt inn og fikk et papir på at jeg hadde vært der. Kjeltringen hadde tilstått og jeg kunne gå. Etter dette har jeg sagt at tyver får bare bryte seg inn, jeg lukker øyne og ører. I sivile saker går det lengre tid, og man er mer lempelige. Telefonavhør går helt greit for de fleste.Anonymous poster hash: 76770...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå