AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #1 Del Skrevet 2. september 2014 Hvorfor?? Ingen hindringer, fint føre, men kø. Hva er poenget? Anonymous poster hash: 63085...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 2. september 2014 #2 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) For å irritere bilisten bak seg. Ikke at jeg er en av de som kjører som en sinke. Endret 2. september 2014 av -Leon- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #3 Del Skrevet 2. september 2014 For å irritere bilisten bak seg. Ikke at jeg er en av de som kjører som en sinke. Ikke bilisten. Bilistene. I flertall. Anonymous poster hash: 63085...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #4 Del Skrevet 2. september 2014 De gangene jeg kjører i lavere fart enn fartsgrensen, er det fordi jeg mener at fartsgrensen ikke er tilpasset veien. Et eksempel herfra. Her er det en 80-strekning hvor 99 % av alle lokale kjører i 50, maks 60, på tørt sommerføre, og i 40 på vinterføre. Da jeg først flyttet hit prøvde jeg å holde fartsgrensen på denne strekningen, og ble lettet da jeg oppdaget at de aller fleste reduserte farten der. De som kjører i 80 på denne strekningen er de som ikke er kjente på veien, "ungdommer i alle aldre" som overvurderer sine kjøreferdigheter, og de som skal kjøre i fartsgrensen, samme hva. Veien er ikke egnet til å kjøre i 80, selv om det er den satte fartsgrensen. Det er slik at fartsgrensene blir satt ut i fra gitte kriterier. For eksempel 60 km/t som i ditt eksempel. Kriteriene for å sette 60, er at det er lite aktivitet av gående og syklende langs veien, og at det er god separering. Veiens standard tas ikke hensyn til i det hele tatt. Anonymous poster hash: 80b82...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Del Skrevet 2. september 2014 De gangene jeg kjører i lavere fart enn fartsgrensen, er det fordi jeg mener at fartsgrensen ikke er tilpasset veien. Et eksempel herfra. Her er det en 80-strekning hvor 99 % av alle lokale kjører i 50, maks 60, på tørt sommerføre, og i 40 på vinterføre. Da jeg først flyttet hit prøvde jeg å holde fartsgrensen på denne strekningen, og ble lettet da jeg oppdaget at de aller fleste reduserte farten der. De som kjører i 80 på denne strekningen er de som ikke er kjente på veien, "ungdommer i alle aldre" som overvurderer sine kjøreferdigheter, og de som skal kjøre i fartsgrensen, samme hva. Veien er ikke egnet til å kjøre i 80, selv om det er den satte fartsgrensen. Det er slik at fartsgrensene blir satt ut i fra gitte kriterier. For eksempel 60 km/t som i ditt eksempel. Kriteriene for å sette 60, er at det er lite aktivitet av gående og syklende langs veien, og at det er god separering. Veiens standard tas ikke hensyn til i det hele tatt.Anonymous poster hash: 80b82...d20 Men da var det jo ikke deg jeg skrev til, var det? Anonymous poster hash: 63085...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. september 2014 #6 Del Skrevet 2. september 2014 Fordi det er så gøy å komme frem å kunne si: Det var kø hele veien, men det gjorde ikke noe, for jeg lå først... Nei, spøk til alvor. På ukjente og uoversiktlige veier kan det nok hende at jeg setter ned farten, men er det noen bak meg da, så koster det lite å kjøre ut til siden og slippe forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Del Skrevet 2. september 2014 Hvorfor?? Ingen hindringer, fint føre, men kø. Hva er poenget?Anonymous poster hash: 63085...4e3 Men da var det jo ikke deg jeg skrev til, var det?Anonymous poster hash: 63085...4e3 Eh... jeg trodde det? Veien har ingen hindringer på veien, og føret er stort sett bra, og jeg (og 99% av av de andre som kjører der) kjører med redusert hastighet, og skaper kø for den siste prosenten som ikke vil kjøre med redusert hastighet. Anonymous poster hash: 80b82...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #8 Del Skrevet 2. september 2014 Eh... jeg trodde det? Veien har ingen hindringer på veien, og føret er stort sett bra, og jeg (og 99% av av de andre som kjører der) kjører med redusert hastighet, og skaper kø for den siste prosenten som ikke vil kjøre med redusert hastighet. Anonymous poster hash: 80b82...d20 Om veien ikke er tilrettelagt for fartsgrensen som er bestemt på stedet er vel det en hindring? Anonymous poster hash: 63085...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 2. september 2014 #9 Del Skrevet 2. september 2014 Ikke bilisten. Bilistene. I flertall. Anonymous poster hash: 63085...4e3 Om du skal rette på det jeg skriver så kan du godt stå fram med nicket ditt. Hva om det er kun er en bil bak, vil du at jeg skal skrive det i flertall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #10 Del Skrevet 2. september 2014 Om veien ikke er tilrettelagt for fartsgrensen som er bestemt på stedet er vel det en hindring?Anonymous poster hash: 63085...4e3 Det oppfattes jo ikke slik for de som ønsker å kjøre i full hastighet på veien, og som blir irriterte på oss som ligger foran i redusert hastighet fordi vi har en annen mening, men greit nok. Du stilte et spørsmål, jeg svarte, og du likte ikke svaret. Anonymous poster hash: 80b82...