Gå til innhold

Giddaløs bror

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I snart to uker har jeg (21) og broren min på 19 vært alene hjemme. Om han ikke var lat før, så er ikke saken blitt bedre nå.

- Han sitter konstant foran PCen, som for øvrig alltid er på (selv om natta).

- Han spiller høy musikk. Faktisk spiller han så høyt og så mye at musikken er festet i øret mitt selv når musikken er av!

- Han har hatt en gedigen fest med masse alkohol og folk. Den kom sånn noenlunde ut av kontroll da det kom flere folk enn han hadde regnet med. I tillegg lå det spy på golvet her i to dager før han hadde "tid" til å fjerne det. Resten av rotet lå her i nesten ei uke.

- Han har brukt opp det meste av matpengene på seg selv.

- Han løfter ikke en finger når det gjelder husarbeid. Når har har gjort noe, så har det vært fordi andre har mast på ham.

Og i tillegg har vi en hund som begge har ansvar for. Han gjør selvfølgelig ingenting. Der er det jeg som må gjøre alt, hvis ikke kan jeg regne med at bikkja verken får mat eller luft. I natt hadde hunden imidlertid bæsjet på golvet. Jeg mener at han bør kunne ta den opp, da han ikke gjør noen ting. Men nå er han plutselig blitt "syk". Han har "så vondt i halsen" at han ikke klarer det... Men han orker selvfølgelig å spille høy musikk og sitte foran PCen.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortelle det til foreldrene mine? De sliter nok med ham som det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell foreldrene dine, og ta for guds skyld vare på hunden først og fremst. Den skal ikke være nødt til å gjøre fra seg innendørs fordi dere ikke kan bli enig om hvem som skal ta ansvaret for lufting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg :trøste:

Hadde samme problem for en god del år siden. Det er helt pyton. Endte med jeg ringte foreldrene til eksen min og spurte om jeg kunne bo hos dem isteden til foreldrene mine kom jeg.

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en prat med foreldrene dine når de kommer hjem. Barn/ungdom hører ofte mer på foreldre enn søsken.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke orket og rydde opp noe av hans rot. Om du gjør det kommer han til å bare la det ligge fordi du tar det jo uansett. Det beste av foreldrene dine er jo å la han vaske huset når de kommer hjem slik at han lærer at han kan ikke snike seg unna sånt. Om moren din tar det når hun kommer så kommer han sikkert til å være lite lat neste gang dere er alene hjemme. Evnt kan hun jo trekke han i ukelønn om han får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Åååå godt å høre at det er flere enn meg! Bortsett fra festingen høres broren din mistenkelig ut som broren min (17). Vi er alene hjemme i en drøy uke nå, og det er svært lite morsomt. Han er slapp fra før, men mamma og pappa har en viss makt over ham. Jeg derimot er jo bare den teite storesøsteren, så meg hører han naturligvis ikke på. Jeg prøver å gå foran med et godt eksempel; rydder opp etter meg og vasker litt og sånn, men lar alt hans rot ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...