Furstina Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 I går fick jag ett mail från "Rekma" som jobbar som medicinsk personal knuten till FN i Afganistan. I kort innehöll brevet en bön om hjälp att mottaga och förvara ett slags kassaskåp (Safe box) innehållande 10.6 miljoner dollar! plus guldmynt. Personen hade fått skåpet att ha i förvaring av en bekant som tyvärr dödats. Som tack för hjälpen skulle jag få svindlande 25% av kontanterna och en del av guldet. Yeah right... Ett klassiskt sk Nigeriabrev. Jag valde att läsa upp det inför barnen och en av deras kompisar som stannade på middag i går. Barnen mellan 8 och 11 år. Wow! tyckte de. De himlade med ögonen och var glatt chockade. De trodde på historian, för det var ju mamma som berättade och jag hade ju fått ett mail så då måste det ju vara sant. VAD skulle de/vi göra med alla pengarna!? När jag bad dem tänka efter kring summan, ca 6-700 MILJONER SEK i ett kassaskåp, som skulle skickas till mig, av en okänd person och jag skulle få 25%, 1/4 av den summan - om de tyckte det lät rimligt eller för bra för att vara sant. Så de undrade varför nån skulle göra så. Jag sa att de gärna ville att jag "bara skulle betala för frakten" eller nåt sånt, och på så sätt tjäna pengar. Eller att de skulle få tillgång till kreditkortsuppgifterna och ta så mycket pengar de kommer åt. Det blev en bra läxa i godtrohet och Nigeriabrev. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 (endret) Jeg fikk i fjor, en eller annen nigeriansk dott laget seg en Facebookprofil med bilde av General Petreus og ville gifte seg med meg.... (Petreus var CIA sjefen som snakket etter sex hos elskerinnen, stor sak i 2011). Endret 2. september 2014 av Gjest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå