AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Dette er ett problem jeg er veldig overrasket over å aldri egentlig ha lest om før.. Kanskje er jeg den eneste som synes det er ett problem? 3-åring i huset har nylig startet med dotrening. Vi har aldri hatt potte, men kjøpte en sånn do-ring til henne, men fant fort ut at hun vil sitte på vanlig do. Hun skal også helst tørke seg selv etterpå, men noen ganger får jeg hjelpe henne. Problemet mitt er altså; hvordan skal man tørke? Jeg finner ikke noe komfortabel måte å gjøre det på. Av noen andre i barnehagen har hun visst lært å stå med hendene i gulvet og rumpa i været, men det er jo da en utrolig krunglete måte å stå på.. Og når hun har vært på do for å gjøre "nummer 2", må det da være en enklere måte å gjøre det på, enn å "stå på henda" med rumps i været.. Jeg følet meg bare heeeelt som en amatør med dette her..Anonymous poster hash: 7b87c...5fd
Gjest Nikki09 Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Jeg synes at det enkleste er om de bare bøyer seg frem og holder seg fast i lårene mine, også bøyer jeg meg litt over ryggen på de. Hvis det gir mening? 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Jeg synes at det enkleste er om de bare bøyer seg frem og holder seg fast i lårene mine, også bøyer jeg meg litt over ryggen på de. Hvis det gir mening? Vi har ei på 3.5 år som gjør det samme:) Hun prøver selv, men til slutt så må jeg gjøre det. Først så tørker vi foran så bak Vi har ikke brukt potte, rett på toalettet med en ring:) Anonymous poster hash: 06853...7be 1
Sushi Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Jeg synes at det enkleste er om de bare bøyer seg frem og holder seg fast i lårene mine, også bøyer jeg meg litt over ryggen på de. Hvis det gir mening? Sånn gjør vi det også. Som regel tørker hun seg selv når det bare er tiss, da.
^^Belle^^ Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Jeg synes det er enklest når hun står med hodet ned i gulvet og rumpa i været. Tørker seg stort sett selv når hun har tisset.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Jeg står halvveis foran/ved siden av min 3-åring, så holder hun seg enten på lårene mine eller på doringen og bøyer seg godt fremover. Hun syns det er "skummelt" å tørke seg selv ennå, for hun har litt panikk for dråper/spor i trusa, men vi jobber med saken. Anonymous poster hash: d774d...946
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Nå har vår akkurat blitt 2, så hun er litt mindre da. Men vi bruker doring, også har vi kjøpt en krakk på IKEA (som er til slikt), så hun har føttene ned på denne. Når jeg skal tørke bøyer hun seg fram og setter også hendene ned på krakken. Da er det lett å tørke:)Anonymous poster hash: a6411...d67
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Går de ned fra doet for å bli tørket? Hva er vitsen med å tørke, når tiss/bæsj allerede har fått muligheten til å spre seg over alt? :-p Her bøyer toåringen seg fram og holder i lårene mine. Tørker så klart fram->bak.Anonymous poster hash: e0be7...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Jeg tenker også litt på bakterier. Men den største bekymringen min er å få tørket henne ordentlig, og uten at det blir så mye "gris".. Jeg har også kjøpt en sånn krakk fra Ikea, men har ikke helt sett nytten i den enda, etter som hun klarer å sette seg på do selv. Om jeg står foran henne for å tørke og støtter seg på lårene mine, vil jeg jo ikke se om det blir rent? TS Anonymous poster hash: 7b87c...5fd
Japp Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Jeg tenker også litt på bakterier. Men den største bekymringen min er å få tørket henne ordentlig, og uten at det blir så mye "gris".. Jeg har også kjøpt en sånn krakk fra Ikea, men har ikke helt sett nytten i den enda, etter som hun klarer å sette seg på do selv. Om jeg står foran henne for å tørke og støtter seg på lårene mine, vil jeg jo ikke se om det blir rent? TSAnonymous poster hash: 7b87c...5fd Du ser da ikke det på deg selv heller Tørk henne i baken frem til det ikke kommer mer på papiret.
annelise345 Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Jeg tenker også litt på bakterier. Men den største bekymringen min er å få tørket henne ordentlig, og uten at det blir så mye "gris".. Jeg har også kjøpt en sånn krakk fra Ikea, men har ikke helt sett nytten i den enda, etter som hun klarer å sette seg på do selv. Om jeg står foran henne for å tørke og støtter seg på lårene mine, vil jeg jo ikke se om det blir rent? TS Anonymous poster hash: 7b87c...5fd Når du tørker deg selv, tar du speil bak for å sjekke om det er rent?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #12 Skrevet 2. september 2014 Når du tørker deg selv, tar du speil bak for å sjekke om det er rent? Point taken. Anonymous poster hash: 7b87c...5fd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes at det enkleste er om de bare bøyer seg frem og holder seg fast i lårene mine, også bøyer jeg meg litt over ryggen på de. Hvis det gir mening? Jenta på 4 gjør det samme her også Når hun har tisset så tørker hun seg selv:) Anonymous poster hash: 06853...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå