hjelpme4 Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Vi har blant annet diskutert Israel/Palestina krigen de siste dagene på skolen, og jeg merket økt hat mot isralelsk politikk jo lenger vi diskuterte. Blant annet er jeg en av de som fordømmer Israel og kategoriserer dem i samme bås som andre terrorister. Jeg vil bare påpeke at ingen kritiserte jødedommen! VI kritiserte israelsk politikk. Plutselig blander 3 kristnesionister seg inn i samtalen og tyr til antisemittisme korte. Har aldri opplevd noe så idiotisk samt respektløst! Dette er et knep blant annet kristne-sionistene i MIFF bruker. Så jeg ville spørre dere, har jødehatet i Norge økt?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Ja, det har det. Vi har glemt hva som skjedde i verden mellom 1922 og 1945. Ekstremismen vokser frem igjen, og det er veldig skummelt. Men denne gangen er det ikke bare jødene det gjelder, selv om det er markant mye mere jødehat i offentligheten nå enn jeg kan huske for 10-30 år siden. Jeg synes det er skummelt.Anonymous poster hash: 50ba1...c72 2
Cambria Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Jødehatet har blitt vesentlig større, og det fortsetter å bli større. Det er en skummel retning, og vi må alle si imot når man ytrer hat mot jøder pga at de er jøder. Derimot er jeg enig i at det er dumt at jødehatkortet brukes under debatten om Palestina/Israel. Det er ikke jødene jeg har noe i mot, det er staten. Jeg tror alle må bli flinkere til å skille mellom politikk og enkeltindivider, da spesielt enkeltindividers religion. 2
Infinite Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Ja, det har det.Vi har glemt hva som skjedde i verden mellom 1922 og 1945. Ekstremismen vokser frem igjen, og det er veldig skummelt. Men denne gangen er det ikke bare jødene det gjelder, selv om det er markant mye mere jødehat i offentligheten nå enn jeg kan huske for 10-30 år siden. Jeg synes det er skummelt.Anonymous poster hash: 50ba1...c72 Jeg har ikke glemt hva som skjedde da, men poenget er at de selv oppfører seg like ille nå. Derfor får de ingen sympati fra min side. Tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Jeg har ikke glemt hva som skjedde da, men poenget er at de selv oppfører seg like ille nå. Derfor får de ingen sympati fra min side. Tvert imot. Hvem er "de"?Anonymous poster hash: 50ba1...c72 1
Gjest Meeh Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 (endret) Jeg har ikke glemt hva som skjedde da, men poenget er at de selv oppfører seg like ille nå. Derfor får de ingen sympati fra min side. Tvert imot. Hmm, 6 millioner jøder drept i folkemord vs noen titusen arabere drept stort sett i selvforsvarskriger mot land som mens de mobiliserte snakket sammen og skrøt om det folkemordet de skulle utføre når de hadde slått IDF, og militser som har programfestet Israels utslettelse. Ingen forskjell der nei. Endret 2. september 2014 av Meeh 4
Infinite Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Hmm, 6 millioner jøder drept i folkemord vs noen titusen arabere drept stort sett i selvforsvarskriger mot land som mens de mobiliserte snakket sammen og skrøt om det folkemordet de skulle utføre når de hadde slått IDF, og militser som har programfestet Israels utslettelse. Ingen forskjell der nei. I mine øyne er det ingen forskjell nei, bortsett fra når det gjelder antall dødende, men det tallet er jo stigende for hvert år som går. Du kan kalle det selvforsvar, jeg kaller det forsøk på folkemord. Latterlig at de fortsatt skal spille på hvordan de ble behandlet under 2.verdenskrig, mens de selv fører en utslettende og tydelig asymmetrisk krig mot nabolandet. For et skittent land Israel er! Jo mer jeg ser, jo mer avskyelig synes jeg de er. 2
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 I mine øyne er det ingen forskjell nei, bortsett fra når det gjelder antall dødende, men det tallet er jo stigende for hvert år som går. Du kan kalle det selvforsvar, jeg kaller det forsøk på folkemord. Latterlig at de fortsatt skal spille på hvordan de ble behandlet under 2.verdenskrig, mens de selv fører en utslettende og tydelig asymmetrisk krig mot nabolandet. For et skittent land Israel er! Jo mer jeg ser, jo mer avskyelig synes jeg de er. For en utrolig vemmelig og usympatisk ytring. I tillegg vitner den om at du ikke helt vet hva du snakker om. Er det JØDENE som angriper? Du snakker om DE - hvem mener du egentlig? 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Skal alle jøder i verden tas til inntekt for STATEN israels politikk? Skal dere forsvare å gå tilbake til farlige holdninger for noe som utøves av en stat, og ikke av en befolkningsgruppe som sådan? Finn én feil i utsagnet "du er jøde, så derfor støtter du staten Israel i ett og alt!"Anonymous poster hash: 50ba1...c72 7
Infinite Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 (endret) Skal alle jøder i verden tas til inntekt for STATEN israels politikk? Skal dere forsvare å gå tilbake til farlige holdninger for noe som utøves av en stat, og ikke av en befolkningsgruppe som sådan? Finn én feil i utsagnet "du er jøde, så derfor støtter du staten Israel i ett og alt!"Anonymous poster hash: 50ba1...c72 Ja, det finnes heldigvis jøder med vettet i behold som ikke støtter staten Israel, men disse er unntaket, ikke regelen. Endret 3. september 2014 av Infinite
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Ja, det finnes heldigvis jøder med vettet i behold som ikke støtter staten Israel, men disse er unntaket, ikke regelen. Kanskje du bør lære deg å skrive staten Israel og ikke jødene neste gang du uttaler deg? 3
Infinite Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Kanskje du bør lære deg å skrive staten Israel og ikke jødene neste gang du uttaler deg? Kanskje, men nå handlet jo denne tråden om økt jødehat i Norge.