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tråka Skrevet 2. september 2014 #11 Del Skrevet 2. september 2014 jeg forstår heller ikke dette her... seinest i går kjørte jeg på en plass som har 70 sone, det var en slette... ingen hindringer, ikke en sving ei gang. likevel kjører personen i 40-50...fatter det ikke??? opplever dette stadig vekk og det er sykt irriterende når det er helt fint føre og gode veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #12 Del Skrevet 2. september 2014 De gangene jeg kjører i lavere fart enn fartsgrensen, er det fordi jeg mener at fartsgrensen ikke er tilpasset veien. Et eksempel herfra. Her er det en 80-strekning hvor 99 % av alle lokale kjører i 50, maks 60, på tørt sommerføre, og i 40 på vinterføre. Da jeg først flyttet hit prøvde jeg å holde fartsgrensen på denne strekningen, og ble lettet da jeg oppdaget at de aller fleste reduserte farten der. De som kjører i 80 på denne strekningen er de som ikke er kjente på veien, "ungdommer i alle aldre" som overvurderer sine kjøreferdigheter, og de som skal kjøre i fartsgrensen, samme hva. Veien er ikke egnet til å kjøre i 80, selv om det er den satte fartsgrensen. Det er slik at fartsgrensene blir satt ut i fra gitte kriterier. For eksempel 60 km/t som i ditt eksempel. Kriteriene for å sette 60, er at det er lite aktivitet av gående og syklende langs veien, og at det er god separering. Veiens standard tas ikke hensyn til i det hele tatt. Anonymous poster hash: 80b82...d20 Hvordan forklarer du da 70 sone midt på e6, et sted det er nada hus rundt eller noe? Her har vi fått beskjed om at det er pga veistandarden og at det fører til flere ulykker med høyere fartsgrense. Anonymous poster hash: 793e9...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #13 Del Skrevet 2. september 2014 Fordi det regner trollkjærringer, er veldig mye vanntype flom i kjørebanene og du ligger helt oppi baken på forankjørende. Ved en vannplaning vil du ikke klare å stoppe uten å kjøre i meg. For sikkerhets skyld kjører du i tillegg forbi i sikksakk mellom bilene fremover.Anonymous poster hash: 03f10...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #14 Del Skrevet 2. september 2014 Hvordan forklarer du da 70 sone midt på e6, et sted det er nada hus rundt eller noe? Her har vi fått beskjed om at det er pga veistandarden og at det fører til flere ulykker med høyere fartsgrense. Anonymous poster hash: 793e9...510 Kanskje du kan finne noe her som kan forklare det? (det er for byer og tettsteder, men kanskje du finner noe) http://www.vegvesen.no/_attachment/60500/binary/12210?fast_title=Kriterier+for+fartsgrenser+i+byer+og+tettsteder.pdf Anonymous poster hash: 80b82...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 2. september 2014 #15 Del Skrevet 2. september 2014 Folk flest kjører som duster, unntatt jeg. Haha, spøk til side. Men syns flere bør lære seg til å kjøre inn til siden der det passer, eller bruke blinklyset på rette strekninger der andre har det mer travelt. Igår kjørte jeg fra Vestlandet til Østlandet, fin tur og jeg stressset ikke. Der det passet, slapp jeg biler forbi meg, no problem. Andre ganger slapp noen meg forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #16 Del Skrevet 2. september 2014 Fordi det regner trollkjærringer, er veldig mye vanntype flom i kjørebanene og du ligger helt oppi baken på forankjørende. Ved en vannplaning vil du ikke klare å stoppe uten å kjøre i meg. For sikkerhets skyld kjører du i tillegg forbi i sikksakk mellom bilene fremover.Anonymous poster hash: 03f10...dcd Da er det jo ikke fint føre. Herregud. Anonymous poster hash: 63085...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 2. september 2014 #17 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) jeg forstår heller ikke dette her... seinest i går kjørte jeg på en plass som har 70 sone, det var en slette... ingen hindringer, ikke en sving ei gang. likevel kjører personen i 40-50...fatter det ikke??? opplever dette stadig vekk og det er sykt irriterende når det er helt fint føre og gode veier legg deg foran, og legg deg i 20kmh, se om de liker det.. En gang jeg kjørte ut mot fetsund, var det en audi eller bmw dude som irriterte seg grønt over at jeg lå i 55 i 50'n.. Så da la jeg meg i 50 eksakt istedet. Skal tro han ble forbanna ja :D Endret 2. september 2014 av AndreasBR 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mutz Skrevet 2. september 2014 #18 Del Skrevet 2. september 2014 Veldig mange er ikke klar over at speedometeret viser om lag 7km/t for mye, i tillegg til at de velger å bare "ligge litt under fartsgrensen for å være på den trygge siden". Blir gal av slike, spesielt med korrekt speedometer på bilen. Femtisoner er nesten aldri noe raskere enn 35-40km/t... Blir gal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå