Gå til innhold

Clutchen er hard - kan det fikses?

Søster K

Anbefalte innlegg

Vi har en Toyota corolla stasjonsvogn. Problemet er at clutchen er steinhard, noe som gjør det veldig slitsomt å kjøre..spesielt i køsituasjoner. Mannen sier at bilen bare "er sånn", men jeg mistenker at det kan fikses. Jeg har ikke greie på bil i det hele tatt. Mannen har bittelitt greie på bil.. Noen som har mer greie på bil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er bilen? Og hvor hard er hard......

Jeg har aldri kjørt en normal og nyere bil der clutchen er plagsomt hard, men det kan jo være mannen din har rett.

Dersom den er unormalt hard må man jo så stile spørsmålet om det er noe som er i ferd med å havarere, og om prisen på reparasjon er verdt gevinsten...

Konklusjon, sving innom et verksted. (og post gjerne svaret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det alltid vært sånn? Noen biler har myk clutch noen en hard en. Har kjørt veldig myke i leiebiler før, men når jdg kom hjem til min 2010 Subaru, som er Japanerbil som Toyota var det utroooolig slitsomt å kjøre med clutchen fordi jeg ikke var vant til så hard clutch.

Sikkert bare set at du hsr mekanisk clutch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er noe galt med clutchen pleier det som regel å være lekkasje slik at clutchen blir mykere med mindre motstand, eventuelt at den henger seg opp. Søsteren min har også en Toyota, tror det er en Avensis 07 modell, og den synes jeg også er slitsom tung på clutchen. Kan være at Toyota rett og slett bare produserer de slik. Dersom dere har hatt bilen i mer enn en mnd og dere ikke har hatt problemer med å få bilen i gir eller varselstegn i dashboardet tviler jeg på at det er noe galt. Kanskje du bare må vende deg til den harde clutchen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at clutchen er sliten og treng å byttast ut/ev. fylle på med olje for clutchen. Har kjørt nokre Toyotaer før, men har ikkje lagt merke til hard clutch..

Anonymous poster hash: 56313...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...