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Kanskje, men nå handlet jo denne tråden om økt jødehat i Norge. Ja, nettopp .. Jødehatet er på fremmarsj i Norge .. Spesielt blant muslimer, men også blant en del nordmenn som sitter med slike holdninger som du viser her: Jeg har ikke glemt hva som skjedde da, men poenget er at de selv oppfører seg like ille nå. Derfor får de ingen sympati fra min side. Tvert imot. Du beskylder her hele verdens jøder for noe staten Israel er ansvarlig for. 6
Infinite Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 (endret) Ja, nettopp .. Jødehatet er på fremmarsj i Norge .. Spesielt blant muslimer, men også blant en del nordmenn som sitter med slike holdninger som du viser her: Du beskylder her hele verdens jøder for noe staten Israel er ansvarlig for. Nei, tråden handler om jødehat i forhold til Israel/Palestina-konflikten. Da forstår du vel hvem det er snakk om når jeg sier "de". Endret 3. september 2014 av Infinite
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Nei, tråden handler om jødehat i forhold til Israel/Palestina-konflikten. Da forstår du vel hvem det er snakk om når jeg sier "de". Spørsmålet til TS er om jødehatet har økt.
Infinite Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Spørsmålet til TS er om jødehatet har økt. Noe det helt sikkert har, på grunn av nettopp denne konflikten. 1
Gjest Vinglasset Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Noe det helt sikkert har, på grunn av nettopp denne konflikten. Men du må kunne skille hatet ditt mot staten Israel og hat mot jødene. For her virker det faktisk som om du støtter hatet mot jødene. 4
Gjest Meeh Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 I mine øyne er det ingen forskjell nei, bortsett fra når det gjelder antall dødende, men det tallet er jo stigende for hvert år som går. Du kan kalle det selvforsvar, jeg kaller det forsøk på folkemord. Latterlig at de fortsatt skal spille på hvordan de ble behandlet under 2.verdenskrig, mens de selv fører en utslettende og tydelig asymmetrisk krig mot nabolandet. For et skittent land Israel er! Jo mer jeg ser, jo mer avskyelig synes jeg de er. Israel trenger ikke å spille på Holocaust. De kan bare spille på yom kippur-krigen, seksdagerskrigen, uavhengighetskrigen, intifadaene, munchen massakren og de utallige andre terrorangrepene rettet mot israelske sivile. 4
Trygve81 Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 (endret) Kanskje, men nå handlet jo denne tråden om økt jødehat i Norge. Hvilket du gjør deg skyldig i, når du ikke evner å skille mellom jøder og innbyggere av staten Israel. Fy skam! Man kan godt være uendelig uenig i hvordan Israel tar seg frem, og jeg er ikke selv noen Israel-supporter, men det er altså forskjell på staten Israel og hele verdens jøder, både i og utenfor Israel. Nyere undersøkelser viser uansett at statsprosjektet Israel ikke har så veldig stor oppslutning blant jøder i land utenfor Israel med store jødiske befolkninger som USA og Storbritannia. Støtten til Israel blant unge jøder i USA er i ferd med å erodere bort fullstendig. P.S. Det er Scarlett Johansson du har som forumbilde, er det ikke? Du er kanskje ikke klar over at hun er jødisk? Tror du hun støtter drap på palestinske barn? Endret 3. september 2014 av Trygve81 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Fy skam! Eh... fy skam? Sorry, blir bare litt provosert av folk som bruker dette uttrykket i diskusjoner med andre. Litt vanskelig å ta innholdet seriøst da. Hilsen gjest Anonymous poster hash: 54679...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå